جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۳
یادداشت حسین شریعتمداری//

ناجوانمردیِ جانوسیار و ماهیار!

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 745550
دیروز یکی از روزنامه‌های مدعی اصلاحات با ذوق‌زدگی از حضور ۵ آمریکایی ایرانی‌تبار در تیم انتقالی جو بایدن خبر داد! و از آنها با عنوان افرادی یاد کرد که «می‌توانند پتانسیل نهفته‌ای برای کاستن از بار دشمنی میان ایران و آمریکا باشند»!
ناجوانمردیِ جانوسیار و ماهیار!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در جدیدترین یادداشت خود در کیهان نوشت:

«جانوسیار» و «ماهیار» دو تن از سرداران هخامنشی هستند که وقتی اسکندر مقدونی قصد حمله به ایران را داشت -۴ قرن پیش از میلاد- به کشور خود خیانت کردند و درپی خیانت آنها، سپاه ایران به سرکردگی داریوش سوم (دارا‌) به سختی شکست خورد. قاآنی حکیم بلند آوازه ایرانی، ماجرای خیانت جانوسیار و ماهیار را در قصیده‌ای آورده است و از جمله، می‌گوید:

رسم عاشق نیست با یک دل دو دلبر داشتن
یا ز جانان یا ز جان باید که دل برداشتن
ناجوانمردی است چون جانوسیار و ماهیار
یار دارا بودن و دل با سکندر داشتن

اسکندر بعد از پیروزی بر سپاه ایران هر دو سردار خیانتکار هخامنشی را به دار آویخت زیرا به زیرکی می‌دانست وقتی سرداری به کشور خود خیانت می‌کند، نمی‌تواند مورد اعتماد باشد. و الحق که چنین بود و هست.

دیروز یکی از روزنامه‌های مدعی اصلاحات با ذوق‌زدگی از حضور ۵ آمریکایی ایرانی‌تبار در تیم انتقالی جو بایدن خبر داد! و از آنها با عنوان افرادی یاد کرد که «می‌توانند پتانسیل نهفته‌ای برای کاستن از بار دشمنی میان ایران و آمریکا باشند»! و نوشت؛ «شاید آنها نقش تأثیرگذاری در تعیین افراد کابینه نداشته باشند یا در تعیین نقشه راه سیاست خارجی؛ اما ایرانیانی هستند از ظرفیت یک ملت و یک تمدن که سر جنگ ندارد اما زیر بار زور نمی‌روند. ظرفیتی که اگر ایرانیان مقیم کشورهای دیگر را هم پیش‌تر در‌می‌یافتیم اکنون یک پتانسیل فوق‌العاده بودند»!
در این خصوص اشاره‌ای کوتاه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد.

۱- این روزنامه هم مانند بسیاری دیگر از مدعیان اصلاحات، هنوز تصور می‌کند -یا تظاهر می‌کند- که کینه‌توزی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم این مرزو بوم در برخی از سوء‌تفاهم‌ها! ریشه دارد! و حال آنکه این درگیری که از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج ایران از دست‌نشاندگی آمریکا آغاز شده و هر روز هم بر ابعاد و دامنه آن افزوده شده است به ماهیت طرفین درگیر باز می‌گردد. مادام که ما بر استقلال و مقابله با زورگویی آمریکا تاکید داریم و آمریکا بر خوی استکباری و غارتگرانه خود تاکید می‌ورزد، این درگیری وجود دارد. پایان این درگیری فقط هنگامی خواهد بود که ما سرسپردگی به آمریکا را بپذیریم و یا آمریکا از خوی استکباری خود دست بکشد. این نکته‌ای است که مقامات آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نیز بارها بر آن تاکید ورزیده‌اند و بسیار تعجب‌آور است که برخی از مدعیان اصلاحات در پوشش آشتی با آمریکا، برای ایران و ایرانی
نسخه سرسپردگی و ذلت می‌پیچند!

۲- برخلاف آنچه این روزنامه ادعا کرده است، ایرانیان ترک تابعیت کرده، دیگر ایرانی نیستند! آنها بین آمریکا و ایران، تابعیت آمریکا را ترجیح داده‌اند و هنگام ترک تابعیت سوگند یاد کرده‌اند که حتی اگر میان ایران و آمریکا جنگ و درگیری
رخ دهد، به عنوان یک سرباز در اختیار ارتش آمریکا خواهند بود. بسیار بعید است که آقایان از مفاد سوگندنامه و شرایط پذیرش تابعیت آمریکا اطلاع نداشته باشند! از این روی، پیشنهاد آنان غیر از تیز کردن شمشیر دشمن علیه مردم وطنشان هیچ
معنا و مفهوم دیگری ندارد و نمی‌تواند داشته باشد!

