کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر شخصی سلیمی نمین درباره ریاست جمهوری رئیسی و قالیباف

27 آبان 1399 ساعت 13:49

سلیمی نمین طی گفتگویی مدعی شد: من شنیدم که مقام معظم رهبری کسانی که از ایشان حکم داشتند و دارند را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع کرده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی در گفتگو با سایت اصلاح طلب نامه نیوز پیرامون احتمال کاندیداتوری آیت الله رئیسی در خرداد 1400 گفته است: «آقای رئیسی الان بر مسائل این قوه مشرف شده و اقداماتی را نیز برای سالم‌سازی این قوه آغاز کرده‌اند و راه درازی تا هدف دارند لذا خیلی مطابق خرد جمعی نیست که این قوه بسیار تعیین کننده و حساس را رها کنند و به بحث کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری وارد شوند. به نظر من اگر این کار را کنند با توجه به سوابقشان در این قوا و اقداماتی که آغاز کرده‌اند، اگر در نیمه راه رها کنند تاثیرات بسیار نامطلوبی خواهد داشت. به هرحال وقتی کاری که آغاز شده در نیمه راه رها شود سبب خواهد شد که جریانات ناسالمی که بعضا در قوه قضاییه جای پایی برای خود پیدا کرده بودند، بسیار مستحکم‌تر شود».

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه اخباری که درباره منع برخی از گزینه‌های احتمالی از کاندیداتوری چقدر جدی و ریشه‌دار است؟ مدعی شد: «ریشه‌ای دارد که ظاهرا به مقام معظم رهبری می‌رسد. البته من هم شنیدم که مقام معظم رهبری کسانی که از ایشان حکم داشتند و دارند را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری منع کرده‌اند».

وی اخبار منتشر شده درباره منع شدن قالیباف از کاندیداتوری را صحیح ندانست و گفت: «قطعا صحت ندارد. این منع به جا‌هایی مثل بنیاد مستضعفان و مثل آن مربوط است و گفته شده که این آقایان اگر می‌خواهند کاندیدا شوند اول باید استعفا دهند و نمی‌توانند که همزمان حکم رهبری را دارند، کاندیدای ریاست جمهوری شوند».



سلیمی نمین در پاسخ به سوال وضعیت قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: «وضعیت آقای قالیباف فرق می‌کند. او چند ماه است که در راس یک قوه قرار گرفته و اینگونه نیست که مثلا تجربیات بسیار زیادی درباره قوه مقننه داشته باشند و ما نادیده گرفتن این تجربیات را خلاف عقل و منطق بدانیم. آقای قالیباف یک مدتی در قوه بوده‌اند و این ضرورت احساس شود، درباره ایشان منعی نست. البته اگر فرد توانمندتر و لایق‌تر از آقای قالیباف باشد، قطعا ماندن قالیباف در قوه مقننه ضروری خواهد بود. اما اگر فرد توانمندتری نداشتیم خیلی خلاف منطق نیست که اواز قوه مقننه بیاید و در قوه مجریه قرار بگیرد».


کد مطلب: 745500

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745500/نظر-شخصی-سلیمی-نمین-درباره-ریاست-جمهوری-رئیسی-قالیباف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com