پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

۹۱ راننده تاکسی به علت کرونا فوت کردند

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 745617
تا کنون ۱۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۹۱ نفر فوت کرده‌اند.
۹۱ راننده تاکسی به علت کرونا فوت کردند
به گزارش جهان نيوز، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ‌در پی تشدید کرونا، اجرای طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور برای رانندگان تاکسی و مسافران اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه رانندگان تاکسی در بیشتر موارد از ماسک و دستکش استفاده می کنند، اما در صورتیکه از ماسک استفاده نکنند با آنها برخورد خواهد شد و توسط بازرسان تاکسیرانی و کمیته انظباطی به این تخلف رسیدگی می شود.

ضامنی در پاسخ به این سووال که این برخورد شامل چه مواردی است، گفت: رسیدگی در کمیته انظباطی از تذکر شروع می شود و همچنین متناسب با تخلف، این کمیته می تواند با تکرار آن، جرائم مالی متناسب با نظر کمیته را پیش بینی کند.

وی افزود: تاکید بر این است که مسافران تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند زیرا رانندگان تاکسی از اقشار در معرض خطر هستند و مسافران برای حفظ سلامتی خود و دیگران از ماسک استفاده کنند تا چرخه استفاده از ماسک کامل باشد و شاهد مشکلات کمتری در این خصوص باشیم.

 ضامنی افزود: به طور کلی بارزسان تاکسیرانی مکلف هستند در زمینه عملکرد رانندگان تاکسی در خدمات رسانی، نظارت و بازرسی داشته باشند و در این زمینه هم گشت هایی داریم که این کار را انجام می دهند، اما اکنون به دلیل  همه گیری ویروس کرونا و مقابله با آن، تمرکز این گشت ها و بارزسی ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

ضامنی ادامه داد: مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده و در ادامه با ارائه روش‌های آموزشی و پیامکی به رانندگان تأکید خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود، تصریح کرد: اما رانندگان تاکسی و مسافران موظف به استفاده از ماسک هستند، همچنین غربالگری به صورت مرتب در حوزه حمل و نقل عمومی در حال انجام است و در صورتی که راننده‌ای علایمی داشته باشد باید تست دهد و در صورت مثبت شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک، اجازه فعالیت نخواهد داشت.
برچسب ها: تاکسی کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
بیچاره راننده های شرکت های اینترنتی که تو این شرایط کرونایی با کرایه های 4 سال قبل دارن کار میکنن ازجمله خودم