چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

میل چیمپ یا میلر لایت؟ انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 745360
ایمیل مارکتینگ ابزاری مهم و تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند از طریق افزایش فروش، افزایش ترافیک وب‌سایت، جلب مشتریان بالقوه و ارتباط مستمر با مشتریان فعلی به برندها و کسب‌وکارها کمک کند.
میل چیمپ یا میلر لایت؟ انتخاب بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ ابزاری مهم و تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند از طریق افزایش فروش، افزایش ترافیک وب‌سایت، جلب مشتریان بالقوه و ارتباط مستمر با مشتریان فعلی به برندها و کسب‌وکارها کمک کند. از ابزار ایمیل می‌توان برای اطلاع‌رسانی‌، انتشار محتوا، تعامل با مشتریان و خلق ارزش برای آن‌ها استفاده کرد.
این روزها شرکت‌های مختلفی در دنیا سرویس ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی را به کسب‌وکارها ارائه می‌کنند. برخی از این سرویس‌ها مانند میل چیمپ و میلر لایت در ایران نیز شناخته شده هستند و مدتی است که سرویس‌دهنده‌های ایرانی مانند سرویس نجوا نیز برای کمک به کسب‌وکارهای ایرانی و رفع موانع پیش‌ روی آن‌ها وارد بازار شده‌اند.


چرا ایمیل مارکتینگ؟

استفاده از ایمیل مارکتینگ این روزها به یک جزء ضروری از استراتژی و برنامه بازاریابی کسب‌وکارها تبدیل شده است که هم برای شرکت‌های بزرگ و هم برای کسب‌وکارهای کوچک فواید و مزایای بسیاری به همراه دارد. برخی مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

هزینه کم و مقرون‌به‌صرفه

یکی از عوامل مهم در تعیین استراتژی بازاریابی و انتخاب کانال‌های مارکتینگ برای هر مدیری هزینه و بودجه‌ای است که باید به یک کانال اختصاص پیدا کند. ایمیل مارکتینگ یکی از کم‌هزینه‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که نرخ بازگشت سرمایه‌ بسیار بالایی دارد. به‌علاوه این ابزار در عین مقرون‌به‌صرفه بودن امکاناتی برای برقراری ارتباط مستمر و تعامل با کاربران به شما می‌دهد که به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست.

اجرای ساده و سریع

ابزارهای ایمیل مارکتینگ اجرای کمپین‌ را بسیار ساده‌تر از قبل کرده‌اند و با کمک آن‌ها حتی بدون دانش فنی نیز می‌توانید ایمیل‌هایی جذاب بفرستید و کمپین‌های اثرگذار طراحی کنید.

ارتباط شخصی‌سازی‌شده

یکی از مهم‌ترین اصول در ارتباط و تعامل با مشتریان این است که از ارسال پیام‌های عمومی پرهیز کنید. در سال‌های اخیر تمایل مشتریان به دریافت چنین پیام‌هایی کمتر و کمتر شده و در عوض هر نوع شخصی‌سازی به شکل قابل توجهی واکنش و بازخورد کاربران را بهبود می‌بخشد. ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهایی است که به سادگی به شما اجازه می‌دهد پیام‌های انبوه را به صورت شخصی‌سازی و سفارشی شده ارسال کنید.

میل چیمپ

میل چیمپ یکی از ابزارهای اجرای ایمیل مارکتینگ است که در ایران نیز به خوبی شناخته شده است. این سرویس به عنوان یک پلتفرم چند جانبه بازاریابی و ابزار ایمیل مارکتینگ و اتوماسیون بازاریابی شناخته می‌شود. میل چیمپ در سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرده و در آتلانتای آمریکا مستقر است.



 

    مزایای میل چیمپ

اگرچه میان مزایا و فوایدی که سرویس‌های گوناگون ایمیل مارکتینگ به مشتریان ارائه می‌دهند، اشتراکات زیادی وجود دارد، به طور نسبی به برخی مزایای میل چیمپ اشاره می‌کنیم:
  • سازگاری با پلتفرم‌های مختلف:‌ میل چیمپ می‌تواند با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، ووکامرس، جوملا، سامانه‌های مدیریت ارتباط با مشتری CRM سازگار و هماهنگ شود.
    تولید فرم: میل چیمپ به شما این امکان را می‌دهد که فرم ثبت نام بسازید و در سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود به صورت مستقیم از آن استفاده کنید و از کاربرانتان لید جمع‌آوری کنید.
    اتوماسیون بازاریابی: در میل چیمپ می‌توانید از قابلیت‌های ویژه اتوماسیون بازاریابی مانند خودکارسازی فرآیند‌ها، بخش‌بندی مشتریان، شخصی‌سازی و ... بهره‌مند شوید و کمیپن‌های خود را هدفمندتر کنید.

معایب میل چیمپ

سرویس میل چیمپ محدودیت‌هایی نیز مقابل کاربرانش قرار می‌دهد و در سال‌های اخیر استفاده از آن برای کاربران ایرانی به طور ویژه با موانع و دشواری‌هایی همراه بوده است. برخی از این محدودیت‌ها عبارتند از:
  • مشکلات پرداخت ارزی: با توجه به نرخ ارز استفاده از سرویس میل چیمپ برای کاربران ایرانی به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.
    محدودیت دسترسی از ایران:‌ میل چیمپ دسترسی کاربران ایرانی و آی‌پی ایران را برای سرویس خود محدود کرده و دشواری‌های بسیاری را بر سر راه کسب‌وکارهای ایرانی مشتری این سرویس ایجاد کرده است.
    نبود پشتیبانی مناسب:‌ متاسفانه استفاده از سرویس میل چیمپ در ایران به این معناست که دسترسی مناسبی به پشتیبانی برای شما پیش‌بینی نشده است و در صورت بروز سوال یا مشکل در استفاده از سرویس، حل مشکلات دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

میلر لایت

میلر لایت نیز یک ابزار شناخته‌شده در ایمیل مارکتینگ است که کاربران ایرانی نیز داشته است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده و در حال حاضر کسب‌وکارهای بسیاری در جهان از آن استفاده می‌کنند.
 

  


  مزایای میلر لایت

میلر لایت نیز همچون سرویس میل چیمپ به کسب‌وکارهای زیادی خدمات‌رسانی می‌کند و مزایایی نظیر موارد زیر را برای کاربران خود فراهم می‌کند:
  • ادیتور ساده و کاربردی و قالب‌های آماده: با استفاده از ادیتور ایمیل دیگر نیازی به دانش تخصصی یا برنامه نویسی برای ساخت قالب ندارید و می‌توانید با وارد کردن عکس و محتوای مد نظر خود ایمیل را بسازید و ارسال کنید.
    امکان ساخت صفحات فرود و فرم عضوگیری: صفحات فرود و فرم‌های عضوگیری از عناصر اساسی برای تکمیل یک کمپین ایمیل مارکتینگ هستند و میلر لایت نیز این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است.
    ارزیابی و تحلیل نتایج کمپین‌ها: یک جزو لاینفک هر کمپین دیجیتال مارکتینگی توجه به نتایج و آمارهای حاصل از اجرای آن است و سرویس‌های ایمیل مارکتینگ مانند میلر لایت گزارش‌های دقیق و کاملی به دست می‌دهند که می‌تواند در بهبود کمپین‌های بعدی بسیار راهگشا باشد.

معایب میلرلایت

میلر لایت نیز مانند میل چیمپ مشکلات و محدودیت‌هایی برای کسب‌وکارهای ایرانی که کاربر این پلتفرم هستند، ایجاد کرده است. در ادامه به برخی از این محدودیت‌ها اشاره می‌کنیم:
  • نیاز به دریافت تاییدیه برای ثبت نام: برای ثبت‌نام در میلر لایت لازم است حتما دعوت‌نامه داشته باشید. دریافت دعوت‌نامه معمولا حدود یک هفته زمان می‌برد و ممکن است ارسال آن با مشکل نیز مواجه شود و تاییدیه‌ای دریافت نکنید.
    تایید مالکیت دامنه: میلر لایت در این مرحله نیز فرآیند پیچیده و زمان‌بری را برای مشتریان ایجاد می‌کند که ممکن است زمان زیادی از شما صرف کند.
    نبود دسترسی به پشتیبانی مناسب: متاسفانه در استفاده از سرویس میلر لایت کاربران ایرانی نمی‌توانند به پشتیبانی خوب و کارآمدی دسترسی داشته باشند.
    افزایش هزینه‌های ایمیل مارکتینگ: برای خرید بسته‌های پولی میلر لایت نیاز دارید پرداخت ارزی انجام دهید و این کار علاوه‌بر دشواری‌های خود ممکن است هزینه‌هایی اضافی بابت درگاه‌ها و حساب‌های بانکی واسطه به شما تحمیل کند.
 

سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا

شرکت نجوا که در عرصه ریتنشن مارکتینگ و بازاریابی بازگشتی فعالیت می‌کند، در سال جاری سرویس ایمیل مارکتینگ را به محصولات خود اضافه کرده است. به این ترتیب این شرکت که پیش‌تر به‌ خاطر سرویس پوش نوتیفیکیشن شناخته می‌شد، در مسیر تبدیل شدن به یک ابزار جامع ریتنشن مارکتینگ قرار گرفته است و به کسب‌وکارها در راه تعامل بیشتر با مخاطبین، تبدیل کاربران به مشتریان همیشگی و افزایش فروش کمک می‌کند.
سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا امکانات کاملی در اختیار کاربران خود قرار داده است که متناسب با نیاز کاربران ایرانی طراحی شده و با امکانات سرویس‌های جهانی مانند دو سرویسی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، برابری می‌کند. برخی از این امکانات عبارتند از:
  • پنل کاربری ساده و کاربردی: نجوا ادیتور Drag & Drop را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند بدون نیاز به دانش فنی به سادگی قالب‌های مدنظر خود را طراحی کنند. هم‌چنین می‌توانید در صورت تمایل طراحی خود را در قالب کد HTML به پنل اضافه کنید و ایمیل‌هایی جذاب برای کاربرانتان ارسال کنید.
    قالب‌های سفارشی و اختصاصی:‌ نجوا قالب‌هایی برای ارسال ایمیل که با خط و نوشتار فارسی نیز هماهنگ باشند، برای کاربران خود پیش‌بینی کرده است. کارشناسان نجوا در مراحل طراحی و ساخت قالب با توجه به نیازهای مشتری، به ارائه مشاوره می‌پردازند و در سطوح گوناگون به نیازهای شما پاسخ می‌دهند.
    امکان بخش‌بندی مشتریان: بخش‌بندی مشتریان یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای افزایش تاثیرگذاری کمپین‌های شماست. با نجوا می‌توانید بر اساس رفتار و ویژگی‌های کاربران سگمنت بسازید و به جای ارسال ایمیل‌های عمومی و انبوه، پیام خود را برای گروه مناسبی از مخاطبینتان ارسال کنید.
    شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی:چنان‌که در ابتدای مقاله اشاره شد،‌ این روزها کاربران دیگر تمایل به دریافت ایمیل‌های انبوه ندارند و در عوض شخصی‌سازی حتی اگر در سطح محدودی اجرا شود، تعامل آن‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. برای شخصی‌سازی ایمیل‌هایتان می‌توانید از بخش‌بندی‌های کمک بگیرید یا با افزودن اطلاعات مخاطبین حس صمیمیت و نزدیکی بیشتری به آن‌ها القا کنید.
    قیمت منصفانه و پرداخت ریالی:‌ با استفاده از ایمیل مارکتینگ ایرانی نجوا علاوه‌بر دسترسی به امکانات طراز اول از پرداخت ارزی و قیمت‌های بالای سرویس‌های خارجی نیز بی‌نیاز می‌شوید. به‌علاوه دیگر بابت تحریم‌ها و محدودیت‌ها نیز نگرانی‌ای ندارید و بر اساس نیاز و تعداد ایمیل‌های ارسالی‌تان بسته مورد نظر خود را برمی‌گزینید.
    امکان گزارش‌گیری:‌ با نجوا می‌توانید گزارش‌های دقیق و تحلیلی از کمپین‌های خود دریافت کنید و با آنالیز آمارهای گوناگون مانند نرخ باز شدن، نرخ کلیک و ... کمپین‌های خود را بهینه‌تر کنید.

سخن پایانی

در این مقاله ۳ پلتفرم ایمیل مارکتینگ را بررسی کردیم و معایب و مزایای آن‌ها را برشمردیم. سرویس‌های میل چیمپ و میلر لایت که برای چندین سال نزد کاربران ایرانی نیز محبوب بودند، با اعمال تحریم‌ها و مشکلات مربوط به پرداخت محدودیت‌های زیادی بر سر راه کاربران ایرانی خود قرار دادند.
سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا نه تنها این مشکلات را از مقابل کاربران ایرانی ایمیل مارکتینگ برداشته بلکه با ارائه خدمات کم‌نظیر پشتیبانی و حمایت از مشتریان موفق شده اعتماد بخش بزرگی از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و صاحبان کسب‌وکارها را جلب کند. استفاده از نجوا برای همگان ساده و کاربردی است و با امکاناتی نظیر طراحی ساده و کاربردی قالب، امکان بخش‌بندی مخاطبین، دریافت گزارش‌های تحلیلی، تست A/B و ... مسیر شما را در جهت اجرا و پیاده‌سازی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ هموار کرده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *