جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سریالی که روی دست روزگار جوانی بلند شد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 745329
تنها شاید یکی، دو سریال ملودرام باشد که طی سال‌های اخیر فصل‌های بعدی آن همچنان برای مخاطبان از جذابیت برخوردار بوده است، سریال «از سرنوشت» بدون شک یکی از همین ۲ سریال محسوب می‌شود.
سریالی که روی دست روزگار جوانی بلند شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از وطن امروز، چند سالی می‌شود که سازندگان بسیاری از سریال‌های تلویزیون با مشاهده استقبال مخاطبان برای تولید فصل‌های بعدی سریال خود ترغیب می‌شوند و هر چند وقت یکبار فصل جدیدی از سریال خود را به تولید می‌رسانند که اگر اغراق نباشد، جز سریال‌های طنز مناسبتی، تنها شاید یکی، دو سریال ملودرام باشد که طی سال‌های اخیر فصل‌های بعدی آن همچنان برای مخاطبان از جذابیت برخوردار بوده است، سریال «از سرنوشت» بدون شک یکی از همین ۲ سریال محسوب می‌شود. یکی از تفاوت‌های اصلی فصل سوم سریال با فصل دوم بازگشت خردمندان (کارگردان فصل اول) به مجموعه است.

محمدرضا خردمندان در کنار اکبر تحویلیان به عنوان تهیه‌کننده به اتفاقات دوران جوانی ۲ شخصیت اصلی داستان یعنی هاشم و سهراب می‌پردازند که ایفای نقش آنها همچون فصل دوم برعهده دارا حیایی و کیسان دیباج است. پیش‌تر ۲ فصل این سریال که به دوران کودکی، نوجوانی و ماجراهای خروج هاشم و سهراب از مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و نخستین تجربه‌های حضور مستقل‌شان در اجتماع می‌پرداخت توانست عنوان یکی از سریال‌های پربیننده تلویزیون را به خود اختصاص دهد.

بدون شک بازی کیسان دیباج در نقش سهراب در سریال از سرنوشت بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. اما فاطیما بهارمست بازیگر نقش «نغمه» که همانند کیسان دیباج از فصل دوم به مجموعه «از سرنوشت» اضافه شده است به عنوان مجری برنامه‌های کودک فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

این سریال توسط محمدمهدی سلطانی، روح‌الله صدیق، مسعود کرمی و سارا خسروآبادی نگاشته شده است. در این سریال بازیگرانی چون حسین پاکدل، علیرضا آرا، پوریا پورسرخ، علیرضا استادی، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، شبنم فرشادجو، مائده طهماسبی، سیدمهرداد ضیایی، فاطیما بهارمست، مرضیه موسوی، نسیم فروغ، حبیب دهقان‌نسب، سارا والیانی، یغما یارعلی، فریبا نادری، مهدی صبایی، کامبیز منصف، محمد زکی‌زاده، فرخنده فرمانی، فریده دریامج، کریم قربانی، فاطمه شکری، مسعود انتظاری، مائده نجفی، مریم کاظمی، مونا کرمی، مهدیس توکلی، دارا حیایی و کیسان دیباج نقش‌آفرینی می‌کنند. همچنین تهیه‌کننده «از سرنوشت» درباره تولید ادامه این سریال نیز گفته است صحبت‌هایی درباره تولید فصل چهارم به بعد سریال شده است و نویسنده‌ها در تدارک طراحی قصه‌ها هستند تا بزودی نگارش آن آغاز شود. کیسان دیباج به همراه فاطمیا بهارمست بازیگران جوان و اصلی سریال «از سرنوشت» محسوب می‌شوند. دیباج در این سریال پیش از شناخته شدن بیشتر با ایفای نقش «سهراب»، با انتشار تک‌آهنگ‌هایی در دنیای موسیقی برای برخی مخاطبان موسیقی نامی آشنا بود. این بازیگر 25 ساله علاوه بر سابقه حرفه‌ای در دنیای موسیقی در تئاتر هم تجربیاتی داشته و از سال 95 یکی از اعضای اصلی گروه تئاتر «لحظه» است.

بدون شک بازی کیسان دیباج در نقش سهراب در سریال از سرنوشت بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. اما فاطیما بهارمست بازیگر نقش «نغمه» که همانند کیسان دیباج از فصل دوم به مجموعه «از سرنوشت» اضافه شده است به عنوان مجری برنامه‌های کودک فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او با 6 سال سن، کوچک‌ترین مجری و گوینده‌ای بود که صداوسیما به خود دید. بهارمست با حضور در برنامه‌های مختلف در قامت مجری و همچنین ایفای نقش در چندین اثر سینمای کودک به مسیر خود ادامه داد تا اینکه طی چند سال اخیر با حضور در سریال «آخرین بازی» فصل جدیدی از دنیای بازیگری خود را آغاز کرد. او در ادامه این مسیر به مجموعه «از سرنوشت» پیوست و اغراق نیست اگر بگویم درخشش دیباج، فاطیما بهارمست و سایر بازیگران جوان سریال یکی از عوامل اصلی موفقیت سریال «از سرنوشت» محسوب می‌شود که به همین بهانه با کیسان دیباج و فاطیما بهارمست درباره سریال «از سرنوشت» گپی کوتاه زده‌ایم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

کار کردن با ۲ کارگردان تجربه‌ای شیرین بود
کیسان دیباج در ابتدا درباره این موضوع که از فصل نخست «از سرنوشت» چه نگرشی داشته تا در ادامه به فصل دوم این مجموع اضافه شده است، گفت: یکی از اتفاقات جالب فصل نخست سریال «از سرنوشت» همزمانی پخش آن با تصویربرداری فصل دوم مجموعه بود که همین موضوع باعث شد ارتباط خوبی با کاراکتر نقش کودکی «سهراب» برقرار کنم. از سوی دیگر در زمان پیش‌تولید، فیلمنامه فصل‌های اول و دوم را مطالعه کردم و در همین بین دائم در حال معاشرت با بازیگران نقش کودکی‌مان بودیم که این موضوع خیلی به بازیگران فصل‌های دوم و سوم کمک کرد. وی در ادامه درباره کار کردن و تعامل با ۲ کارگردان متفاوت در فصل‌های دوم و سوم «از سرنوشت» گفت:

این اتفاق یک چالش سخت و در عین حال مثبت برای بنده به عنوان بازیگر بود. از یک سو تجربه کار با 2 کارگردان حرفه‌ای را پشت سر گذاشتیم و از سوی دیگر هر کارگردانی تکنیک خاص خود را دارد و کنار آمدن با هر دوی آنها مانند انجام ۲ کار متفاوت بود که این اتفاق به تجربه‌ای سخت اما شیرین برای ما بدل شد. دیباج در پایان درباره چشم‌اندازش از ادامه مسیر بازیگری خود گفت: از آنجایی که فوق‌العاده عاشق حرفه بازیگری هستم، هدف اصلی و نهایی‌ام است که تمام وقت و انرژی‌ام را بگذارم تا بتوانم در دنیای بازیگری به پیشرفت برسم. به همین خاطر در انتخاب پیشنهاداتم نمی‌خواهم عجله کنم و تمام تلاشم را می‌کنم با تامل و تمرکز پیشنهادهای بعدی را بپذیرم تا سریع‌تر به هدف اصلی‌ام دست یابم.

فصل چهارم با قصه جدید روایت می‌شود
فاطیما بهارمست هم در ابتدا درباره دلایل موفقیت «از سرنوشت» گفت: نکته‌ای که خیلی مهم به نظر می‌رسد این است که سریال «از سرنوشت» از همان ابتدا قرار بود در چندین فصل به تولید برسد و اینطور نبود که مانند برخی سریال‌ها سازندگانش با مشاهده اقبال مخاطبان تصمیم به ساخت فصل‌های بعدی بگیرند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های ممتاز «از سرنوشت» به قصه این سریال بازمی‌گردد، این مجموعه از داستانی برخوردار است که مخاطبان به طور ناخودآگاه مشتاق تماشای سرنوشت شخصیت‌های اصلی سریال می‌شوند که این موضوع نشان‌دهنده توان بالای نویسندگان «از سرنوشت» است. این بازیگر درباره فصل سوم «از سرنوشت» گفت: به نظرم فصل سوم حیاتی‌ترین فصل «از سرنوشت» است، زیرا همه گره‌های قصه فصل‌های یک و 2 در این فصل باز می‌شود و فصل سوم به نوعی فصل نتیجه‌گیری سریال «از سرنوشت» است. بهارمست درباره تولید فصل چهارم «از سرنوشت» گفت:

تا این لحظه صحبت‌های ابتدایی با بازیگران شده است که به احتمال فراوان فصل چهارم کلید بخورد. اما در فصل چهارم قرار است یک قصه جدید روایت شود و قصه‌اش ادامه فصل‌های قبلی نیست و فقط قصه‌های جدید برای کاراکترهای فصل سوم نوشته می‌شود. این بازیگر درباره نقش «نغمه» که در این سریال به ایفای نقش او می‌پردازد، گفت: از آنجا که ویژگی‌هایی چون منطقی بودن بیش از حد و جدی بودن نقش «نغمه» خیلی به شخصیت خودم نزدیک نبود، برای باورپذیر بودن نقش باید بیشتر از همیشه تلاش می‌کردم اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که کاراکتر نغمه در فصل سوم به لحاظ سنی نسبت به فصل دوم چندین سال بزرگ‌تر شده است و این موضوع از سختی‌های کار بود که باید تلاش می‌کردم نغمه نوجوان فصل دوم با نغمه جوان فصل سوم به لحاظ رفتاری و شخصیتی تفاوت‌هایی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *