پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷

حافظ منافع کانادا به وزارت خارجه احضار شد

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب: 745528
سفیر ایتالیا در تهران به عنوان حافظ منافع کانادا امروز به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض کشورمان به رفتارهای ضدحقوق بشری دولت کانادا به وی ابلاغ شد.
حافظ منافع کانادا به وزارت خارجه احضار شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت خارجه، سفیر ایتالیا در تهران به عنوان حافظ منافع کانادا امروز سه شنبه از سوی مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض کشورمان به رفتارهای ضدحقوق بشری دولت کانادا و ریاکاری آنها در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و کنسولی اتباع ایرانی مقیم این کشور به وی ابلاغ شد.

در این دیدار با اشاره به محروم بودن بیش از ۴۰۰ هزار ایرانی مقیم کانادا از دریافت خدمات کنسولی طی چند سال گذشته و به دنبال قطع روابط دو کشور و ضرورت تضمین برخورداری آنها از حقوق شهروندی و دریافت تسهیلات کنسولی، ادامه بی توجهی دولت کانادا به درخواست‌های ارائه شده برای ایجاد دفتر کنسولی یا دفتر حفاظت منافع و فرار از این مسئولیت انسانی، امری غیرقابل قبول و مغایر با ادعاهای حقوق بشری این کشور دانسته شد.

همچنین در اعتراض به دیگر اقدامات دولت کانادا، به حافظ منافع این کشور در تهران تاکید شد: دولت کانادا با تبدیل کردن این کشور به بهشت امن مفسدان اقتصادی و مجرمان مالی دنیا، همچنان از زیر بار مسئولیت تعقیب و دستگیری و استرداد مجرمینی نظیر محمودرضا خاوری که به دلیل اختلاس ۲/۶ میلیارد دلاری در این کشور و همانند شهروندان عادی به سر می‌برد، شانه خالی می‌کند. این درحالیست که خاوری در لیست هشدار قرمز اینترپل قرار دارد و دولت کانادا موظف به همکاری با اینترپل به منظور بررسی موضوع و استرداد نامبرده است.

در این دیدار همچنین به حافظ منافع کانادا ابلاغ شد که اینها تنها دو نمونه از اقدامات ضدحقوق بشری دولت کاناداست و ادامه برخوردهای سیاسی و ابزاری این کشور، صلاحیت آن را در جایگاه مدعی دفاع از حقوق بشر برای نقد وضعیت حقوق بشر سایر کشورها، زیر سوال می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
این ۲ مورد درست اعتراض شده.....
Iran, Islamic Republic of
کشورهای جنایتکار شماره یک مدعی حقوق بشر اجازه ورود دارو به کشور نمی‌دهند
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها، اروپایی ها، سعودی ها، اماراتی ها، صهسونیست ها و تروریست ها برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
بی‌تفاوتی غرب در برابر توهین به مقدسات اسلامی فاجعه‌بار است
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک بیش از 999 میلیارد دلار برای حمایت از مزدورانش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان هزینه کرده است.
Iran, Islamic Republic of
ما یک تجربه ۴۰ ساله در تعامل با آمریکا داریم که نشان می‌دهد تغییر دولت‌ها و تغییر دو حزب تفاوت بنیادی در رفتار آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده؛ به خصوص تجربه ١٠، ۱۵ سال اخیر که تجربه ویژه‌تری هست و ما با خود آمریکا هم وارد مذاکره شدیم نشان می‌دهد تغییر بنیادینی در رفتار آمریکا نسبت به ایران ایجاد نمی‌شود.
Iran, Islamic Republic of
به اعتقاد من امیدی نیست که تغییرات بنیادین در آمریکا نسبت به ایران رخ دهد و این کشور دست از خوی استعماری و استکباری خود بردارد؛ تا آن موقع ایران زیر بار رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور نمی‌رود زیرا این تغییرات، تاثیر واقعی و پایدار ندارد.