پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

جهانپور: واکسن کرونا را پیش خرید کرده‌ایم

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 745496
سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره سه استراتژی وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا توضیح داد.
جهانپور: واکسن کرونا را پیش خرید کرده‌ایم
به گزارش جهان نيوز،  کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره سه استراتژی وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا گفت: برای تسهیل دسترسی به واکسن احتمالی کووید ۱۹ که ممکن است در ماه‌های آتی در دنیا تولید شود سه استراتژی موازی را وزارت بهداشت دنبال می‌کند و راهبرد نخست این بود که به دستور رئیس جمهور و وزیر بهداشت موضوع پیش خرید وزیر بهداشت از اولین تولید کننده واکسن دنیا در دستور کار قرار گیرد.

جهانپور گفت: ایران در اتحادیه بین المللی کواکس با محوریت سازمان بهداشت جهانی جهت دسترسی دور از تبعیض و عادلانه به واکسن کووید ۱۹ عضویت پیدا کرده و توافقنامه ابتدایی امضا شده است و ۱۷۰ کشور دنیا در این اتحادیه عضویت دارند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تولید واکسن کرونای ایرانی در کشور دنبال می‌شود و با تلاش گروه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تولید واکسن دنبال می‌شود و هشت موسسه واکسن سازی واکسن را به صورت آزمایشگاهی تولید کردند و مطالعات حیوانی را موفقیت پیموده اند و در لیست سازمان بهداشت جهانی را گرفتند.

جهانپور افزود:۸ موسسه دانش بنیان دیگر هم در آستانه ورود به فهرست سازمان جهانی بهداشت و در لیست انتظار هستند، دو شرکت ایرانی پروژه بالینی را طراحی کرده اند و به زودی وارد فاز مطالعات بالینی انسانی خواهند شد و ما هم زمان تمهیدات لازم را برای خرید دنبال می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشان لطفا توضیح دهند پول بیعانه پیش خرید را چگونه به حساب شرکت واکسن ساز واریز کرده اید.