کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانگیر الماسی: کرونا سینما را فلج کرد

2 آذر 1399 ساعت 12:43

طبیعتا وضعیت به هیچ عنوان خوب نیست، کرونا به طور کامل سینما را فلج کرده است، در همین راستا وضعیت اهالی سینما هم به هیچ عنوان خوب نیست و اکثریت آنها به لحاظ معیشت دچار بحران شده اند.


به گزارش جهان نیوز، جهانگیر الماسی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون وضعیت فعلی سینما در ایام کرونا گفت: طبیعتا وضعیت به هیچ عنوان خوب نیست، کرونا به طور کامل سینما را فلج کرده است، در همین راستا وضعیت اهالی سینما هم به هیچ عنوان خوب نیست و اکثریت آنها به لحاظ معیشت دچار بحران شده اند. 

وی در همین راستا ادامه داد: البته این نکته را بگویم که سینما برای پیشکسوتان و میانسالان سالهاست مثل قبل نیست، طی دهه گذشته سینمای کشور به طور کامل از ارائه نقش و کاراکتر برای این نسل دست برداشته و همه چیز صرفا پرداختن به گیشه و کلیشه شده است.

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» درباره عدم برنامه ریزی درست مسئولین سینمایی در ایام کرونا اضافه کرد: متاسفانه مسئولین سینمایی کشور طی یکسال گذشته هیچ اقدام درست و کارآمدی در قبال وضعیت سینما نداشته اند، این اتفاق باعث شده تا سینماگر و سینمادار به مرز ورشکستگی برسد. 

بازیگر سریال «در چشم باد» در همین راستا تاکید کرد: شاید در ابتدای شیوع بیماری کرونا مسئولین فرهنگی می گفتند که آمادگی این وضعیت را نداریم اما آیا یکسال کافی نبود تا به یک جمع بندی برسند؟ چرا این نهادهای فرهنگی مربوطه نتوانستند طی یک سال گذشته برنامه ریزی درستی ارائه کنند، متاسفانه بخش فرهنگی به طور کامل قافیه را به کرونا باخت. 

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اضافه کرد: متاسفانه مسئولین فرهنگی بیش از منافع سینما به فکر منافع فردی خود بوده اند، در شرایط بحران ما انتظار داشتیم که شرایط تولید و عرضه رونق بگیرد، دلیل آن هم کمکی است که سینما می تواند بر روحیه جامعه داشته باشد، اما متاسفانه هیچگاه این اتفاق نیفتاد و با آمادن کرونا سینما به طور کامل تعطیل شد. 

بازیگر فیلم «کمیته مجازات» هنر را روحیه بخش در ایام کرونا دانست و اذعان کرد: عرضه درست محصولات فرهنگی می توانست در شرایطی که جامعه در جدال با یک بیماری سخت است، روحیه را به آن برگرداند، هنر می‌تواند اتفاقا در چنین شرایطی نقش اصلی خود را ایفا کند، اتفاقی که به صورت عکس رخ داد. 

الماسی با نقد نبود حمایت از اهالی سینما و تلویزیون اظهار کرد: از نظر من در یکسال گذشته سازمان سینمایی، نهادهای فرهنگی و سینمایی می توانستند کمک شایانی به اعضای خود کنند، اعضایی که سالها برای این نهادها فعالیت کرده اند حالا و با آمدن کرونا به طور کامل بیکار شده و در معیشت با مشکلات فراوانی روبرو شده اند. 

این بازیگر سینما درباره برگزاری جشنواره های سینمایی در شرایط بحران کرونا خاطرنشان کرد: از نظر من برگزاری فیزیکی جشنواره های سینمایی کاملا غلط است، از نظر من برگزاری این جشنواره ها صرفا برای خرج کردن بودجه بوده و دلیل دیگری ندارد، وقتی سینما به طور کامل یکسال تعطیلی را تجربه می کند برگزاری یک جشنواره به صورت فیزیکی بی معناست، شاید اگر بستر مناسبی برای اکران آنلاین بوجود بیاید بتوان به برگزاری جشنواره ها آن هم به صورت مجازی فکر کرد، در غیر این صورت به هیچ عنوان موافق برگزاری جشنواره ها نیستم.


کد مطلب: 745956

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745956/جهانگیر-الماسی-کرونا-سینما-فلج

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com