کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوبخت در حاشیه جلسه دولت خبر داد

تنظیم بودجه ۱۴۰۰ با دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی

28 آبان 1399 ساعت 14:50

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه سال۱۴۰۰ قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، گفت: در این لایحه قیمت دلار بین ۱۱هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه شده است.


به گزارش جهان نیوز، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: لایحه بودجه۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و پس از بحث و بررسی، مورد تایید قرار گرفت و از شنبه کار تبصره ها را آغاز می کنیم و بودجه را قبل۱۵ آذر تقدیم مجلس می کنیم.

وی درباره قیمت ارز و نفت در بودجه تصریح کرد: نرخ ارز را به گونه ای محاسبه کرده ایم که بین ۱۱هزار تومان تا۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد. قیمت نفت هنوز نهایی نشده، اما برآورد اولیه ما۴۰ دلار است.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین با بیان اینکه در لایحه بودجه تلاش شد که محورهای قابل اجرا از اصلاحات ساختاری بودجه گنجانده شود، افزود: اگر احیانا مواردی از اصلاح هم باقی مانده است، نمایندگان می توانند در بررسی بودجه آن را اعمال کنند پس جای نگرانی برای نمایندگان وجود ندارد.

نوبخت با اشاره به اجرای قرنطینه از روز شنبه، گفت: نمایندگان دنبال کمک معیشتی به مردم بودند که در طرح دولت، به نیمی از این افراد در چهار ماه آینده کمک معیشتی می شود. اگر نمایندگان خواستند که کمک ها را ادامه دهند، می توانند در بودجه پیش بینی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: از ۳۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده فقط ۲۹۰هزار میلیارد تومان دریافتی داشته و با عدم تحقق منابع مواجه ایم.از ۳۳۸هزار میلیارد تومان هزینه هم ۳۰۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است یعنی ۳۶هزار میلیارد تومان به اجبار صرفه جویی شده است با این حال مطالبات گندمکاران، ایثارگران و حقوق و مزایا پرداخت و اجرای همسان سازی حقوق انجام شده است. طبق قانون می توانستیم ۳۸ هزار میلیارد تومان از تنخواه گردان بانک مرکزی نزد خزانه استفاده کنیم که فقط ۱۲ هزار میلیارد تومان را استفاده کرده‌ایم.

نوبخت با بیان اینکه فروش نفت، دریافت مالیات و فروش اوراق مالی منبع درآمدی دولت برای سال آینده خواهد بود، خاطرنشان کرد: سال آینده اوراق کمتری نسبت به امسال واگذار شده و طبق قانون برنامه ششم توسعه عمل می شود. ظرفیت مالیاتی کشور هم به گونه ای است که اجازه می دهد به ما بجای اتکا به نفت، از محل مالیات درآمد کسب کنیم. در مورد نفت هم براساس میزان صادرات امسال تا صادرات در شرایط مطلوب برنامه ریزی کرده ایم و هرچه درآمد مازاد بدست بیاوریم صرف طرح های بزرگ، دولت الکترونیک، شرکت های دانش بنیان، طرح های نیمه تمام و تقویت طرح تحول سلامت شده و صرف هزینه های جاری نمی شود.


کد مطلب: 745626

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745626/تنظیم-بودجه-۱۴۰۰-دلار-۱۱-هزار-۵۰۰-تومانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com