جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۹

آقای روحانی! زنگ انشا تمام شده

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 745897
رئیس جمهور محترم گویی فراموش کرده‌اند که رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۶ گذشته و اکنون در مقام ریاست‌جمهوری در پاستور نشسته و باید پاسخگوی وعده‌های خود باشد.
آقای روحانی! زنگ انشا تمام شده
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، «آقای رئیس جمهور! هفت سال زمان کمی برای پیشرفت و توسعه سیاسی کشور و تلاش برای رفع وابستگی کشور به بیگانه نبود، اما هرگاه نقدی بر جهت‌گیری‌های دولتی که قرار بود «تدبیر» کند و «امید» بیافریند، وارد شد، با همین اتهامات و تعابیر تخطئه شد. سال‌هاست از زمان انشا گذشته و اکنون وقت حساب است. حسابی که اگر قابل‌اندازه‌گیری و ملموس برای مردم نباشد، به تعبیر آقای جهانگیری معاون اولتان، سیاستمداران را ادب خواهد کرد.»

روزنامه جوان ضمن انتشار این تحلیل و در نقد سخنان آقای روحانی می‌نویسد: «کاسبان تحریم بدانند که تحریم‌ها برداشته شده و دیگر بازنمی‌گردد. شما می‌خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می‌دانید؟ در حالی که در فهم زبان ملت خود گرفتار هستید.»

این عبارت بخشی از سخنان روحانی در جریان انتخابات سال ۹۶ است که در سفر به اردبیل عنوان کرد و اکنون پس از سه سال و در حالی که نه از برجام اثری مانده و نه تحریمی برداشته شده است، بار دیگر منتقدان سیاست‌های غلط دولت در پیوند زدن مصالح نظام به مناسبات جهانی و بیرون از مرزها را مورد هجمه قرار داده که آن‌ها از مدیریت چیزی نمی‌فهمند و در پی تطهیر دولت آمریکا هستند!

رئیس جمهور محترم گویی فراموش کرده‌اند که رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۶ گذشته و اکنون در مقام ریاست‌جمهوری در پاستور نشسته و باید پاسخگوی وعده‌های خود باشد. او که می‌گفت: «کاسبان تحریم بدانند که تحریم‌ها برداشته شده و دیگر باز نمی‌گردد.» اکنون باید بگوید چرا تحریم‌ها برداشته نشد و بلکه تشدید شد!

افکار عمومی از یاد نبرده که دولت سرخوش از برجام چگونه پیروزمندانه همه منتقدان خود را با شدیدترین توصیف‌ها نواخت و برخی تا ۴۰ توصیف از روحانی علیه منتقدان را شمارش کردند که کم‎سواد، بی‎دین، بی‎شناسنامه، مستضعف فکری، متوهم، بزدل، عقب مانده، لرزان، عصر حجری و هوچی باز فقط بخشی از این تعابیر است.

رئیس جمهور می‌گوید عده‌ای مدام دنبال تطهیر آمریکا هستند، اما توضیح نمی‌دهد که این عده چه کسانی هستند! منتقدان دولت که همواره بدون خط‌کشی میان دموکرات و جمهوریخواه تأکید کرده‌اند که خوی استکباری و استعماری آمریکا با آمد و شد رئیس‌جمهور، جمهوریخواه یا دموکرات تغییری نمی‌کند و این حقیقت طی چهار دهه گذشته به اثبات رسیده است. پس تطهیرکنندگان را باید در اردوگاهی جست‌وجو کرد که حامیان دولت خوانده می‌شوند. همان‌ها که رنگ لوگوی روزنامه‌های خود را با پوشش نامزد دموکرات آمریکا هماهنگ می‌کردند. در ماجرای برجام «امضای کری را تضمین» می‌دانستند.

آنها اکنون پس از هفت سال پیوند زدن مصالح کشور به تعامل و مذاکره با بیگانه، باید توضیح دهند نتیجه آن همه شعارها چه شد. اتفاقاً تزریق روحیه ناامیدی از دل همین وعده‌های بر زمین مانده رسوب می‌کند و در بزنگاه‌های انتخاباتی خود را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نه حسابی در کار است و نه کتابی .
United States
ما راضی هستیم تا اخرش انشا باشه ولی صحبتها در مورد این مردک بایدن صهیونیست اشغال جمع شده و توی ذباله برود.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
روحانی پاسخگو باشد سیب و گلابی برجام چی شد؟!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
نخیر. حسن روحانی باید پاسخگو باشد.....
Iran, Islamic Republic of

مطالبه ما حداقل استنتاق و حساب کشی است از همه مسئولان و مدیران در تمام دولتهاست
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایشون از همان ابتدا نمره اش مشخص بود!؟
Iran, Islamic Republic of
چه کسی باید جواب ملت را بدهد؟!!!
نمی شود هر کسی هر کار اشتباهی بکند بعد بگوید نظر من این بوده!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
زنگ انشاء که جای خود دارد!!!
تمام زنگها تمام شده!!!
موقع جوابگویی است!!
Iran, Islamic Republic of

گلابی ها هنوز نرسیده کال هستند دل درد میشیم!!
صابر
Iran, Islamic Republic of
مگر تحریمها بنا بر گفته روحانی وظریف بالمره لغو نشدند؟؟؟!!!!دیگر به مذاکره چه نیازی هست،؟؟؟!!! ...
علی کوثری
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
زنگ انشا تا پایان ریاستش ادامه دارد
Iran, Islamic Republic of
به نظر می‌رسد زنگ انشا دارد تمام می‌شود و به جای اینکه کلاس حساب و آمار شروع شود نوبت به کلاس دکلمه و شعر و شاعری رسیده ایم.
Iran, Islamic Republic of
سفره ها ماخالی شده وشرمنده خانواده شدیم اخرین باریادم نیس کی گوشت خریدم واقعا چرا اینطور شد مگرکسی که مسول جایی میشه نبایدحساب کتاب پس بده
Iran, Islamic Republic of
با گوشت 130 تا 140 هزار تومانی روحانی، ظریف و جهانگیری و... چه دارند به مردم ایران بگویند
Iran, Islamic Republic of
شما لازم نیست طلبکار روحانی باشی همینکه بدهکار نباشی باید خیلی هم خوشحال باشی.
اکبر
Romania
موضوع فروش میوه‌ای مقاومت بود....!!!