پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

شهیدی که به مو‌های طلایی‌اش حساس بود! +عکس

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب: 745538
چند روز بعد نامه اش با آدرس صندوقی پستی از اندیمشک، به دستم رسید، گفته بود که حال و هوایش بسیار متفاوت شده است و خواسته بود که برایش دعا کنم. دو یا سه نامه دیگر هم آمد و دل مرا با خود همراه نمود.
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، آنچه در ادامه می‌خوانید، روایتی است از دکتر علیرضا ایمانی پور از مدافعان سلامت در قم که درباره همکلاسی شهیدش، نوشته است:

در کلاس، جلوی من می‌نشست و با هم رقابت درسی داشتیم. من که می‌دانستم به مو‌های طلایی اش حساس است، از پشت، موهایش را به هم می‌ریختم، ولی او فقط برمی گشت و با نگاهی مهربان، سرزنشم می‌کرد و با دستانش، آن‌ها را مرتب می‌نمود.

یک روز صبح نیامد؛ فردا و پس فردایش هم نیامد! فهمیدیم بدون سر وصدا با محسن* که بچه محل شان هم بود، رفته اند جبهه. البته به من گفته بود، ولی باور نکرده بودم.
 
چند روز بعد نامه اش با آدرس صندوقی پستی از اندیمشک، به دستم رسید، گفته بود که حال و هوایش بسیار متفاوت شده است و خواسته بود که برایش دعا کنم.
دو یا سه نامه دیگر هم آمد و دل مرا با خود همراه نمود، من هم جواب نامه‌ها را می‌دادم.

آخرین نامه اش چند روز پس از عروج ملکوتی اش رسید که در آن، خبر از شهادتش داده بود.

همان نامه را به کلاس آوردم و با اجازه دبیرمان، برای همه خواندم و همگی متأثر شدیم و عکسی دسته جمعی و یادگاری با معلم ریاضی مان که عکس او را در بغل گرفته بود، انداختیم.
 
شهیدان عزیز: محمدعلی جوزانی کهن، سروش امیری، محمود خلیل زاده، مسعود شیخ بابایی و سید محمد سعید ابوالمعالی در عکس دیده می‌شوند

آن‌ها از اولین شهدای مدرسه و او اولین هم کلاسیمان بود که کاملا خالصانه به جبهه رفت و پس از شهادتش موجی از مردانگی در میان دوستانش ایجاد نمود به طوریکه روز‌های بعد کم کم کلاس خالی شد و یکی پس از دیگری رفتیم جبهه.

نکته‌ای که از مراسم خاکسپاری شان به یادم مانده، آن است که موهایش را با ماشین، کوتاه و چهره‌ای بسیار معصوم‌تر پیدا کرده بود.

قبل از شهادت از تمام تعلقات بریده و حقا شایسته این مقام شده بود.

برادر و دوست عزیز و دلاورم «شهید علیرضا راهدان» در عملیات غرورآفرین والفجر ۸ بی سیم چی بود و در همان بار اولی که رفت، رفت... و ما را بی خداحافظی، در حسرت دیدار گذاشت.
یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد!

ولادت: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۴۸
شهادت: ۲۴ بهمن ۱۳۶۴
عملیات: والفجر ۸ - فاو
قطعه ۵۳ ردیف ۶۴ شماره ۴
*شهید محسن بهرامی
ولادت: ۱۰ خرداد ۱۳۴۶
شهادت: ۲۴ بهمن ۱۳۶۴
عملیات: والفجر ۸ - فاو
قطعه ۵۳ ردیف ۶۵ شماره ۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم صل علی محمد و آل محمد
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد
البته اونها شاد هستند
خدایا ما را با شهدا مهشور کن