کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ۷ ماه ابتدای امسال؛

مسافرت با قطار ۷۰ درصد کاهش یافت

2 آذر 1399 ساعت 15:02

آمار نشان می‌دهد در ۷ ماهه نخست امسال حدود ۵ میلیون نفر با قطار مسافرت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال های ۹۸ و ۹۷ به ترتیب کاهش ۶۷.۵ و ۷۰.۸ درصدی داشته است.


به گزارش جهان نیوز، آمار منتشر شده از سوی انجمن صنفی شرکت‌های ریلی نشان می‌دهد در ۷ ماهه نخست امسال حدود ۵ میلیون نفر (۴ میلیون و ۹۵۶ هزار نفر) با استفاده از حمل و نقل ریلی جابه‌جا شده‌اند.

به دلیل شرایط کرونایی و توقف سفرها در ایام نوروز امسال و همچنین آغاز سفرهای ریلی با ۵۰ درصد ظرفیت قطارها از خرداد ماه (با مصوبه ستاد ملی کرونا)، تعداد سفرهای ریلی در ۷ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته با افت شدیدی مواجه شده است.
 


آمار منتشر شده از سوی شرکت راه آهن نشان می‌دهد در ۷ ماهه نخست سال گذشته، حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر (۱۵ میلیون و ۲۹۱ هزار نفر) با قطار سفر کرده بودند که این رقم در مدت مشابه امسال ۶۷.۵ درصد کاهش داشته است.


تعداد مسافران ریلی در ۷ ماهه نخست سال ۹۷ نیز حدود ۱۷ میلیون نفر (۱۶ میلیون و ۹۸۷ هزار نفر) بود که بر این اساس، تعداد مسافران ریلی هفت ماهه امسال نسبت به هفت ماهه ۹۷ کاهش ۷۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.


کد مطلب: 745979

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745979/مسافرت-قطار-۷۰-درصد-کاهش-یافت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com