پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۸

شهردار بندرعباس: عذرخواهی می‌کنم اما استعفا نه

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 745895
شهردار بندرعباس در پی حادثه تخریب خانه یک زن در این شهر گفت: برنامه ای برای استعفا از پست شهرداری ندارد.
شهردار بندرعباس: عذرخواهی می‌کنم اما استعفا نه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، عباس امینی زاده به‌ دنبال حادثه تخریب سرپناه یک زن در محله گل کنی بندرعباس، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ممکن است برخی در جایگاه مسئولیت خود و‌ در فضای هیجانی و عاطفی حرف استعفای من را بزنند اما کار ناتمام زیاد دارم و تابع تصمیم شورای شهر هستم. شهرداری بندرعباس از لحظه اولیه گزارش با بررسی موضوع ضمن تقبیح این رفتار، برخورد با تمام عوامل این حادثه از ماموران تا مدیران دفتری را آغاز کرد و این موضوع تا نتیجه نهایی ادامه دارد.

تاکنون هیچکدام از اعضای شورا تماسی با من نگرفته است
او ضمن تأکید بر تصمیم خود برای عدم استعفا گفت: با رأی حداکثری شورا انتخاب شده ام و اعضای شورا چه به صورت فردی یا جمعی تاکنون (سه روز بعد از حادثه) صحبتی درباره موضوع تخریب خانه یا استعفا با من نداشته اند.

امینی زاده افزود: البته قرار است به زودی نشستی با حضور اعضای شورای شهر برای بررسی موضوع و‌ پیدا کردن راهکارهای بهتر برای انجام وظایف قانونی برگزار کنیم.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: به عنوان یک شهروند و مسئول نوع برخورد مأموران رفع تصرف، که موجب ناراحتی مردم استان و کشور شد عذرخواهی می‌کنم.

به گفته وی ۴۳درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی است و شهرداری برحسب قانون موظف به رفع تصرف است.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که با توجه به بازتاب های محلی و ملی تخریب خانه یک زن در بندرعباس قصد استعفا دارد یا خیر تصریح کرد :برای خدمت آمده ام و قصد استعفا و شانه خالی کردن از مسئولیت را ندارم و هنوز کارهای ناتمام زیادی برای انجام وجود دارد.

شهردار بندرعباس درباره اظهار نظر برخی افراد و مسئولان درباره ضرورت استعفایش، بیان داشت: ممکن است برخی در جایگاه مسئولیت خود و در فضای هیجانی و عاطفی حرف استعفای من را بزنند اما کار ناتمام زیاد دارم و تابع تصمیم شورای شهر هستم.

امینی زاده اضافه کرد: به محض وقوع این اتفاق تمام مسئولان و‌ ماموران مرتبط از میدانی تا دفتری معلق شدند اما این برخوردها را رسانه ای نکردیم تا اقدامات دستگاه قضایی تحت الشعاع آن قرار نگیرد.

در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی کنند
وی خاطرنشان کرد: نوع برخورد مأموران هیچگونه توجیهی نداشته و تحت هیچ شرایطی قابل دفاع نیست اما حقیقت این است که در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی کنند و امکان بروز هر حادثه ای هست که باید با آموزش و دیگر تدابیر لازم، جلوی اتفاق های ناخوشایند اینچنینی گرفته شود.

او ضمن قدردانی از دستگاه قضایی و سایر مسئولانی که به این پرونده ورود یا اظهار نظر کرده اند، اظهار کرد: هر کس در این ماجرا دچار قصور و اشتباه شده از خود من گرفته تا ماموران باید تابع قانون باشد.

هیچکس بازداشت نشده است
شهردار بندرعباس یادآور شد: تاکنون تعدادی از کارکنان شهرداری در رده های مختلف پیرامون این پرونده احضار و بازجویی شده اند اما کسی بازداشت نشده و این افراد تا پایان تحقیقات تحت نظر هستند.

رسانه ها لایه های پنهان را بررسی کنند
او درباره عوامل و انگیزه های ضبط و انتشار فیلم تخریب خانه و همچنین موضع گیری افراد مختلف پس از حادثه، عنوان کرد: انتظار می رود رسانه ها درباره موضوعات یاد شده بررسی کرده و نتیجه را به ما هم اعلام کنند اما احتمال انگیزه های سیاسی در موج انتقادها از شهرداری وجود دارد.

رفع تصرف را از شهرداری بگیرند
شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: تخریب سرپناه هیچ شهروندی برای ما خوشایند نیست و از این که اختیار رفع تصرف را از شهرداری بگیرند تا به کارهای مهم‌تر برسیم استقبال می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جور شهردار را باید سپاه بکشد.
شجاع
Iran, Islamic Republic of
این افراد ..به این راحتی کنار بروند؟!!
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Seychelles
اون حقوق و مزایا و قدرت مگه میتونه ازش بگذره>؟
Iran, Islamic Republic of
البته ساختن خانه در زمین دولت هم جای دفاع ندارد هیچ کس اجازه نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
وقتی شخصی محروم هست وظیفه دولته که براش خانه بسازه زمین دولت یعنی زمین ملت مستضعف
Iran, Islamic Republic of
از کجا همچین قانونی آوردی
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
اگه هر کس هرکجا دلش خواست خانه درست نماید سنگ روی سنگ بند نمی شه .
Iran, Islamic Republic of
...
حسام
Iran, Islamic Republic of
همه خاک ایران متعلق به ملت، علی‌الخصوص مستضعفین است. حرف دیگه‌ای لازم نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
....
مقدس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عجب اعتماد بنفس داره .دادستان باید وارد بشه
میلاد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش بجای تاسف و عذرخواهی از مردم یه کلاس آموزش آداب و معاشرت میذاشتین برا اون کارکنان.
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهیش به دردهیچی نمیخوره باید استعفا بده .
ناشناس
United States
آقای شهرداربندرعباس استعفا نده ولی مامورایی که میفرستی براتخریب مثل انسان رفتارکنن حالا اون زن چه سرپرست داشته باشه چه نداشته باشه شماهاچون خودتون مشکل خونه ومالی ندارین دیگه فکرمردمی که خونه ندارن نمیکنین یکی من خودم که نه خونه دارم نه ماشین دارم باپنج تا بچه بایه بچه معلول چکاربایدکنم منم فردامجبورمیشم براخودم زمین تصرف میکنم زمینا مال خداست!!!
Iran, Islamic Republic of
این همه خرابکاری تو کشور کردن و استعفا ندادن و قدرتشون هم بیشتر شد این هم یکیشون.قدرت و پول ادمو قسی القلب میکنه