پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۹

پامپئو از اقدامات بیشتر علیه ایران طی هفته جاری خبر داد

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب: 745298
وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای از اقدامات بیشتر واشنگتن علیه ایران طی هفته جاری خبر داد.
پامپئو از اقدامات بیشتر علیه ایران خبر داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «مایک پامپئو» که احتمالا روزهای آخر خود را به عنوان وزیر خارجه آمریکا سپری می‌کند از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران طی هفته جاری خبر داد.

وی در بیانیه‌ای که در وبسایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، اعلام کرد: «آمریکا همچنان به پیشبرد پاسخ‌دهی ایران ادامه خواهد داد و اقدامات بیشتری را علیه عناصر سرکوب طی هفته جاری اعلام خواهد کرد.»

پس از آنکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به گونه‌ای رقم خورد که احتمالا ترامپ 4 سال دیگر در کاخ سفید نخواهد بود، منابع خبری اعلام کردند که دولت وی قصد دارد تا پیش از پایان دوره‌اش هر هفته تحریم‌ها و اقداماتی را علیه ایران اعمال کند.

در همین راستا، هفته پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چند شخص و نهاد مرتبط با ایران وضع کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و پس از آن بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران قرار گرفته است. هر دوی این تلاش‌ها با مخالفت اعضای شورای امنیت روبه‌رو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایران می‌تواند اسرائیل را به منطقه جنگ‌زده تبدیل کند
Iran, Islamic Republic of
بر اساس منابع خارجی بسیار معتبر حزب‌الله حدود ۱۳۰ هزار موشک در اندازه‌های مختلف، بیش از ۱۰ هزار موشک سنگین و دوربرد از جمله موشک‌های نقطه‌زن و با دقت یک تا سی متر در اختیار دارد.
Iran, Islamic Republic of
قطعا انتقام خون شهید سلیمانی را از قاتلان او خواهیم گرفت/ اخراج آمریکا خواست عمومی مردم عراق است
Iran, Islamic Republic of
آماده هرنوع همکاری نظامی با نیروی دریایی ارتش عراق هستیم
Iran, Islamic Republic of
شهرک‌سازی‌ اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی، غیرقانونی است
Iran, Islamic Republic of
زمان پایان جنگ افغانستان فرا رسیده است/ آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2001 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی در افغانستان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک از سال 2003 تاکنون در برابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و انگلیس در جنگ عراق و لیبی سکوت می‌کنند
Bulgaria
پمپی بدو جان نمانی ترامپ رفت خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
ایران خواستار محکومیت ترور شهید فخری‌زاده از سوی آژانس شد/ و این درحالی است که آژانس شریک جرم جنایات آمریکا و اسرائیل بوده است.