کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت آب و هوا در دوم آذر ماه ۹۹

2 آذر 1399 ساعت 8:51

وضعیت آب و هوا در دوم آذر ماه ۹۹ را در گزارش زیر بخوانید.


به گزارش جهان نیوز، سازمان هواشناسی کشوری آخرین وضعیت آب و هوا در دوم آذر ماه 99 را به شرح زیر تشریح کرد که بر طبق آن تداوم بارش ها در کشور پیش بینی شده است.

براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، نیمه شمالی فارس، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و از بعد از ظهر در خراسان جنوبی و کرمان بارش باران پیش بینی می‌شود.

 
همچنین امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، قزوین، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، البرز و تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد که به تدریج از مقدار بارش در این مناطق کاسته می‌شود. بارش در مناطق جنوبی با رعدوبرق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.
 
آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق گاهی بارش پراکنده و در بعد از ظهر و شب نیمه ابری خواهد بود.

دوشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و در مناطق کوهستانی آن‌ها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین ارتفاعات استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش برف و باران در جنوب کرمان، شرق هرمزگان، شرق تنگه هرمز بارش باران گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

سه شنبه در مازندران، گلستان، گیلان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده باران و برف در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این سامانه بارشی روز چهارشنبه در مناطقی از جنوب شرق فعال بوده از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

همچنین از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور شده موجب بارش پراکنده باران و برف در این مناطق می‌شود.

پنج شنبه به شدت فعالیت این سامانه افزوده شده و موجب بارش پراکنده باران و برف در نیمه غربی کشور می‌شود. بیشترین مقدار بارش در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین شمال غرب کشور خواهد بود.

از یکشنبه تا سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.همچنین با توجه به وزش باد شدید، دریای خزر دوشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.


کد مطلب: 745898

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745898/وضعیت-آب-هوا-دوم-آذر-ماه-۹۹

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com