سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۵

آخرین خبر دکتر نمکی از واکسن کرونای ایرانی

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 745395
خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت دانش بنیانی که در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند ۸ شرکت در وضعیت مطلوبی هستند و ۴ شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی قرار دارند.
آخرین خبر دکتر نمکی از واکسن کرونای ایرانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست آنلاین که با حضور مقامات سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، ضمن تقدیر از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و عزیزان ما در شرکت‌های دانش بنیان و بنیاد برکت و انستیتو پاستو گفت: در همه دنیا بیماری کرونا با شروع فصل سرما موج جدیدی را رقم زد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در طرح جدید با افزایش ۱۰۰ هزار تست روزانه و بیماریابی جدید و فعال تلاش می‌کند آمار مرگ و میر روزانه را کاهش دهد افزود: این موضوع با کمک و با توجه به ساخت تست آنتی ژن در کشور که از هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد تحقق پذیر است.

نمکی با بیان اینکه در رابطه با تامین واکسن کرونا سه روش را دنبال می‌کنیم افزود: روش اول مشارکت در کواکس با حمایت سازمان جهانی بهداشت است، در روش دوم با انستیتو پاستور و کشور‌هایی که در سطح بین الملل تلاش می‌کنند واکسن تولید کنند همکاری داریم و در نهایت با تلاش و جدیت همکارانم در شرکت‌های دانش بنیان در انسیتیتو پاستور و شرکت رازی اقدامات خوبی انجام شده است. خوشبختانه از بین ۱۲ شرکتی که گام‌های خوبی برای تولید واکسن برداشته بودند ۸ شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارند و ۴ شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی واکسن کرونا هستند.

وزیر بهداشت افزود: در نشستی که با سازمان جهانی بهداشت داریم گروهی از همکاران من در شرکت‌های دانش بنیان عملکرد خود را به اطلاع سازمان جهانی بهداشت می‌رسانند و هفته بعد گروه دیگری که مکانیزم پیشرفته تری دارند این اقدام را انجام خواهند داد.

وزیر بهداشت گفت: توسعه حرکت دانش بنیان و تکیه بر علم داخل همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در دنیا در حوزه ساخت واکسن کرونا طرح شویم.

وی از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد: سازمان جهانی بهداشت از ما به عنوان کشوری که در اوج تحریم درحال تلاش برای ساخت واکسن است بیش از پیش حمایت کند.

به گزارش فارس، در این مراسم که باحضور تصویری نمایندگان ارشد سازمان بهداشت جهانی در منطقه، حضور نماینده این سازمان در ایران، مقامات وزارت بهداشت ایران و تیم‌های تحقیقاتی واکسن، برگزار شد وضعیت پیشرفت تولید واکسن کرونا در ایران بررسی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
مدرنا و فایزر فعلا کشف کردند....
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شیطان بزرگ داروهای ساده تر رو به ما نمیده. دلتون خوشه که واکسن کرونا رو بده؟ همت کنیم خودمون بسازیم
Iran, Islamic Republic of
آره اونها گفتند و ما هم باور کردیم . خب اگر واقعا ساختن چرا زاش استفاده نمیکنن تا روزی صد هزار نفر به آمار مبتلایان کشورشون اضافه نشه و روزی 1500 نفر از کرونا توی آمریکا نمیرن
Iran, Islamic Republic of
...
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
مگه داروی امام کاظم چش بود که روشون نمیشه به مردم بگن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
من که کرونا گرفتم فقط با طب سنتی و با همین داروی امام کاظم خوب شدم و الحمدلله بعد دو ماه هیچ مشکلی هم ندارم
Iran, Islamic Republic of
منم کرونا گرفتم خوب شدم بدون داروی امام کاظم...چه ربطی داره؟
مطمئن باش نمیخوردی هم خوب میشدی اصلا ربطی به اینا نداره
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی واقعا معجزه میکنه . البته چند تا جوشونده و داروی گیاهی دیگه هم کنارش باید مصرف کرد ولی الحق که فقط با داراهای گیاهی میشه این مریضی رو از بدن دور کرد
Iran, Islamic Republic of
من که کرونا گرفته بودم اول با قرص و دعوا شروع کردم و حالم بعد سه روز بدتر شد و بعد از اون فقط از طب سنتی استفاده کردم تا دوباره سرحال شدم
دادا
Iran, Islamic Republic of
موقعی که خودتون میگین بعضیها حتی دو سه بار میگیرن این یعنی واکسن جوابگو نیست!! در مرحله اول بدن واکسینه نمیشه!!
دکتر فرزین
Iran, Islamic Republic of
واقعا مطلب بسیار خوبی اشاره کردین یکی که سرخک بگیره تا آخر عمرش نمیگیره واکسن هم نمیزنن بهش چون بدن مقاوم میشه.
رضا
Iran, Islamic Republic of
اینو یه خبرنگار تابحال سوال نکرده!؟!؟
Iran, Islamic Republic of
واکسن شاید با یک دوز ایمنی دائمی نده ولی با چند دوز تزریق احتمالش هست ایمنی خوبی بده
مثل هپاتیت B یاکزاز یا فلج اطفال، که چند بار تزریق میشه
Iran, Islamic Republic of
بعضی از واکسنا با یک بار جوابگو نیست باید چند دوز تریق بشه مثل فلج اطفال یا کزاز