۳- باید از مدعیان اصلاحات پرسید، شما که در ایران هستید و ترک تابعیت نکرده‌اید -غیر از برخی از آنها- در تقابل کشورتان با زورگویی‌ها و خونریزی‌های آمریکا و متحدانش کدام گام مثبت و یا اقدام و موضع را به نفع وطن خود داشته‌اید که از ترک تابعیت‌کرده‌ها می‌توان انتظار داشت؟! کسانی که حتی مانند جانوسیار و ماهیار به همراهی«دارا» تظاهر هم نمی‌کنند بلکه آشکارا، دل با سکندر دارند!

۴- و بالاخره، برفرض که این چند آمریکایی ایرانی‌تبار رگه‌هایی از علاقه به وطن را در دل داشته باشند، آیا درخواست واسطه‌گری از آنها، همان دیپلماسی التماسی و ذلت‌بار نیست؟! چرا به جای تلاش و خلاقیت و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی -بخوانید پیروی از مکتب سلیمانی- به دشمن التماس می‌کنید؟! آنهم دشمنی مثل آمریکا که به اذعان همه صاحبنظران -مخصوصاً مقامات نقش‌آفرین آمریکایي- روی قوس سقوط افتاده و اضمحلال پر شتاب را تجربه می‌کند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت!
Iran, Islamic Republic of
اینکه ما بتوانیم تعدادی هم وطن خود ولو تغییر تابعیت داده ، در هیئت حاکمه کشورها مخصوصا آمریکا داشته باشیم فی نفسه کار مثبت و امتیاز بزرگی است واگر درست برنامه ریزی کنیم میتوانیم از لابی آنها در راستای منافع ملی کشور استفاده کنیم
زغال فروش
Iran, Islamic Republic of
اینکه ما بتوانیم از چوب سوخته و زغال میوه بگیریم کار بزرگی است و اگر درست برنامه ریزی کنیم می توانیم صدها تن کنسانتره آبمیوه آن را به خارج صادر کنیم اما متاسفانه چوب سوخته میوه نمی دهد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت! بسیار منطقی و بجا!
Iran, Islamic Republic of
وقتی شما بلد نیستی ، خیلی ها بلدند واز همین راه منافع کشور را تامین میکنند.
Iran, Islamic Republic of
بابا بذار همین منافعی که این کاربلدها آوردند یه جوری جمع و جور کنیم تا بعدی هاش...
Iran, Islamic Republic of
زبان بلدیتونو دیدیم. تا هفت پشت ایرانی کفایت میکنه .!!!!
Iran, Islamic Republic of
بسیار لایک داری.خوشم اومد
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
می فهمی چی میگی؟
وقتی گفتی «تغییر تابعیت داده» یعنی دیگر «هموطن» نیست.
افتاد؟ (با سبک حشمت فردوس بخون)
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج حسین این سردار جنگ نرم ..
Romania
آقای شریعتمداری خدا قوت.
Iran, Islamic Republic of
امیدی که اصلاح طلبان به آمریکا دارن از امید یک کشاورز که گندم کاشته و منتظره تا هویج توی مزرعه اش در بیاد بیشتره
راد
Iran, Islamic Republic of
واقعا این مطلب روزنامه اصلاح طلب در حد انشا یک کلاس پنجم بود با موضوع از آمریکا چه میدانید
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
انصافا که از فاخرترین نوشته های حاج حسین یکی همین مطلب است.
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما میگویی
ولب کلام: چرا به جای تلاش و خلاقیت و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی -بخوانید پیروی از مکتب سلیمانی- به دشمن التماس می‌کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
...
France
پاینده باشی جناب شریعت مداری
جمله به جمله نقطه زنی کردی
Iran, Islamic Republic of
آفرین و دست مریزاد حسین
5000 نفر بچه های مسعولین ایران در آمریکا هستند ایرانیهای مقیم آمریکا و مهاجرین آمریکا به بایدن رای دادند
Romania
میدانید چرا این ۵۰۰۰ ایرانی مقیم آمریکا به بایدن رای دادن اگر گفته شما صحت داشته باشد!؟.
United Kingdom
اعتقاد جدی دارم که تمام ایرانی‌هایی که به این شکل به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای غربی مهاجرت کرده‌‌اند باید خودشان و فرزندان‌شان تا ابد از بازگشت به ایران محروم شوند و به هیچ وجه حتی اجازه سفر به ایران نداشته باشند.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
حسن
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین عزیز
پیشنهاد می کنم با این آقایان مناظره بگذارید....