شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

خواب سنگین حقوقی‌های این ۶۰ نماد!

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 745396
بررسی ها نشان می دهند که ۶۰ نماد طوری در صف فروش قفل شده اند که حتی معاملات روزانه آن ها نمی تواند قیمت پایانی را تغییر دهد. با این ۶۰ نماد آشنا شوید!
خواب سنگین حقوقی‌های این ۶۰ نماد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از نبض بورس،  از 19 مرداد ماه که بازار سرمایه با اصلاح مواجه شد، برخی نمادها به صف های فروشی رفتند که این صف های فروش تا به امروز پابرجا بوده است.

این صف های فروش در حالی پابرجاست که در چهار روز متوالی بازار سبز بوده است. بررسی ها نشان می دهند که 60 نماد به چنین وضعیتی گرفتار هستند و حقوقی این 60 نماد گویا به خواب عمیقی فرو رفته‌اند.

صف های فروش این 60 نماد به گونه ای است که حتی معاملات این نمادها نمی تواند قیمت پایانی را تغییر دهد و قیمت پایانی به صورت صدم درصدی در هر روز معاملاتی کاهش می یابد. البته در بین این نمادها، هستند نمادهایی که حتی حقوقی آن زحمت فروش مقدار کمی از سهام خود در روز را می کشد! این 60 نماد عبارتند از:

"خکار، کماسه، خفنر، خچرخش، تکنو، کیسون، غبهار، فولای، شمواد، فمراد، وکادو، نتوس، لکما، وایران، ولیز، تکمبا، ثغرب، ثپردیس، چکاوه، سمایه، شساخت، غفارس، چافست، وملی، خلنت، خکمک، ثشرق، خکاوه، سیلام، فافزا، وسقم، کقزوی، فوکا، ثامان، فالوم، غدشت، فبیرا، سبزوا، وایرا، نطرین، بزاگرس، حاریا، غشاذر، دلقما، وآتوس، وحکمت، قاسم، تکمبا، غنوش، داراب، آینده، ثرود، تپمپی، فلوله، وپسا، ثتوسا، فنوال، غشوکو، ثنور و ولتجار".

این نمادها نقدشوندگی بالای بازار سرمایه را هم زیر سئوال برده اند. حتی بازگشت نوسانگیرها از ابتدای هفته جاری و اجبار نمادها به تعیین بازارگردان هم نتوانسته است این نمادها را از صف فروش جدا کند.

خیلی از سهامداران این نمادها مدت ها است که پول خود را در این نمادها بلوکه شده می بینند و این مسئله با تعلیق و یا توقف معاملات این نمادها هیچ تفاوتی نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آتوسا
Iran, Islamic Republic of
...

مرررررگ بر آمریکا خبیث و جنایتکار و فاسد و رانت خوار و خرابکار و منافق و خوووونخوااار و....
رضا
Iran, Islamic Republic of
چه اشکالی داره ؟؟؟
حداکثر ضرر روزانه هر سهامدار به چند صدم درصد محدود میشه
خوب بود سرمایه تون در این 2 ماهه 60-70 درصد نابود میشد ؟!!!!
Greece
سهمای دیگه 60درصددضرر