کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده بافق: مجلس مُرده و تعطیل است

28 آبان 1399 ساعت 9:58

امروز چیزی از مجلس باقی نمانده و فقط یک نام، ساختمان و ۲۹۰ نماینده برای مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس شورای  در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی احکام کلی بودجه 1400 طی اخطار قانون اساسی، گفت: امام (ره) می فرمایند مجلس در رأس امور است و در قانون اساسی هم آمده است که مجلس در رأس امور قرار دارد اما امروز نه تنها مجلس در رأس امور نیست، بلکه در پایین ترین بخش امور هم قرار ندارد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی شورای عالی اقتصادی هر تصمیمی که می خواهد می گیرد، دولت مجلس را دور می زند و ستاد ملی مقابله با کرونا هم برای کل کشور و همچنین برای مجلس تصمیم می گیرد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ستاد ملی کرونا در شرایطی برای مجلس تصمیم می گیرد که هیچ یک از نمایندگان مجلس عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نیستند و این ضعف و وهن مجلس است که نماینده ای در ستاد ملی کرونا حضور ندارد.

صباغیان گفت: امروز چیزی از مجلس باقی نمانده و فقط یک نام، ساختمان و 290 نماینده برای مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.

وی خطاب به قالیباف گفت: زمانی که ما شما را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردیم گفتیم که مجلس مُرده و تعطیل است، مجلس را زنده کنید و تقاضای ما از شما آن است که این اقدام را در دستور کار خود قرار دهید.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار قانون اساسی، گفت: این گونه صحبت نکنید. مجلس کار خودش را انجام می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شما الفاظی را به کار بردید که درست نبود. یعنی چه که مجلس مُرده است!؟ نباید به مجلس به این شکل توهین شود.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی حتما به وظایف قانونی خودش عمل می کند و شکی در این مسئله نیست اما این نقص وجود دارد که نماینده ای در ستاد ملی کرونا نیست و حتما مجلس باید در ستاد کرونا نماینده ای داشته باشد که مکاتبات لازم برای این مسئله انجام شده است.


کد مطلب: 745577

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745577/نماینده-بافق-مجلس-م-رده-تعطیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com