سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

افزایش مبتلایان آمریکا به ۱۲ میلیون نفر؛ ثبت یک میلیون مبتلای جدید در یک هفته

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 745915
داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا با افزایش یک میلیون نفری طی یک هفته اخیر، از ۱۲ میلیون نفر عبور کرده است.
آمریکا به ۱۲ میلیون نفر کرونایی رسید
به گزارش جهان نيوز، دانشگاه «جانز هاپکینز» بامداد یکشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که تعداد آمریکایی‌های مبتلا به ویروس «کووید۱۹»، از ۱۲ میلیون نفر فراتر رفته است.

به نوشته وبگاه این دانشگاه، طی یک هفته گذشته حدود یک میلیون مورد مبتلای جدید به این بیماری و همچنین بیش از ۱۰ هزار قربانی بر اثر ابتلا به آن ثبت شده است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۲،۰۱۹،۹۶۰ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۲۵۵،۴۱۴ تن افزایش یافت.

پیشتر شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داده بود رقم ۲۵۰ هزار قربانی کرونا آنهم طی فقط ۱۰ ماه در ایالات متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.

پیش از این، «تدروس آدانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه‌ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود نیم‌کره شمالی زمان در برهه‌ای حساس از لحاظ مبارزه با بیماری همه‌گیر جهانی کووید۱۹ قرار دارد و کشورهای زیادی شاهد رشد تصاعدی بیماران هستند.

نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که شامگاه شنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۵۸ میلیون نفر عبور کرد.
پیش از این، «جفری شامن»، متخصص اپیدمیولوژی «دانشگاه کلمبیا» گفت که مدل تیم وی تخمین می‌زند که ۳.۶ میلیون نفر آلوده شده و در حال انتقال ویروس به دیگران هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جمعیت ودرصد فوتی ها را در نظر بگریم. آمارها بالا رفت چون تست را گسترده کردن .