جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

غیبتی که امام را بیمار کرد!

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 746008
امام خمینی حساسیت بسیار زیادی نسبت به مساله غیبت کردن پشت سر دیگران داشتند، آیت الله حسین مظاهری در این باره خاطره جالب و حائز اهمیتی نقل کرده اند.
غیبتی که امام را بیمار کرد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از جماران، آیت الله حسین مظاهری از علمای بنام اخلاق که مدتی در محضر اساتید بزرگی همچون علامه طباطبایی و امام شاگردی کرده است، از حساسیت امام نسبت به غیبت کردن پشت دیگران، خاطره بسیار جالبی نقل کرده است که با هم می‌خوانیم:

درس ایشان فقط تعلیم و تعلم نبود، بلکه مقید بودند که در ضمن تعلیم، تهذیب هم‌‎ ‎‌باشد. به عبارت دیگر، درس ایشان کار رسول گرامی اسلام (ص) «ویزکیهم و‌‎ ‎‌یعلمهم الکتاب و الحکمه»‌‎ [۱]‎ بود.

در مدت بیش از دوازده سال که در دروس عالی‌‎ ‎‌ایشان شرکت داشتم، یک عمل مکروه از ایشان ندیدم. بلکه اگر شبهۀ غیبت و‌‎ ‎‌دروغی پیش می‌آمد، حالت نگرانی به خوبی در چهرۀ ایشان نمایان می‌شد. یادم‌‎ ‎‌نمی رود روزی امام به جلسۀ درس تشریف آوردند و به قدری ناراحت بودند که‌‎ ‎‌نفس‌های تندی می‌زدند.

آن روز درس ندادند و به جای درس، نصیحت تندی‌‎ ‎‌کردند و رفتند و تب مالت ایشان عود کرد و سه روز نیامدند؛ چون شنیده بودند که‌‎ ‎‌یکی از شاگردان ایشان، دربارۀ یکی از مراجع، غیبتی کرده بود. ‎

برشی از کتاب سلسله موی دوست؛ خاطرات دوران تدریس امام؛ ص ۲۱۱؛ چاپ چهارم (۱۳۸۷)؛ ناشر: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *