سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۷

روحانی: بعد از برجام ۱۶ هواپیمای نو وارد کشور شد

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 745697
یکی از توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران این بوده که راه‌های ترانزیتی منطقه از ایران عبور نکند.
روحانی: بعد از برجام ۱۶ هواپیمای نو وارد کشور شد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: حمل و نقل یکی از ارکان مهم توسعه، تولید و ارتباط با جهان در کشور است. این موضوع در گردشگری نیز نقش بسیار اساسی دارد. به هر حال دیر یا زود جهان از کرونا، خلاص خواهد شد. واکسن آن هم آماده خواهد شد و گردشگری بار دیگر رونق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در روابط خارجی نیز حمل و نقل مهم است. جایگاه ایران مهم است و می‌تواند شرق و غرب و شمال و جنوب آسیا را به هم متصل کند. ترانزیت از شمال به جنوب و از غرب به شرق برای اقتصاد و روابط خارجی مهم است و می‌تواند تحول مهمی در منطقه به وجود بیاورد.

رئیس‌جمهور افزود: یکی از توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران این بوده که راه‌های ترانزیتی منطقه از ایران عبور نکند. در این زمینه تلاش‌های زیادی کردند، اما به موفقیت‌های چندانی دست پیدا نکردند. به طور نمونه اکنون روزانه 1400 پرواز از آسمان ایران انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام روحانی در خصوص پروژه‌هایی هم که امروز به بهره‌بردای رسید، گفت: امروز الحمدلله چند پروژه افتتاح شد که ارزش این پروژه‌ها بیش از 3 هزار میلیارد بود. این پروپه‌ها علاوه بر اینکه برای حمل و نقل است، برای سلامت و محیط زیست مهم است. این پروژه‌ها سلامت و وقت مردم را تامین و حفظ خواهد کرد. بسیاری از تصادفات در جاده‌های اصلی به دلیل نبودن بزرگراه رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: دولت‌های یازدهم و دوازدهم یکی از تلاش‌هایشان این بوده که از فناوری‌های نوین و شرکت‌های استارتاپی استفاده کند. این موضوع برای اقتصاد و کشاورزی بسیار حائز اهمیت است. یکی از موضوعات دولت تا روز پایانی‌اش، دیجیتالی کردن اقتصاد و فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: حمل و نقل ما نیاز به نوسازی دارد. حرکت خوبی در نوسازی هوایی انجام دادیم. پس از توافق هسته‌ای، اقدامات خوبی انجام دادیم و 16 هواپیمای نو وارد ایران شد. اگر دولت خبیث اخیر آمریکا نبود، اکنون ده‌ها فروند دیگر آمده بود و ناوگان هوایی کامل نوسازی شده بود.

وی افزود: در حوزه ریلی نیز به خودکفایی رسیده‌ایم. قصد ما بر این بوده که تمام ناوگان حمل و نقل را نوسازی بکنیم. طراحی کرده بودیم، اما خباثت دولت اخیر آمریکا مشکلاتی به وجود آورد. البته نوسازی از طریق دیگر در حال انجام است، اما نه به آن شکلی که مطلوب ما بود.

رئیس‌جمهور بیان داشت: اجرا و آغاز 9 پروژه بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت قرار دارد. امیدواریم تحول در حمل و نقل موجب توسعه تولید، صادرات و رفاه مردم بشود.

گفتنی است صبح امروز توسط رئیس‌جمهور  10 پروژه فرودگاهی، 63کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان، 97 کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب و باند دوم کنارگذر کرمان افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی از سال 1392 تاکنون متاسفانه 99 درصد عامل اصلی همه مشکلات مردم، کشور و... بوده است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
د که خروج از برجام را یک اشتباه می‌داند. درواقع توافق هسته‌‍‌ای از بسیاری جنبه‌ها نمایه‌ای کلان تر از سوی دموکرات‌ها است که بر اهمیت و کارآیی دیپلماسی به عنوان یک ابزار تاکید دارد و در تضاد شدید با رویکرد استفاده از نیروی نظامی برای پرداختن به مشکلات بین المللی قرار دارد.
Iran, Islamic Republic of
شمار قربانیان کرونا در آمریکا از 250 هزار نفر فراتر رفت
Iran, Islamic Republic of
ترامپ هنوز هم به دنبال توافق با ایران است ولی ما دیگر ترامپ را به رسمیت نمی شناسیم
ترامپ دیگر رئیس جمهور آمریکا نیست
Iran, Islamic Republic of
FATF هم کلاه گشاد دیگری مثل برجام است.
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی یارانه ۱۰۰ هزار تومانی می‌گیرند؟ دوستان دولت روحانی!
Iran, Islamic Republic of
بعد از برجام ۱۶ هواپیمای نو وارد کشور شد/ چرا مرغ با نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد؟
چوبین
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم!
Iran, Islamic Republic of
عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه باید از قره‌باغ خارج شوند
Iran, Islamic Republic of
جنایت جنگی دولت تروریست آمریکا جنایتکار شماره یک در فرودگاه بین المللی بغداد ترور سردار سلیمانی باید پیگیری شود.
Iran, Islamic Republic of
بعد از برجام قیمت دلار ۲۹ آبان ۱۳۹۹ به ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومان رسید/ نرخ هر کیلو مرغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان شد
Iran, Islamic Republic of
مردم آمریکا دونالد ترامپ را انتخاب نکردند
Iran, Islamic Republic of
پاریس خواهان نظارت بین المللی بر آتش بس قره باغ است/ و این در حالی است که پاریس بیش از 27 تا 30 سال است شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی ارمنستان در مناقشه قره باغ بوده است.
.
Iran, Islamic Republic of
.
جنایت جنگی دولت تروریست آمریکا جنایتکار شماره یک در فرودگاه بین المللی بغداد ترور سردار سلیمانی باید پیگیری شود...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت روحانی از سال 1392 تاکنون هیچ اقدامی انجام نمی داد وضعیت مردم ایران بهتر از الآن بود.