شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

اروپا: زمان پایان جنگ یمن فرا رسیده است

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 745304
مسئول سیاست خارجه اتحادیه‌ اروپا امروز ضمن اذعان به درد و رنج ناشی از تجاوز ظالمانه رژیم سعودی به مردم مظلوم یمن، گفت: زمان پایان این جنگ فرا رسیده است.
اروپا: زمان پایان جنگ یمن فرا رسیده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر؛ «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در خصوص درد و رنج ناشی از تجاوز ظالمانه رژیم سعودی به مردم مظلوم یمن در پیامی توئتیری نوشت: مدت‌هاست پیرامون بحران شدید یمن، صحبتی نکرده‌ایم.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: ما باید به این نزاع فراموش‌شده بپردازیم و درمورد یمن صحبت کنیم.

«جوزف بورل» در فایل ویدئویی با عنوان «خواهان صحبت درمورد یمن هستیم» نیز تصریح کرد: ما خواهان صحبت درباره یمن هستیم؛ چراکه بدترین بحران بشری در آن روی داده است به نحوی که ۲۴ میلیون از ۳۰ میلیون یمنی به کمک نیاز دارند. حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند. کرونا نیز رنج یمنی‌ها را بیشتر کرده است. زمان پایان این جنگ فرا رسیده است.

وی تصریح کرد: یمن شایسته توجه تمامی ما است. چراکه یمنی‌ها نمی‌توانند منتظر بمانند و نباید اوضاع به این منوال باقی بماند. باید به رنج آنها پایان دهیم. یمن امکان انتظار را ندارد.

این در حالیست که پس از چند سال از آغاز تجاوز وحشیانه رژیم سعودی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن، محور غربی، عبری- مرتجع عربی به سکوت خود ادامه داده و با ارسال کمک ها و تجهیزات نظامی برای ریاض، در قتل و عام یمنی مشارکت کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زمان پایان جنگ یمن فرا رسیده است/ ائتلاف متجاوز سعودی عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی در یمن است.
Iran, Islamic Republic of
غربی ها جنایتکار شماره یک از سال 2015 تاکنون در برابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی عربستان سعودی و امارات در جنگ یمن سکوت می‌کنند
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک از سال 2003 تاکنون در برابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و انگلیس در جنگ عراق و لیبی سکوت می‌کنند