جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۹۹
وقت محاکمه است نه فرار؛

معاون تحقیقات وزارت بهداشت با حمله به نمکی استعفا داد/ ملک زاده کیست؟/ چه اطلاعاتی به بیگانگان داده است؟

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب: 745762
مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است
معاون تحقیقات وزارت بهداشت با حمله به نمکی استعفا داد/ ملک زاده کیست؟/ چه اطلاعاتی به بیگانگان داده؟
به گزارش جهان نيوز، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دلیل آنچه مدیریت بسیار غلط و پر نقص پاندمی کرونا نامید، از سمت خود استعفا کرد.

متن نامه استعفای دکتر رضا ملک‌زاده در صفحه شخصی وی منتشر شده است. 

در این نامه آمده است: «بدین وسیله مراتب استعفای خود از مسئولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می‌دارم:

مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.

اظهارات غیر علمی و ناشی از شتابزدگی جنابعالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده اید.

ادعاهای بی اساس جنابعالی و سازمان غذا و دارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد اینجانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنین دفاع و اقدام جنابعالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در دراز مدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره مندی از درمان های پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.


عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده گرفتن تمام فعالیتهای علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی ۷ سال گذشته که در سخت ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه‌ای، به بالاترین سطح تولیدات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد، عدم تشکیل شورای معاونین طی ۶ ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی.»

این نامه با عنوان دکتر رضا ملک‌زاده استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران به پایان رسیده است.


 
گفتنی است اوایل آبان خبرگزاری دولتی ایرنا از قول رضا ملک زاده، نوشت: «با گذشت شش ماه از اجرای مطالعه بزرگ کارآزمایی بالینی درمان بیماری کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت و اعلام نتایج آن در روزهای گذشته، ایران در بین ۳۰ کشور همکار مطالعه، بر سکوی نخست «جلب مشارکت بیماران»(!) در این طرح قرار گرفت.»

بر اساس این گزارش، در این طرح، داروهای «رمدسیویر»، «لوپیناویر»، «اینترفرون» و «هیدروکسی کلروکین» تحت کارآزمایی بالینی و آزمایش بر روی بیماران ایرانی قرار گرفته است و در نهایت نتیجه گیری شده که این داروها تأثیری بر درمان، کاهش طول مدت بستری، نیاز به تهویه مکانیکی و مرگ و میر مبتلایان به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان نشان ندادند.

این یعنی اینکه با وجود همه ظرفیت های موجود در داخل کشور، کشور ایران به یک موش آزمایشگاهی سازمان بهداشت جهانی تبدیل شده و جالب اینجاست که با بیان عنوان «سکوی نخست» به این کار افتخار هم شده است!
 
در واقع، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، ناخواسته پرده از پروژه ای مشکوک و امنیتی برداشته است که  البته باید هرچه زودتر نهادهای نظارتی بررسی کنند که ارتباط این پروژه با بالا رفتن آمار مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور چقدر بوده است؟

همه اطلاعاتی که ملک‌زاده به بیگانگان داد
به گزارش مشرق، رضا ملک‌زاده معاون وزارت بهداشت، در حالی از سمت خود استعفا داد که در سه دهه اخیر علاقه وافری به انجام مطالعات بالینی بر روی ایرانیان و ارائه اطلاعات آن به بیگانگان داشته است.

رضا ملک‌زاده معاون وزارت بهداشت، شب شنبه با استعفا از این وزارتخانه، در توضیحات مفصلی دلایل این استعفا را توضیح داده است.

ملک‌زاده در متنی که منتشر کرده که به طرح مطالعات کوهورت اشاره کرده و درباره آن اینطور نوشته است:‌ «در خصوص مطالعات اپیدمیولوژی کووید -۱۹ نیز در حالی توان پژوهشگران ایران در این حیطه را زیر سوال برده‌اید که ایران سابقه مطالعات کوهورت آینده‌نگر وسیع را داشته و به مطالعات ملی اپیدمیولوژی آینده‌نگر در جهان شناخته شده است و تلاش‌های علمی ایران در این نوع مطالعات به همکاری‌های علمی بی‌شمار و دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی ماندگار انجامیده است. مطالعات اپیدمیولوژیک کووید -۱۹ به پشتوانه تجارب در چنین مطالعاتی در حال انجام است.»

به گفته کارشناسان، بر اساس مطالعات ژنتیکی در ایران حدود ۱۸ قومیت مختلف و تنوع ژنتیکی وجود دارد با وجود این، تقریباً در تمام شهرهای ایران وضعیت قرمز کرونایی اعلام شده، پس یا مقاومت ایرانیان نسبت به این بیماری کمتر از مردم کشورهای همسایه است که در آنها بسیار موارد ابتلا و مرگ کمتر از کشورمان بوده یا احتمالاً ویروس کرونا در ایران جهش غیرعادی پیدا کرده است.

این احتمال از آن جهت عقلانی به نظر می‌رسد که رضا ملک‌زاده اخیراً اعلام کرده بود که بر اساس یک تحقیق گسترده در سازمان جهانی بهداشت که ۳۰ کشور در آن مشارکت فعال داشته‌اند ۱۱ هزار بیمار کرونایی مورد کارآزمایی قرار گرفته و بر روی آنها داروهایی مختلف سایر بیماری‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است و از تعداد بیمارانی که مورد آزمایش بالینی قرار گرفته‌اند بیش از ۳۰۰۰ بیمار ایرانی بوده‌اند!

به عبارت ساده‌تر دکتر ملک‌زاده اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی را به کشورهایی داده که تجربه ثابت کرده اگر هم داروی درمان کرونا را کشف کنند قطعاً داروی مورد نظر را در اختیار ایران قرار نخواهند داد و عجیب‌تر این که پس از این همه دست و دل‌بازی ضد امنیتی، معاون محترم وزیر بهداشت اعلام کرده داروهای گران‌قیمتی که روی این افراد آزمایش شده هیچ تاثیری در بهبود بیماری کرونا نداشته‌اند! البته این اولین گاف امنیتی ملک‌زاده نیست.

کوهورت چیست؟
درباره مطالعات کوهورت که ملک‌زاده به آن افتخار کرده، انتقادات مهمی هم وجود دارد.
ایشان از سال ۱۳۶۶ با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تخصیص صدها میلیارد بودجه  بر روی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری از همه نژادهای ایرانی، مطالعه‌ای تحت عنوان کوهورت پرشین  پی‌ریزی کرده است. بر این اساس، مجموعه‌ای از ۴ مطالعه در سنین مختلف با اهداف متفاوت شامل کوهورت نوزادان، نوجوانان، سالمندان و بالغین انجام شده و در هر یک، تأثیر عوامل مختلف بر بیماری‌های آن گروه سنی اطلاعات جمع‌آوری، طبقه‌بندی و در اختیار بیگانگان قرار داده شده است.


 بنابراین اگر در ویروس کرونایی که در ایران شیوع پیدا کرده جهشی پیدا شود یا ایرانیان نسبت به این بیماری و دیگر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر باشند، جای تعجب نیست، عجیب‌تر این که ایشان در طول سالیان گذشته ثابت کرده عملاً مخالف سرسخت اجرایی شدن بندهای ۱۲ و ۱۴ ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام بهداشت از سوی مقام معظم رهبری می‌باشد، یعنی بندهایی که مقام معظم رهبری خواستار توجه به طب ایرانی اسلامی و خروج از سلطه سازمان بهداشت جهانی شده‌اند!

ملک‌زاده از مخالفان جدی انواع درمان‌های طب سنتی و ایرانی از جمله حجامت بوده و تنزّل دهنده رتبه طب سنتی از معاونت به دفتر طب سنتی در وزارت بهداشت بود، مقاومت و اقدامات زیادی علیه روش‌های بومی و سنتی دلسوزان و فعالین طب ایرانی اسلامی در ۸ ماه گذشته برای درمان کرونا انجام داده است.

 احتمال این که عده‌ای از تصمیم گیران در جامعه جهانی و ایران منافع خود را به جای درمان کرونا، در کروناهراسی می‌بینند از این جهت قوت می‌یابد که بدانیم از زمان پاندمی شدن کرونا در سطح جهانی، ثروت میلیاردرهای جهان ۲۷ درصد افزایش داشته است و در ایران نیز دولت آقای روحانی به دلیل ناکارآمدی در عرصه‌های، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی یکی از ناکارآمدترین دولت‌ها در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی بوده است.

 پس ادامه پاندمی کرونا تا آخر این دولت می‌تواند اذهان عمومی را نسبت به پاسخگویی دولت مشغول کند، این احتمال آنگاه قوت می‌یابد که بدانیم در ستاد ملی کرونا که سکان مقابله با کرونا را در اختیار دارد، هیچ نماینده‌ای از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وجود ندارد! سازمان پدافند غیرعامل کشور که باید متولی کار باشد، عضو این ستاد نیست و... این ستاد علی‌رغم جایگاه منحصر به فردی که دارد عملاً توسط افرادی مانند دکتر رضا ملک‌زاده! دکتر مینو محرز! دکتر مسعود مردانی، و تنی چند از افراد همفکر آنها هدایت می‌شود و نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران یعنی آقای هملمن عملاً دستورات آقای آنتونی فائوچی آمریکایی را به معاونان وزارت بهداشت از جمله آقای ملک زاده ابلاغ کرده است.

گرچه در اوج بحران کرونا و آغاز محدودیت‌های سخت در سراسر کشور برای کنترل شیوع کرونا، این استعفا ممکن است نگران کننده به نظر برسد اما باید امیدوار بود با رفتن ملک‌زاده بخشی از گره کور مبارزه با کرونا را که در مهمترین حوزه آن یعنی تحقیقات، با عملکردی ضعیف صدای وزیر بهداشت را هم درآورده بود، باز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه حقایقی درحال نمایان شدن است !

چه کسی قراردادی بسته ! دارویی وارد کرده و بر روی ۳۵۰۰ ایرانی آزمایش کرده ؟!

قوه قضاییه کجایی پس !؟

چه خبره تو این مملکت ! به کجا داریم میریم ؟
Iran, Islamic Republic of
مردم دکتر نمکی رو قبول دارند....
محمد
Iran, Islamic Republic of
به هیچ عنوان
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
در وزارت بهداشت خبرهایی است. .
Iran, Islamic Republic of
.مردم شما را به خدا در انتخابات 1400 به نفوذی ها، لیبرال ها و غربگراها اعتماد نکنیم.
Iran, Islamic Republic of
طرف دیده نتایج افکارشون رو به وخامته گفته با طلبکاری برم کنار تا مجبور به پاسخگوی نباشم.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تازگی مد شده هر کی میخواد کسی نفهمه استعفا میده!!
Iran, Islamic Republic of
شدید با این نظر موافقم ..
سیدمحمدحسین
Iran, Islamic Republic of
باید آرامش را در جامعه حفظ کرد. تصمیمات هیجانی فقط کار را سخت تر و پیچیده تر می کند. دکتر ملک زاده اگر استعفا داده ، برود و یک فرد قوی و مصمم جایگزین شود ولی برای پاسخگویی از عملکردش ممنوع الخروج شود تا در فرصت مناسب عملکردش توسط یک تیم متخصص بررسی شود.
الان زمان مناسبی برای دعوا و درگیری نیست
محمد
Iran, Islamic Republic of
افرین به شجاعت دکتر ملک زاده.هر چند کمی دیر بود
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر، چه شجاعتی، بازنشست شده بوده بعداز سالها اومده معاون شده حقوقش بالا رفته دیگه چیزی نمیخواد، دولت هم که آخرشه، ...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ازروحانی بپرس
اصغر
Iran, Islamic Republic of
در زمان جنگ شانه از مسئولیت خالی کردن و انتقاد بیجا هنر نیست.
Iran, Islamic Republic of
بیشتر به طب سنتی حمله کرده تا بحث‌های دیگه!!!
Iran, Islamic Republic of
رجوع به طب سنتی بهترین راهکار مقابله با کروناست.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
این روش میرحسین موسوی و طرفدارانش هست که در بحران ها استعفا می دهند
Iran, Islamic Republic of
متن استعفا نشون میده که اینا جزو همون تیم جبهه دار علیه طب سنتی هستن که دیگه رسما به زبون اومده/// همونا که ایران رو به اعرتاف خودشون به موش ازمایشگاهی تبدیل کردن
Iran, Islamic Republic of
اگر فکر می کنید داروهای سنتی عوارضی ندارند سخت در اشتباه هستید.
Canada
اینترفرون پدر من را درآورد..... از حالت تهوع و عدم تعادل و سرگیجه و یبوست بسیار شدید (از عوارض آن) رو به فوت بودم.... خداوند رحم کرد
Iran, Islamic Republic of
ملک زاده نفر اصلی وزارت بهداشت در دوران قاضی زاده هاشمی بود و در این دوره نیز کارنامه او انتقادات فراوانی را به دنبال داشت که به دلیل برخورداری او از رانت سیاسی، هرگز برخورد متناسبی با وی صورت نگرفت.
طب سنتی
Iran, Islamic Republic of
شب بخیر خوش اومدید ... زنده باد بخور آویشن و بابونه!
مجید
Iran, Islamic Republic of
مستمسک اصلی استعفای ملک زاده، چراغ سبز دکتر نمکی به طب اسلامی و داروهای موثر آن است
Iran, Islamic Republic of
شما حتی معنی کلمه موثر رو هم نمی دونید.
Iran, Islamic Republic of
آفرین به تو که میدونی!!
Iran, Islamic Republic of
شما که میدونی , تفسیر بفرما!!
Iran, Islamic Republic of
تو چقدر دانای کل هستی.
خود مراجع تقلید قم نظیر آیت الله مکارم و غیره با صراحت می گویند چیزی به اسم طب اسلامی وجود ندارد حالا تو هی بگو طب اسلامی
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اگر طب اسلامی وجود ندارد پس اینهمه طب النبی و طب الرضا و ...چیست ؟ بحث بر سر اسم نیست ولی در محتوا روایات فراوانی در دستورات طبی از قول معصومین (ع) هست
Iran, Islamic Republic of
شما علم‌الحدیث میدانید؟.
Iran, Islamic Republic of
شما چی؟ میدونی؟
Iran, Islamic Republic of
با وجود کتابهای طب الرضا طب النبی و موسوعه نیاز به دکترا ندارد تا آنها را ببینی
Iran, Islamic Republic of
اسلامی نداره بحث سنتی هست... دقت کن دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
چطور چینی ها با صدای بلند گفتند طب سنتی شون خیلی کمک کرد
صدرا
Iran, Islamic Republic of
راسته میگن ملک زاده پزشک شخصی روحانیه؟؟ کسی خبر داره
Iran, Islamic Republic of
منظور حضرات این بود که طب اسلامی چون اجرایی نشده است نمی شود با نام اسلامی، اتفاقی بیفتد که نتیجه احتمالا منفی اش به نام دین تمام شود
Iran, Islamic Republic of
....
مردم مظلوم ایران
United States
آیا با این شرایط موش آزمایشگاهی شدن بیماران و این همه تلفات و همکاری مشکوک با بهداشت جهانی آیا قوه قضاییه نباید به این مسئله مهم ورود کند ؟
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا موفقیت طب اسلامی و سنتی در درمان کرونا ایشون رو آزرده خاطر کرده است
Iran, Islamic Republic of
از کدام موفقیت صحبت می کنید
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بیماران کرونایی بسیاری با استفاده از طب سنتی و اسلامی شفا گرفتند.
امیر
Iran, Islamic Republic of
ظاهراً شما که قریب به یک سال هر چه گفتید و هر دارویی را تجویز کردید و اطاعت امر چشم و گوش بسته از سازمان های بین المللی کر و چه بیمارانی که با همین روش شما مردند و چه عوارضی که بقیه بیماران تحمل می کنند .
Iran, Islamic Republic of
جدا از صحت و سقم برخی مطالب این نامه خیلی واضحه که این دوستان دشمنی عمیقی با طب سنتی دارند و مانع پرو بال گرفتن و پیشرفت طب سنتی هستند
Iran, Islamic Republic of
پس طب سنتی درسته که دردشون اومده .
United States
فدای سرم استعفا داد من خودم کرونا گرفتم همش دارو گیاهی ودارو امام کاظم خوردم ناراحته که باشه
محمد
United Kingdom
انتقاد کاملا بیجا و غیر منصفانه و کاملا با اهداف سیاسی هستش،تو این شرایط تحریم و با بودجه کم توقع چی باید داشت
Germany
در آلمان بيش از 70 درصد دارو‌ها منشأ گياهي دارند و در آمريكا و هند ۴۰ تا ۵۰ درصد اما در ايران تنها ۹ درصد دارو‌ها منشأ گياهي دارند..
Iran, Islamic Republic of
این داخلیهای غربزده گاهی در غربزدگی اینقدر افراط میکنند که خود غربی‌ها متعجب می‌شوند می‌گویند شما دیگه کی هستید .
رضا
Norway
درمان کرونا راکشف کرده ام
فقط کافیست خانه هایتان رارنگکاری نماییدبوی شیمایی رنگ وتینرباعث ضدعفونی شدیدکرونا وهمچنیین این بوباعث شده کسانی که کرونادارند حالشان خوب شودبعدازاستمشا این رنگ
بردیا
Iran, Islamic Republic of
گویا شما نقاشی، داری برای صنف خودت تبلیغ میکنی
Iran, Islamic Republic of
همانطور که در زمینه های دیگر از نتیجه ی پیشرفت های علمی روز استفاده می کنیم ،در زمینه پزشکی ودرمانی باید دوچندان از این علوم استفاده کنیم.
Iran, Islamic Republic of
روال همین است که به این روز افتاده ایم
Iran, Islamic Republic of
پزشکی مدرن بیش از صد سال است به تنهایی در بهداشت ایران حکم فرماست تو از کدام باید حرف می زنی؟
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
به نظر استعفای معاونان نمکی برنامه رئیس دولت جهت تخریب وزیر و انتقام از انتقادات او میباشد، وگرنه خود این معاونان در مصاحبه های غیر علمی چیزی کمتر از د ندارند
Iran, Islamic Republic of
کل دولت تدبیر و امید هم استعفا بدن اتفاقی نمی افته بلکه وضع بهتر هم می شود.
Iran, Islamic Republic of
ایشون که طب سنتی رو عامل تضعیف شبکه بهداشت میدونه..
Iran, Islamic Republic of
امثال ایشون باید پاسخگو باشند
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم بخاطر افشا گری احمدی نژاد رفت تا این چیزا
Iran, Islamic Republic of
من یک سوال دارم :
چرا کشور عراق با برگزاری مراسم اربعین و حضور 14 ملیون زائر هیچ تلفاتی از کرونا نداد ؟ مگه کرونای اونا با ما فرق داره ؟ قطعا دستهایی در کار است تا اینحا نیز ایران زیر سئوال بره
نفوذ
Iran, Islamic Republic of
صد درصد این شبهه وجود داره و بنده با چند نفر پزشک مطرح کرده ام نتوانستند جواب بدهند باید کسی جواب قانع کننده ای به این سوال ملت بدهند.
رضا ص
Iran, Islamic Republic of
ماهرچه می کشیم از این غربزده هاست
Iran, Islamic Republic of
خالی کردن پشت وزیری که که سالها رپیست بود که در کنارش از برکات و نعمات استفاده بردی و انهم در این روزها که دولت طرح ملی مبارزه با کرونا را اجرایی می کنه انهک برای شما که دکتر شخص روحغانی هستی جای تعجب داشت ای میشود که این حرکت را در امهای ایانی دولت فرار رو به جلو برای فرافکنی تلقی نکرد۱
زارع
Iran, Islamic Republic of
سلام. این همه بیمار با داروهای گیاهی خوب شدن. ولی کسانی که خودشون رو به داروهای شیمیایی سپردن بیشترشون فوت شدند...
سعید
Iran, Islamic Republic of
اینکه اظهار فضل می فرمایید و به استناد مقالات علمی تولید شده در منطقه و جهان به آن می بالید مقالاتی که منجر به تولید واکسن نشه و یا در سطح تئوری باقی بمونه و فقط اساتید گرام پوز بدند به درد چی میخوره؟!
CORONA
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بجای عمل به پروتکولهای بهداشت جهانی که درهمه کشورها هم شکست خورده باید به عملکرد چین وکارشناسان داخلی رجوع کنیم.بهتر جواب میده.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای نمکیهمانطور که گفته بود دنیا را شگفت زده کرد انهم با بالاترین نرخ مرگ
Iran, Islamic Republic of
فرار به جلو و فرار از پاسخگویی!
Iran, Islamic Republic of
ایشان به طب سنتی تاختند چون اگر طب سنتی جواب بدهد باید اینها در مطب هایشان را تخته کنند .
حسینی
Iran, Islamic Republic of
این استعفا با افشاگری چند روز قبل احمدی نژاد درخصوص آزمایش 3500 ایرانی در ارتباط است.
دادستان کل کشور باید ورود کند
دهستانی میبد
Iran, Islamic Republic of
.
مخالفت های جدی با طب سنتی
که باعث مرک هزاران نفر شده در صورتی که در شهر های کوچک واقعا دارند ارزش طب سنتی را کانلا لمس نیکنند
م م
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز بیخود به دکتر ملک زاده گیر ندهید...
م م
Iran, Islamic Republic of
داروی گیاهی یک گونی بخور اگر فشار خون ۱۷ را پایین آورد این که با آویشن و...خوب شدید ربطی نداره با مایعات به بدن کمک کردید.
سالار
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
من خود نفخ و سوزش معده داشتم انواع عرقيات و جوشانده خوردم بيست و چهار ساعته در هپروت بودم ولي دريغ از يك ساعت بهبودي !!!!
Iran, Islamic Republic of
خوب ببخشید ناشیانه عمل کردید،و....
Iran, Islamic Republic of
دوای سوزش معده زنجبیل است.
Iran, Islamic Republic of
يك فاموتيدين به تمام داروهاي علفي معده برتري دارد
Iran, Islamic Republic of
طب سنتی اتفاقا در این یک مورد خوب عمل می کنه!
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شما مگه تخصص طب سنتی دارید؟خب مشخصه که براتون سودی نخواهد داشت اگه داروی اشتباهی بخورید.ار متخصص طب سنتی کمک میگرفتید تو همون 24 ساعت درمان میشدید.به امید سلامتی همه و شفای همه بیماران
کشاورزالبرزی خادم سردارسلیمانی
Iran, Islamic Republic of
وقتی دکتر خیراندیش دکتر نمکی را تایید و قاضی زاده هاشمی را رد میکند یعنی ما مردم محکم تر از قبل حامی دکتر نمکی باشیم ،(کشاورزالبرزی خادم سردارسلیمانی)
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.خوب شد کنار رفت.
افشین
Iran, Islamic Republic of
لطفا بیشتر توضیح بدید
Iran, Islamic Republic of
وقت آن است دولت از باب اهمال در حقوق شهروندی و قوه قضاییه از باب دفاع از اهمال در صیانت از جان ملت ایران که به مراتب از مال مهمتر است ورود پیدا کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ایشان احتمال داره کاندید کارگزاران برا 1400 باشه برا همین استعفا داده
Iran, Islamic Republic of
ملک زاده هموطنان خود را قربانی کرد .
کامران
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت ما هم مانند ترامپ بد عمل کرده است ..
Iran, Islamic Republic of
....قوه قضاییه و نهادهای نظارتی باید ورود کنن...
زری
Iran, Islamic Republic of
طب سنتی ایرانی اسلامی واقعیت محضه
طب بوعلی سینا هنوزم در دانشگاه های معتبر دنیا مورد استفاده قرار میگیره.
Iran, Islamic Republic of
وزارت اطلاعات و قوه قضائیه باید بیان وارد بشن.
حاج محمود گفته بود
Iran, Islamic Republic of
اى كاش جهان نيوز براى يه بارم كه شده مردانگى ميكرد و حرفهاى آقاى دكتر احمدينژاد در خصوص اين فرد را پخش ميكرد ...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
توی این ایام روی دکتر نمکی و تیمش فشار خیلی زیاده بخصوص که توی این وضعیت باید با مدیران شیفته غرب هم برخورد کند همه باید کمک کنیم لا اقل روحیه بدیم