پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

غذا خوردن به کاهش وزن کمک می‌کند!

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 745622
محققان آمریکایی به چرایی روند صعودی بیماری‌هایی خاص مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت پی بردند.
غذا خوردن به کاهش وزن کمک می‌کند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا در این کشور بیش از ۴۰ درصد بزرگسالان اضافه وزن دارند و بیش از ۳۰ میلیون نفر دچار مشکلات قلبی شده‌اند؛ همچنین از هر ۱۰ نفر یک فرد دچار دیابت است.

اضافه وزن و چاقی، بیماری قلبی و دیابت تنها مختص مردم آمریکا نیست. در سراسر جهان بسیاری افراد از این مشکلات رنج می‌برند و دهه هاست که این بیماری‌ سیر صعودی دارد. سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶ تخمین زد که بیش از ۲ میلیارد نفر اضافه وزن دارند یا چاق هستند.

یک نظریه درباره چرایی افزایش وزن و چاقی وجود دارد به نام تئوری عدم تطابق که معتقد است رژیم انسان تکامل یافته و با پنجاه سال گذشته تطابق ندارد. آزمایش‌های این تئوری با هدف مطالعه‌ای جدید در مجله ژورنال ساینس منتشر شده است.

محققان، مردم تورکانا که در قسمت شمال غربی کنیا زندگی می‌کنند را مورد بررسی قرار دادند. این محققان رژیم غذایی افرادی که زندگی ساده دارند را با کسانی که به محل مدرن‌تر رفته و رژیم غذایی تکامل یافته تری دارند را تحت نظر قرار دادند.

این امر بینش منحصر به فردی به دانشمندان در مورد تأثیرات رژیم غذایی داده است و آن‌ها متوجه تفاوت‌های رژیم غذایی در گذشته و حال شدند. دانشمندان آمریکایی حدود یک هزار و پانصد نفر را در ۴۴ موقعیت مکانی رصد کردند و دریافتند که مردمی که زندگی سبک زندگی سنتی دارند، در هر ۱۰ نشانگر زیستی از جمله سلامت قلب، نمره بالایی کسب کرده اند.

اما افرادی که در شهر‌ها زندگی می‌کنند و زندگی مدرن‌تری دارند، دچار فقر نشانگر زیستی هستند و نمره پایینی دارند و دارای مشکلاتی همچون چاقی، مشکلات قلبی، دیابت و فشار خون بالا هستند.

آماندا لی، محقق اصلی این مطالعه گفت: محیط‌های زیستی انسان‌ها بسیار متفاوت است و ما فقط یک نوع محیط را می‌بینیم.

او ادامه داد: رژیم غذایی هیچ فردی بی فایده نیست. این بیشتر مربوط به عدم تطابق بین تاریخ تکامل شما و آنچه در حال حاضر می‌خورید، است.

بنیامین جی بیکمن، دانشمند در دانشگاه بریگام یانگ در یوتا، گفت: به طرز غم انگیزی، رژیم غذایی مدرن از تمایل طبیعی بدن برای برنامه ریزی برای آینده سو استفاده می‌کند و این از دلایل روند صعودی چاقی و افزایش وزن در جهان است.
برچسب ها: غذا سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *