جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

القاب ‌جالب ‌روسای ‌جمهور و بانوان ‌اول ‌آمریکا

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 745675
در این مطلب می‌خواهیم شما را با برخی از جالب‌ترین اسم رمز‌هایی که برای روسای جمهور، بانوان اول و فرزندان آن‌ها در ایالات متحده انتخاب شده آشنا کنیم.
القاب ‌جالب ‌روسای ‌جمهور و بانوان ‌اول ‌آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از آنا، آژانس ارتباطات کاخ سفید به هر یک از روسای جمهور ایالات متحده و اعضای خانواده آن‌ها یک اسم رمز اختصاص داده تا مامورین سرویس‌های امنیتی در مدت حضورشان در کاخ سفید از این اسامی استفاده کنند.

این نام‌ها از بین یک سری اسامی تایید شده انتخاب گردیده که ممکن است توسط خود رییس جمهور نیز انتخاب شوند. در ادامه و بر اساس آن اسم انتخاب شده، اسامی سری برای اعضای خانواده نیز انتخاب خواهد شد با این شرط که حرف اول تمامی این اسامی یکی باشد.

گاهی اوقات حرف اول این اسم رمزی با حرف اول نام خانوادگی رییس جمهور یکی است، اما این قاعده همیشه رعایت نمی‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با برخی از جالب‌ترین اسم رمز‌هایی که برای روسای جمهور، بانوان اول و فرزندان آن‌ها در ایالات متحده انتخاب شده است آشنا کنیم.
 

دونالد ترامپ: غول (Mogul)
اگر چه دونالد ترامپ در رقابت‌های کاندیداتوری جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۵ گفته بود که وی اسم رمز Humble به معنای فروتن را انتخاب خواهد کرد، اما در نهایت اسم رمز Mogul به معنای غول برای وی انتخاب شد که ارتباط مستقیمی با دهه‌ها فعالیت او در زمینه املاک داشت.

ملانیا ترامپ: موش (Muse)
گفته می‌شود که اسم رمز بانوی اول ایالات متحده به دوران کاری او به عنوان مدل در نیویورک سیتی و پیش از ملاقات با دونالد ترامپ باز می‌گردد.
 

باراک اوباما: سرکش (Renegade)
اگر چه اسم رمز مرتد با خوش بینی بی سابقه کمپین باراک اوباما همخوانی زیادی دارد، اما رییس جمهور سابق، این نام را از میان فهرستی از اسامی تایید شده که با حرف r شروع می‌شدند انتخاب کرده است.

جرج دبلیو بوش: پیشقدم (Trailblazer)
در سال‌های اخیر آژانس ارتباطات کاخ سفید به درخواست‌های روسای جمهور برای تغییر اسم رمز آن‌ها در صورتی که برایشان جذاب نباشد بیشتر توجه می‌کند. بدین ترتیب بود که جرج دبلیو بوش نام خود را از Tumbler به معنای کسی که شیرین کاری می‌کند به Trailblazer به معنای کسی که پیشگام است تغییر داد.
 

بیل کلینتون: عقاب (Eagle)
اگر چه بیل کلینتون در دوران نوجوانی در گروه پیشاهنگی به مقام عقاب دست نیافت، اما در دوران ریاست جمهور توانست به اسم رمز میهن پرستانه محبوبش در دوران نوجوانی دست یابد.

بارابارا بوش: آرامش (Tranquility)
مشخص نیست که بانوی اول سابق ایالات متحده این اسم رمز را چگونه دریافت کرده است، اما پس از مرگش، جاناتان واکرو از اعضای سابق سرویس مخفی ایالات متحده اعلام کرد که این اسم رمز از رفتار و آرامش باربارا بوش و تاثیر انسانی و مطلوبی که روی اطرافیانش داشت نشأت گرفته بود.

سوزان فورد: پاندا (Panda)
اگر چه دقیقا مشخص نیست که دختر فورد چگونه اسم این حیوان را به عنون اسم رمز دریافت کرد، اما گمان می‌رود که این اسم از جشنی که وی در دوران دبیرستان برای همکلاسی هایش در کاخ سفید و با عنوان Panda’s prom گرفت انتخاب شده باشد.
 

رونالد ریگان: تازیانه (Rawhide)
رونالد ریگان که سابقه بازی در سینما و تلویزیون در نقش گاوچران‌ها داشت و علاقه اش به دنیای وسترن باعث شد اسم روز او نیز از دنیای وسترن گرفته شد.
 

ریچارد نیکسون: نورافکن (Searchlight)
اسم رمز ریچارد نیکسون اشاره‌ای نمادین به میراث او در ماجرای حمله شبانه‌ای دارد که به رسوایی واترگیت و کناره گیری او از مقام ریاست جمهوری دارد.

جیمی کارتر: خادم کلیسا (Deacon)
تعهد ویژه و شفاف جیمی کارتر به دین مسیحیت باعث شد که وی اسم رمز Deacon به معنای خادم کلیسا را دریافت کند.
 

جان اف کندی: نیزه دار (Lancer)
علیرغم داستان‌هایی که همسرش بعد از مرگ در مورد او ساخت، اسم رمز جان اف کندی در دوران ریاست جمهوری به Lancelot باز می‌گردد که یکی از شوالیه‌های قهرمان شاه آرتور و از اعضای میز گرد بود.
 

جکی کندی: توری (Lace)
اسم رمز جکی کندی با تصویر او به عنوان یکی از شیک پوش‌ترین و جذاب‌ترین بانوان اول تاریخ کاخ سفید در ارتباط است که در مراسم ازدواج باشکوهش با سناتور کندی و همچنین سفر مشهورش به فرانسه لباس توری پوشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رحمان
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
Iran, Islamic Republic of
عکسی که برای جکی کندی گذاشتید عکس یه هنرپیشه است بابا! کایرا نایتلی