جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

افراد مشهوری که اسب دارند؛ از فرگی و رونی تا ملکه انگلیس و تامی شلبی!

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 745363
بریتانیایی‌ها علاقه زیادی به اسب دارند و خیلی از افراد مشهور، به‌خصوص در بین ورزشکاران و فوتبالی‌ها، صاحب اسب مسابقه هم هستند.
افراد مشهوری که اسب دارند +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبر ورزشی، در بریتانیا وقتی ثروتمند یا چهره مشهوری باشی ناخودآگاه به دنیای مسابقات اسب‌دوانی ورود پیدا می‌کنی؛ ورودی که در ابتدا باعث می‌شود اسب را بخری و سپس آن را زیر نظر مربی متخصص برای حضور در مسابقه آماده کنی. شرط‌بندی روی اسب‌ها در مسابقات نیز از دیگر تفریحات جذاب سلبریتی‌های بریتانیایی و همه جای دنیاست؛ تفریحی لاکچری که پای خاص‌ترین چهره‌ها را نیز به دنیای اسب باز کرده است.

سرالکس فرگوسن
می‌گویند وقتی یونایتد تمرین نداشت یا سرالکس غایب می‌شد باید او را کنار اسبش پیدا می‌کردید. فرگوسن برای خرید اسب و آماده‌سازی آنها به منظور شرکت در مسابقات کلی هزینه می‌کرد و البته از این راه پول خوبی هم درمی‌آورد. او صاحب اسبی مشهور به نام «صخره جبل‌الطارق» است که سال ۲۰۰۲ در مسابقات اروپایی عنوان بهترین اسب سال را به دست ‌آورد. گفته می‌شود فرگی از کنار این اسب مبلغ ۱/۱ میلیون پوند پول درآورد. اسبی که امروز فرگی آن را در اختیار دارد اسمش کوپر است که قرار بود در مسابقات گرند نشنال شرکت کند اما به خاطر کرونا این مسابقات لغو شد.
 

 
وین رونی
آقای گل تاریخ باشگاه منچستریونایتد همچون مربی سابقش به شدت عاشق دنیای اسب‌های مسابقه‌ای است. او به همراه همسرش کالین صاحب چندین اسب است که مشهورترین آنها پیپی و سویچارونی نام دارند، هر چند این دو اسب در ۲۳ مسابقه فقط یک مرتبه موفق به پیروزی شدند. آنها این دو اسب را بازنشسته کردند و همراه با جان اوشی، مایکل کریک و جان اونز به طور مشترک به پرورش اسب‌های مسابقه‌ای پرداختند. 


مایکل اوون
برای مایکل اوون ورود به دنیای اسب‌دوانی وقتی آغاز شد که برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. اوون در سال ۲۰۰۷ به کمک همسر خود توانست استبلی در منطقه چشایر افتتاح کند و اسب‌های مسابقه‌ای را پرورش دهد. پلنگ قهوه‌ای نام مشهورترین اسب اوون بود که در سپتامبر ۲۰۱۴ در مسابقات ایرلند موفق شد به مقام اول دست پیدا کند. 


استیون اسپیلبرگ
کارگردان مطرح آمریکایی هالیوود نیز به دنیای اسب علاقه داشته و البته که دارد. او بعد از ساخت فیلم Sea Biscuit بود که به خرید اسب علاقه پیدا کرد. اسب او در سال ۲۰۰۳ توانست در مسابقات کنتاکی دربی به مقام چهارم برسد تا اشتیاق او به این رشته بیشتر و بیشتر شود. اکنون اسپیلبرگ خودش یک استبل مخصوص پرورش اسب مسابقه‌ای دارد. 


 
ملکه انگلیس
برای ملکه انگلیس هم ورود به دنیای اسب‌های مسابقه‌ای امری اجتناب‌ناپذیر بود. اسب ملکه انگلیس در سال ۱۹۵۷ موفق به کسب چهار عنوان قهرمانی شد و در مسابقات ملی هم نزدیک بود اول شود. ملکه انگلیس از این طریق ۷ میلیون پوند درآمدزایی کرد و به پول کلانی از کنار اسب‌های مسابقه‌ای رسید. اخیراً آماری منتشر شد مبنی بر اینکه از بین ۲۸۳۰ مسابقه ۴۵۱ پیروزی برای ۱۰۰ اسب ملکه انگلیس ثبت شده است. 


 
تامی شلبی
ماجرای توماس شلبی و علاقه‌اش به اسب‌ها را می‌توان به خوبی در سریال Peaky Blinders مشاهده کرد. تامی که در یک خانواده کولی در محله فقیرنشین اسمال هیث بیرمنگام زندگی می‌کرد و بعدها به یکی از افراد قدرتمند بریتانیا تبدیل شد، در ابتدای راهش دنیای اسب و شرط‌بندی روی اسب‌های مسابقه‌ای را تجربه کرد. او یک بنگاه شرط‌بندی روی اسب‌های مسابقه‌ای داشت و بعضاً برای دست بردن در نتایج و زد و بندهای رایج در امر شرط‌بندی فعالیت می‌کرد. او خیلی زود از این راه به پول رسید و بعدها خودش اسبی را خریداری کرد تا برایش مسابقه دهد، اسبی که تامی آن را به دلایلی کشت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
سید احمد خمینی رو هم میوردی، عکساش هم هست