کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترین راننده جهان کیست؟

26 آبان 1399 ساعت 13:16

لوئیس همیلتون راننده مرسدس موفق شد با ۷ قهرمانی جهان به رکورد مایکل شوماخر برسد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، لوئیس همیلتون روز یکشنبه هفتمین عنوان جهانی خود در فرمول یک را به دست آورد تا با رکورد مایکل شوماخر برابر شود اما بزرگترین راننده کیست؟ ستاره انگلیسی یا افسانه آلمانی؟

وقتی مایکل شوماخر در سال ۲۰۰۴ از خط پایان در مسابقات گرندپریکس فرانسه عبور کرد و به رکورد ۷ قهرمانی رسید، به نظر می‌رسید رسیدن به این عنوان باور نکردنی باشد اما لوئیس همیلتون روز گذشته موفق شد به این رکورد برسد.

* حضور شوماخر در تعداد مسابقات بیشتر
آمار نشان می‌دهد همیلتون در ۱۴ دوره مسابقه حضور داشته و از سال ۲۰۰۷ تاکنون در ۲۶۴ گرندپری شرکت کرده در حالی که شوماخر در ۱۹ فصل و در ۳۰۷ مسابقه در ۲ دوره ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ حضور داشته است.

* همیلتون ۲ رکورد شوماخر را شکست
لوئیس همیلتون راننده مرسدس در سال ۲۰۲۰ توانست ۲ رکورد شوماخر را جابه جا کند. این راننده انگلیسی در تعداد سکوها (۱۶۳ برابر ۱۵۵) و همین طور عنوان قهرمانی (۹۴ برابر ۹۱) از راننده فراری سبقت گرفت با این حال شوماخر در تعداد روزهای سریع با رکورد ۷۷ به ۵۳ از همیلتون پیش است.

البته تعداد مسابقات جایزه بزرگ هر سال افزایش یافته است. در زمان شوماخر تعداد مسابقات به طور میانگین در یک سال ۱۶ رویداد بود که این تعداد در زمان همیلتون به ۱۹ رویداد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد همیلتون در ۳۵ سالگی وقت برای موفقیت‌های بیشتر دارد هر چند او هنوز قرارداد جدیدی را با مرسدس به امضا نرسانده است.

* نگاهی به رقبای همیلتون
به نظر می‌رسد همیلتون با حضور ۳ قهرمان جهان (فرناندو آلونسو، جنسون باتون و نیکو روزبرگ) به عنوان هم تیمی در مک لارن و مرسدس، با رقابت داخلی شدیدی روبه رو شده است.

از طرف دیگر تسلط فعلی او بر والتری بوتاس بی شباهت به خفقان شوماخر بر روبنس باریشلو در فراری نیست.

* همیلتون یا شوماخر؟
از سال ۲۰۱۴، همیلتون یک اتومبیل مرسدس را هدایت می‌کند که بالاتر از همه کلاس‌هاست. این موضوع در خصوص شوماخر بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ رخ داد.

همیلتون در این باره گفت: زمانی که عضو تیم شدم توانستم مهر خودم را روی ماشین بزنم و تغییرات زیاد به ویژه در سال ۲۰۱۳ ایجاد کنم.

رانندگان در سال ۲۰۲۰ از مزایای کمک‌های فنی پیشرفته‌تر و پیشرفت‌های فنی نیز بهره‌مند می‌شوند.

برنی اکلستون راننده سابق فرمول یک در مقایسه همیلتون و شوماخر گفت: همیلتون فهمیده است که فقط خدا می‌داند شوماخر چگونه کار می‌کند. شما نمی توانید درباره لوئیس همیلتون بد بگویید یا بگوئید او خوب نیست.

وی افزود: همیلتون استعداد فوق‌العاده‌ای دارد که او را در میان ۵ راننده برتر جهان در طول ۳۰ سال گذشته قرار داده است. آیا او از مایکل بهتر است؟ آیا مایکل در آن اتومبیل (مرسدس) بهتر بود؟ شما نمی‌توانید در این باره چیزی بگویید.


کد مطلب: 745381

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745381/بهترین-راننده-جهان-کیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com