پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ترامپ: تعداد آرا از رأی‌دهنده‌ها بیشتر بود

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 745655
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد تعداد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از تعداد رأی‌دهندگان بیشتر بوده است.
ترامپ: تعداد آرا از رأی‌دهنده‌ها بیشتر بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه مدعی شد تعداد آرای ثبت‌شده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از تعداد افراد رأی‌دهنده بیشتر است.

او ابتدا در پاسخ به یک پیام نیویورک‌تایمز در تویئتر که نوشته ترامپ نسبت به انتخابات سال گذشته ۱۰.۱ میلیون رأی بیشتر آورده نوشته است: «ضمن اینکه انتخابات را هم بردم. تخلف انتخاباتی در کل کشور جاری بود.»

رئیس‌‌جمهور مستقر آمریکا در پیامی دیگر در پاسخ به کاربری که نوشته مقام‌های انتخاباتی شهرستان «واین» نتایج انتخابات را تأیید کرده‌اند نوشت: «غلط است! آنها ابتدا به ضرر [تأیید نتایج] رأی دادند چون تعداد آرا از رأی‌دهندگان بیشتر بود. (غم‌انگیز است.) بعد، تهدیدشان کردند، سرشان داد زدند و شرورانه آزارشان دادند تا اینکه مجبور شدند رأیشان را عوض کنند. اما آنها به عنوان آدم‌های میهن‌پرست آمریکایی از امضای آن اسناد خودداری کردند.»

پیش‌بینی‌ها از پیروزی بایدن و امتناع ترامپ

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

دو سازمان فعال در زمینه امنیت انتخابات در آمریکا چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای ادعاهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را رد کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *