کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعطیلی لیگ برتر به ضرر فوتبال ایران

29 آبان 1399 ساعت 10:25

در روزهای اخیر با هر یک از مربیان لیگ برتری از جمله محمود فکری یا یحیی گل محمدی که حرف زده شده نسبت به تعطیلی احتمالی لیگ برتر موضعگیری کرده اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، باعث تأسف است وقتی می شنویم در هر 3 دقیقه یک هموطن به علت ابتلا به بیماری کرونا از دنیا می رود! اتفاقات تلخی که این روزها در کشور رخ می دهد علاوه بر اینکه موجی از نگرانی و هراس را در دل تک تک هموطنان مان ایجاد کرده باعث شده تا در آستانه محدودیت های منع تردد از ساعت 21 تا 4 بامداد بیش از پیش این نگرانی برای مردم ایجاد شود که برای خلاصی از این وضعیت چه اقدامی انجام بدهند.

شاید این روزها مهمترین روزهایی است که اهالی رسانه به ویژه صدا و سیما باید تلاش کنند تا با پخش برنامه های شاد، مفرح، هیجان انگیز و هر آنچه موجب می شود تا مردم شبها در خانه پای تلویزیون بنشینند شرایطی ایجاد شود که کسی از خانه بیرون نرود. در چنین روزهایی البته یکی از برنامه هایی که می تواند حداقل 2 ساعت از وقت روزانه مردم را ظرف این دو هفته پر کند برگزاری و پخش مسابقات فوتبال لیگ برتر است. رقابتهایی که میلیونها بیننده تلویزیونی و شنونده رادیویی دارد.

در چنین شرایطی هر روز از ستاد کرونا خبری تازه به بیرون درز پیدا می کند که شاید (!) لیگ برتر فوتبال برگزار نشود! اینکه چرا این مسابقات برگزار نشود آن هم در شرایطی که همه شهرها، هتل ها و پروازها خلوت ترین روزهای خود را سپری می کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی بهتر از دیگر روزهای معمول در این ایام انجام می شوند عجیب به نظر می رسد.

در این مدت با هر یک از مربیان لیگ برتری از جمله محمود فکری یا یحیی گل محمدی که حرف زده شده نسبت به این تعطیلی احتمالی موضعگیری کرده اند. تعطیلی 14 روزه تمرینات و مسابقات می طلبد که باز هم پس از بازگشت به رقابتها ابتدا تیم ها زمانی را صرف بدنسازی خود کرده و بعد دوباره در مسابقات حضور پیدا کنند.اتفاقی که البته بعید است هیچ تیمی تن به آن بدهد. آنچنان که شاهد بودیم به رغم همه تهدیدهای ستاد کرونا در تابستان امسال، باز هم تیم ها به صورت مخفیانه به برگزاری جلسات تمرینی و انجام دیدارهای دوستانه مشغول بودند. آیا برگزای مسابقه دوستانه برای حفظ شرایط آمادگی بدنی بازیکنان و هماهنگی موجود بین آنها از ابتلا به کرونا مبرّاست؟ یا اینکه وضعیت بدتری را ایجاد می کند که تیم ها در محیطی غیرایزوله به مصاف هم بروند؟

جدا از این موضوع باید یک ماه دیگر تیم پرسپولیس را در دیدار فینال لیگ قهرمانان 2020 ببینیم و تعطیلی دو هفته ای مسابقات به نماینده کشورمان هم لطمه می زند. چون این تیم پس از دو هفته تعطیلی باید دو هفته هم بدنسازی کند و بدون مسابقه و هماهنگی که تا آن زمان می تواند در دل لیگ بدست بیاورد راهی قطر شود تا فینال را برگزار کند. از این گذشته وقفه یک ماهه در لیگ روی تیم ملی کشورمان و همه بازیکنان شاغل در داخل اثر منفی می گذارد. پس بهتر است به جای تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال، شرایط برگزاری این مسابقات با پروتکل های بهداشتی دقیق تر و سفت و سختر تر را ایجاد کنند تا مشکلی از این بابت برای کسی بوجود نیاید.

مردم هم لااقل در هفته دو شب فرصت می کنند در خانه پای گیرنده های تلویزیونی نشسته و با توجه به اینکه بازیها از ساعت 16 تا 17 آغاز می شوند از دو سه ساعت پیش از محدودیت های تردد در شهر، در خانه هایشان بمانند. جادارد مدیران و مسئولان ذیربط در این باره هر چه زودتر تصمیم گیری کنند و به جای امروز و فردا کردن بهترین تصمیم را بگیرند که نه بازیکنان با حضور مخفیانه در تمرینات و دیدارهای تدارکاتی بیش از پیش در خطر کرونا باشند و نه مردم از تماشای فوتبال شاداب و پرهیجان محروم شوند.


کد مطلب: 745684

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745684/تعطیلی-لیگ-برتر-ضرر-فوتبال-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com