شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۴
نایب‌ رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس:

جریان‌‌هایی به‌ دلایل مشخص در حال تضعیف وزیر بهداشت هستند/ مواضع تند و غیرعالمانه ملک‌‌زاده پذیرفته نیست/ مجلس همیشه نسبت به ملک زاده انتقاد جدی داشته/ طب سنتی در ایران ریشه هفت هزار ساله دارد

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 745835
نایب‌رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای با بیان اینکه مواضع تند و غیرعالمانه دکتر ملک‌‌زاده پذیرفته‌شده نیست، گفت: یکی از معاونین که مجلس نسبت به عملکرد او انتقاد جدی داشته، خود آقای دکتر ملک‌‌زاده است؛ موضع ملک‌زاده نسبت به طب سنتی موضعی غیرعلمی است.
جریان‌‌هایی به‌ دلایل مشخص در حال تضعیف وزیر بهداشت هستند/ مجلس همیشه نسبت به ملک زاده انتقاد جدی داشته
به گزارش جهان نيوز، دکتر زهره الهیان، نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس در گفت‌‌وگو با تسنیم، در واکنش به استعفای رضا ملک‌‌زاده اظهار کرد: استعفای آقای دکتر ملک‌‌زاده همراه با انتقادات جدی ایشان به وزیر محترم بهداشت مطرح شد؛ در صورتی که یکی از معاونین که مجلس نسبت به عملکرد او انتقاد جدی داشته، خود جناب آقای دکتر ملک‌‌زاده است.

این پزشک متخصص در واکنش به مخالفت صریح ملک‌‌زاده با طب سنتی در متن استعفایش افزود: متأسفانه چندی پیش نیز مشاهده کردیم که نامه وی مبنی بر برچیده شدن علم طب سنتی که بسیار شتا‌‌ب‌‌زده نوشته شده بود، منتشر شد و تلاش شده بود امضای برخی انجمن‌‌های علمی نیز با این نامه همراه شود!

وی متذکر شد: موضع ملک‌زاده نسبت به طب سنتی موضعی غیرعلمی است؛ با توجه به ظرفیت علمی کشور در زمینه طب سنتی و کاربرد داروهای گیاهی، اظهارات وی غیرعالمانه است و گواه این حرف بنده نیز این است که ما در تولید علم و ارائه مقالات علمی در مجلات معتبر علمی جهان در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در رتبه پنجم کل دنیا قرار داریم.

الهیان ادامه داد: در شرایطی که کل کشور درگیر بحران کروناست، به‌شدت نیاز است از هر ظرفیتی برای پیشگیری و درمان کرونا استفاده شود؛ طب سنتی دارای ظرفیت آکادمیک و علمی است که در شرایط حاضر، می‌‌تواند به کمک پیشگیری و درمان بیماران کرونایی بیاید و در این شرایط، زدن ریشه این علم منحصر به فرد که در ایران، پیشینه هفت هزار ساله دارد، نوعی رویکرد غیرعلمی و شتاب‌‌زده است و قاعدتاً این نوع نگرش آقای دکتر ملک‌‌زاده، مورد انتقاد جدی مجلس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:
پنج سؤال و ابهام که وزارت بهداشت و ستاد کرونا باید پاسخ دهند
ملک زاده کیست؟/ چه اطلاعاتی به بیگانگان داده است؟
به غیر از مینو محرز و مردانی کارشناس دیگری وجود ندارد؟


نایب‌رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌‌که از شخصیت‌‌های علمی و سیاسی برخی رفتارها انتظار نمی‌‌رود، تأکید کرد: در شرایط بحران بیش از آن‌‌که در مسیر تلاش وزارت بهداشت، کارشکنی صورت بگیرد باید به شخص وزیر بهداشت و معاونین وی کمک شود تا با اراده و عزم جدی و با مشارکت نخبگان، بتوانند هرچه سریع‌‌تر، وضعیت بحرانی موجود را سروسامان ببخشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مواضع تند و غیرعالمانه از سوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به‌هیچ‌‌وجه از سوی مجامع آکادمیک پذیرفته‌شده نیست و از سوی مردم نیز این مواضع مورد نقد قرار می‌‌گیرد و مجلس نیز در قبال چنین اظهاراتی، منتقد آقای ملک‌‌زاده و سایر جریان‌‌هایی است که به‌دلایلی مشخص در حال تضعیف وزیر محترم بهداشت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
ملک‌زاده باید.اسخگو باشه
Iran, Islamic Republic of
این همه بیمار با داروهای گیاهی خوب شدند ولی کسانی که خودشان را به داروهای شیمیایی سپردند بیشتر شون فوت شدند.
مجید
Iran, Islamic Republic of
دکترهای ما نگران کاسبی خودشان در بعد از کرونا هستند زیرا مردم فهمیده اند که این حضرات اصلا علم ندارند بلکه فقط نسخه بنویس هستند !!
Iran, Islamic Republic of
از زمانی که ما دکتر ملک زاده را می شناسیم در مسائل بهداشتی صاحب نظرند و سخنش خریدار دارد ولی اینها تازه وواردها ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دارد كار و كاسبي برخي تخته ميشود
......
امیر
Iran, Islamic Republic of
برو دنبال واکسن و عقلو دانش روز...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مجلس درخواست محاکمه ملک زاده را بدهد
Iran, Islamic Republic of
این وزیر دوباره باید تکرار شود ولی این دفعه با دست باز در چینش مدیران کارآمد و واقعا مذهبی نه ظاهرا مذهبی
دکتر ملک زاده از روی علم و استاندارد صحبت میکند اظهار نظرش همیشه درست است
Iran, Islamic Republic of
انصافا خانم دکتر الهیان اگر خدیا ناکرده به کرونا مبتلا شود از طب سنتی استفاده میکند یا به یکی از بیمارستانهای مجهز بخش خصوصی می رود و داروهای خارجی مصرف میکند؟
Shadi
Iran, Islamic Republic of
ما به جناب دکتر نمکی اعتماد داریم
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس که کرونا گرفتن کجا درمان شدند