جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۲

چند ساعت پیش از شهادت سردار چه گذشت؟

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 745972
پژمان شاهوردی که قصد دارد نمایش «یک و بیست دقیقه بامداد» را درباره سردار سلیمانی اجرا کند، گفت: در این اثر به جنبه هایی از زندگی سردار سلیمانی و برخوردش با خانواده های شهدا و مدافعان حرم تا چند ساعت پیش از شهادت ایشان می پردازم.
چند ساعت پیش از شهادت سردار چه گذشت؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پژمان شاهوردی نویسنده و کارگردان «یک و بیست دقیقه بامداد» درباره اهمیت برگزاری این رویداد هنری گفت: برپایی چنین جشنواره ای با عنوان سردار آسمانی که موضوع و اولویت‌بندی در انتخاب آثارش سردار سلیمانی است، یک اتفاق مبارک محسوب می‌شود.

وی با انتقاد به اینکه نویسندگان ما عادت به ننوشتن درباره دفاع مقدس کرده‌اند و به همین دلیل خلق آثار جدید کم کم رو به افول است، اظهار کرد: باید یک محرک برای نمایشنامه‌نویسان ایجاد می‌شد تا آثار ارزشمندی تولید شود و از این منظر برگزاری جشنواره سردار سلیمانی اتفاق بسیار خوشایندی است.

وی در ادامه درباره نمایشنامه «یک و بیست دقیقه بامداد» گفت: ایده نگارش این اثر از زمان شهادت سردار سلیمانی به ذهنم رسید. پس از مشورت با ایوب آقاخانی و رحمت امینی تصمیم گرفتم در آغاز به فتوحات، عملیات و جنگ‌هایی که سردار در آن حضور داشتند، بپردازم و بعد وارد داستانی شدم که باعث شد به خانواده شهدایی که با وی در ارتباط بودند، بپردازم. 

نویسنده و کارگردان نمایش «یک و بیست دقیقه بامداد» اظهار کرد: در این اثر به جنبه دیگری از سردار سلیمانی و برخوردش با خانواده‌های شهدا و مدافعان حرم پرداخته‌ام.

داستان این اثر با بازدید سردار از خانواده یک شهید و صحبت‌هایی که فقط درباره وی در آن خانه می‌شود آغاز شده و در ادامه وارد چالشی می‌شویم که مربوط به چند ساعت پیش از شهادت قاسم سلیمانی است.


وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از این نمایشنامه در رویا می‌گذرد، تصریح کرد: در وقایع این اثر ذهن نویسنده دخیل است و نقطه قوت این نمایش هم این است که در «یک و بیست دقیقه بامداد» سردار سلیمانی قهرمان است و ما در آن از سردار حرف می‌زنیم که چه مهربانی‌ها و عطوفتی به خانواده‌ها داشته اگرچه ایشان در کل نمایش حضور ندارد. 

شاهوردی در پایان دلیل عدم حضور بازیگری در نقش سردار سلیمانی روی صحنه بیان کرد: به نظر من هرچه ابهت انسان‌های بزرگ در ذهن‌ها باقی بماند، بهتر است، بنابراین اگر سردار را روی صحنه بیاوریم و آن ابهت و نفوذ روی صحنه درست نشان داده نشود، ما نمی‌توانیم بگوییم حق مطلب ادا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحت شاد سردار
صالح کعب
Iran, Islamic Republic of
روحت شاد
سردار قاسم سلمانی دوستدارم
الفاتحه همیشه برات میخانم روحت شاد ونور به قبرت
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
دلتنگتم مرد بزرگ عجیب دلتنگ
Iran, Islamic Republic of
احسنت
لیلا
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم فیلم خوبی باشه و حق مطلب رو ادا کنه.
Iran, Islamic Republic of
سردارروحت شاد خوشابه سعادتت که بااولیاء الله هم روزی هستی شفاعت ماروهم بکن
Iran, Islamic Republic of
روحت شاد مرد با غیرت و تعصب و دوست داشتنی
توحیدی
Iran, Islamic Republic of
موفق باشین انشأالله
Iran, Islamic Republic of
احسنت ان شاء الله فیلم خوب و در شأنی باشه
United States
یاد شهدا زنده باد و ادامه ی راهشان مستدام و خدمتگذار ان شان در صحت و سلامت. ان شاءالله.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
روحت شاد سردار خدا رو شکر که در این زمان زندگی کردم و بزرگ مردی رو که در همه احوال حدود خدا رو رعایت میکرد دیدم
Iran, Islamic Republic of
صدای غیرت ایرانی روحت شاد