کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قبل از خرید پنجره دوجداره به این نکات دقت کنید

28 آبان 1399 ساعت 8:50

در هنگام انتخاب و خرید در و پنجره هم مانند خرید هر محصول دیگری نکات مهم و قابل تاملی وجود دارد که باید به آنها دقت کرد.


در و پنجره دوجداره امروزه طرفداران زیادی به سبب مزیت‌های خود پیدا کرده و همین محبوبیت باعث شده تا بیشتر افرادی که به فکر خرید و تعویض در و پنجره هستند به این نوع محصول هم فکر کنند. در هنگام انتخاب و خرید در و پنجره هم مانند خرید هر محصول دیگری نکات مهم و قابل تاملی وجود دارد که باید به آنها دقت کرد. در ادامه چند نکته مهم و ضروری که باید پیش از خرید به آنها دقت کنید بیان می‌شود.
 
اندازه پنجره
زمان انتخاب در و پنجره اندازه ی فضای در دسترس را مورد توجه قرار گیرد. تناسب فضای در دسترس و نوع پنجره‌ی انتخابی یکی از موارد مهمی است که باید به آن دقت کرد. برای مثال در فضاهای بزرگ می‌توان از در و پنجره‌های کشویی و یا پنجره‌های فولکس واگنی استفاده کرد. زیرا وقتی در و پنجره خیلی بزرگ است، وزن بخش بازشو پنجره خیلی زیاد است و یکی از مدل‌های در و پنجره که می‌تواند در کنترل این وزن موثر باشد در و پنجره کشویی یا فولکس واگنی است.

از طرفی دیگر اندازه محیطی که پنجره در آن قرار دارد هم از عوامل تعیین کننده است. برای مثال اگر محیط شما خیلی کوچک است و وجود وسایل مختلف در اطراف در و پنجره مانع راحت باز و بسته شدن پنجره می‌شود باید در انتخاب مدل پنجره دقت کنید تا بتوانید پنجره را راحت باز کنید و هم با کم بودن فضا بیش از حد دچار مشکل نشوید.

شاید بعضی وقت‌ها به خاطر شرایط خاص محیط مجبور شوید از بازشوهای مختلف استفاده کنید. در و پنجره ها می‌توانند مدل‌های مختلف بازشو عمودی و افقی داشته باشند و همین دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. شاید شما کودکانی دارید که نسبت به در و پنجره کنجکاوی زیادی دارند و نمی‌توانید به راحتی کنترلشان کنید بنابراین باید از پنجره های چند تکه که فقط قسمت های بالایی آنها بازشو دارد استفاده کنید.

تجهیزات و یراق آلات
دقت داشته باشید که تجهیزات و یراق آلات به کار رفته در ساختار در و پنجره از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بهتر است در این بخش فقط به فکر صرفه جویی و انتخاب یراق آلات ارزان نباشید زیرا بعضی از این محصولات با کیفیت پایین خود می‌توانند کارایی در و پنجره را تحت تاثیر قرار دهند.

کیفیت پروفیل
پروفیل upvc به کار رفته در در و پنجره دو جداره باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. پروفیل مرغوب می‌تواند در ساخت در و پنجره دو جداره‌ای که عایق گرما و سرما، سر و صدا و آلودگی باشد به خوبی عمل کند. بعنوان مثال پروفیل upvc دارای مزایای مختلفی مثل مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، رطوبت و باران و تابش خورشید است. پس در زمان انتخاب باید پروفیلی را انتخاب کنید که مقاوم، سبک، دارای قابلیت بازیافت و بازگشت به چرخه صنعت و مواردی از این دست باشد. پروفیل upvc هافمن یکی از انواع پروفیل‌ها است که این خصوصیات را دارد.

میزان سر و صدا و گرما و سرما
پیش از هر اقدامی ابتدا به میزان سرما و گرما محیط و البته سر و صدا و آلودگی توجه کنید. اگر در محیطی پر سر و صدا و آلودگی مثل محیط های کارگاهی هستید باید به دنبال عایقی قوی تر مثل در و پنجره‌های سه جداره با شیشه‌های ضخیم‌تر باشید اما در شرایط معمولی در و پنجره دو جداره می‌تواند کارایی مناسبی داشته باشد و شما را از آلودگی‌های محیطی و صوتی و همچنین آزار ناشی از تغییرات آب و هوایی مصون نگه دارد. پس در و پنجره ای که به آن نیاز خواهید داشت به شرایط و امکانات محیط و مواردی از این دست بستگی دارد.

شیشه های پنجره
شیشه های به کار رفته در ساختار در و پنجره باید استانداردهای لازم را داشته باشند. کیفیت و شفافیت شیشه و همچنین ضخامت مناسب باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرند. از طرفی دیگر شیشه‌ها قبل از نصب باید شسته شوند زیرا فاصله بین دو شیشه بعد از ساخت و نصب دیگر در دسترس نیست  امکان تمیز کردن آنها وجود ندارد. از طرفی دیگر تکنولوژی که با آن در فضای بین شیشه‌ها خلا ایجاد می‌شود و سپس عملیات تزریق گاز آرگون انجام می شود باید به روز و دقیق باشد. اگر این بخش به درستی انجام نشود در و پنجره عایق خوبی نخواهد بود و امکان تعرق و جمع شدن آب در فضای بین دو شیشه وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است بعضی از این موارد خیلی تخصصی هستند و بررسی آنها در هنگام خرید امکانپذیر نیست. در این حالت باید به تامین کننده محصول اطمینان کرد بنابراین از ابتدا باید به سراغ تولید کننده و تامین کننده‌ای معتبر رفته تا خیالتان از جزئیات کار راحت باشد. هافمن یکی از تولید کنندگان پروفیل در و پنجره است که به واسطه ی سالها تجربه و همکاری با متخصصین توانسته محصولاتی به غایت مرغوب را به بازار عرضه کند. شما می توانید با مراجعه به سایت هافمن از شرایط بهره مندی از مشاوره‌ها و استفاده از خدمات هافمن مطلع شوید. همچنین در صورت تماس با شماره 1644 امکان برقراری ارتباط با کارشناسان هافمن به راحتی وجود دارد.


کد مطلب: 745565

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745565/قبل-خرید-پنجره-دوجداره-این-نکات-دقت-کنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com