جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۵ حقیقت جالب درباره فوتبال

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 745994
قوانین فوتبال به مرور زمان تغییرات زیادی کرده است.
۵ حقیقت جالب درباره فوتبال
به گزارش جهان نيوز، فوتبال یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های دنیا است. این ورزش هواداران زیادی دارد، اما بسیاری از آن‌ها به خیلی از حقایق این رشته اطلاعی ندارند.

۵ حقیقت از تاریخچه فوتبال:

فوتبال از چه زمانی آغاز شد؟
رشته جذاب فوتبال از اکتبر سال ۱۸۶۳ آغاز شد. در ابتدا ۱۰ تیم مدرسه‌ای طبق قوانینی که مسئولان آن‌ها با یکدیگر توافق کرده بودند مسابقه ای را برگزار کردند.

تاریخچه فوتبال پیش از آغاز رسمی
این ورزش پرطرفدار در قرون وسطی در میان مردم رواج داشته است. در آن زمان افراد سعی می‌کردند وسیله دایره‌ای شکل را از یک سر روستا به قسمت دیگری ببرد. این بازی روستایی مقدمه شکل گیری رسمی فوتبال را فراهم کرد.

اولین قوانین فوتبال
در سال ۱۸۶۳، چهارده قانون فوتبالی تعیین شد. طول زمین، اندازه دروازه، تعداد بازیکنان یک تیم و شکلی از قانون آفساید از جمله قوانین وضع شده در سال ۱۸۶۳ بودند.

قوانین فوتبال چگونه شکل گرفتند؟
سال ۱۸۷۷ دانشجویان کمبریج قوانینی که در سال ۱۸۵۷ در شفیلد انگلیس تدوین شده بود را با قوانین سال ۱۸۶۳ ترکیب کردند و این رشته به شکل امروز درآمد.

اولین مسابقه بین المللی فوتبال
اولین رقابت‌های بین المللی فوتبال میان سال‌های ۱۸۷۰ و ۱۸۷۲ بین بازیکنان اسکاتلندی و انگلیسی در لندن برگزار شد.

اولین مسابقه رسمی ملی هم میان تیم‌های انگلیس و اسکاتلند در سال ۱۸۷۲ برگزار شد. این بازی در زمین کریکت غرب اسکاتلند برگزار شد و حدود ۴ هزار تماشاگر داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *