جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

دبیرستانی که شهیدستان ایران شد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 745572
سال‌های متمادی دانش‌آموزان بسیار با استعدادی از دبیرستان شهید منتظری نجف‌آباد فارغ التحصیل شدند ؛ تعداد دانش‌آموز شهید این دبیرستان ۲۳۴ شهید است که این مدرسه با این تعداد شهید در رتبه نخست کشور است.
دبیرستانی که شهیدستان ایران شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۹، سالروز حماسه مردم استان اصفهان در تشییع پیکر هزار شهید جنگ تحمیلی است، روزی که نشان زرین رشادت، ایثار و شهادت بر سینه تک تک مردم این استان درخشید و تا به امروز همه از آن به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ جمهوری اسلامی ایران یاد می‌کنند. 

همچنین در استان اصفهان ۵ مدرسه وجود دارد که دارای بیش از ۱۰۰ شهید دانش‌آموز هستند و یکی از این مدارس شاخص دبیرستان شهید منتظری نجف‌آباد است.

این دبیرستان در سال ۱۳۲۰ تاسیس شده و تا به امروز حدود ۷۹ سال از قدمت آن می‌گذرد که با توجه به این پیشینه، سال‌های متمادی دانش‌آموزان بسیار با استعدادی از دبیرستان شهید منتظری نجف‌آباد فارغ التحصیل شدند. تعداد دانش‌آموز شهید این دبیرستان ۲۳۴ شهید است که این مدرسه با این تعداد شهید در رتبه نخست کشور قرار دارد و از همین رو این دبیرستان را می‌توان شهیدستان نامید.

طی دهه ۶۰ این شهیدستان در سه رشته تحصیلی علم انسانی، ریاضی و علوم تجربی فعالیت می‌کرد و هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز داشت؛ در زمان دفاع مقدس تمام استان ها در جبهه حق علیه باطل یک لشگر داشتند اما شهرستان نجف‌آباد با توجه به اینکه یک شهرستان چند صد هزار نفری بود به تنهایی یک لشکر داشت و آن لشکر ۸ نجف اشرف نجف آباد فاتح خرمشهر بود لشگری که فرماندهی آن را شهید احمد کاظمی بر عهده داشت و با اعلام آزادی خرمشهر گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد. 

مدیر وقت این دبیرستان در مجموعه خاطرات خود می‌نویسد: «زمانی که تعداد دانش‌آموزان کلاسی به نصف می‌رسید متوجه می‌شدیم که زمان حمله است بنابراین دانش‌آموزان برای دفاع از این مرز و بوم عازم جبهه می‌شدند.

همچنین ۵۵ معلم شهرستان نجف‌آباد در دوران جنگ شهید شدند اما مشخص نیست هر کدام از معلمان در چه مدرسه‍ای مشغول به تدریس بوده‌اند چرا که برخی از آنها در چندین مدرسه تدریس می کردند. مطمئناً کادر اجرایی و آموزشی وقت مدرسه شهید منتظری نقش مهم و تاثیرگذاری در خصوص اعزام دانش‌آموزان به جبهه و اهدای شهید به جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند که نشان می‌دهد فرهنگیان تلاش بسیاری برای حفظ انقلاب اسلامی داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوش به سعادتشان. چه شعوری داشتند با اون سن کم. امثال من هم تا آخر عمر فقط دم از سیره شهدا می زنیم..
Canada
اصولا نوجوانان زیر ۱۸ سال نباید به جبهه بروند.....
Iran, Islamic Republic of
دقیقا . ولی وقتی کیان کشوری در خطر است و افراد بالای 18 سال تشریف نمی برند بنظر شما چه باید کرد..
Pakistan
میان عاشق و معشوق رازیست...چه داند آنکه اشتر می چراند؟!!
Pakistan
شهادت هنر مردان خداست... صلوات و رضوان خدا بر تمام شهدای راه حق و حقیقت ودرود امام راحل(ره) که بار دیگر این باب بهشتی را برای مومنین عصر حاضر گشود...