کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قمی: زمان به میدان آمدن جوانان انقلابی است

25 آبان 1399 ساعت 18:22

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید حضور قدرتمند جوانان مکتبی و انقلابی بیش از پیش ملموس باشد و جامعه این حلاوت را بچشد، گفت: جامعه باید بتواند به راحتی به جریان مکتبی و انقلابی دل ببندد و اعتماد و اتکا کند.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد قمی امروز در نشست قرارگاه مردمی عملیات حاج قاسم سلیمانی، در تالار بلاغ استان، با بیان اینکه وقت به میدان آمدن پررنگ جریان مکتبی است، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک به مردم، نظام سلامت و اساسا کمک به برطرف کردن گرفتاری مستضعفین برای همه ما تکلیف ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان و قدم‌های خوبی که در مقابله با ویروس کرونا برداشته شده است، افزود: اتفاقات چشم‌گیرتر و بزرگتری در این استان می‌تواند بیفتد و فارق از انعکاس مؤثر رسانه ملی، یک گزارش خاص محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و من به عنوان یک وظیفه این آمادگی را برای تقدیم گزارش دارم.

ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌های انقلاب در حوزه فرهنگ
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تجربه و خلق یک الگو برای کار قرارگاهی در حوزه فرهنگ در این سال‌ها خاطرنشان کرد: قرارگاه در حوزه نظامی وجود داشته اما می‌خواهیم یک هم‌افزایی در ظرفیت‌های انقلاب در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

قمی ریشه‌ای‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین جهاد را در شرایط کنونی جهاد امید و ادای دین نسبت به محرومین و مستضعفین برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم از روی اعتقاد و در سلوک متأسی به سیره رسول الله به مردم خیر برسانیم؛ ما شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم و این سابقه در باطن و هویت و ریشه در تاریخچه دیرینه ما دارد.

جنگ اصلی، جنگ روایت‌هاست/ تحریف مؤثر واقع شود تحریم هم مؤثر واقع می‌شود
وی با بیان اینکه نزدیک شدن فضاهای اجتماعی به فضاهای فرهنگی یک امتیاز است، تصریح کرد: یادمان باشد جنگ اصلی و اساسی جنگ فرهنگی، جنگ روایت‌ها و جنگ گفتمانی و همه‌جانبه است و در مواجهه با این ابتلا و امتحان الهی نباید از این نزاع و جدال اصلی غفلت کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نبرد مؤثر و سرنوشت‌ساز در نبرد روایت‌ها را کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: جنگ روایت‌ها یعنی نگرانی برای تحریف و اگر تحریف مؤثر واقع شود تحریم هم مؤثر واقع می‌شود.

قمی بیان داشت: در ذهن جامعه باید اینطور نقش ببندد که در جریان سیل و زلزله و کرونا این جریان انقلابی بود که پای کار آمد و این جامعه باید بتواند به راحتی به جریان مکتبی و انقلابی دل ببندد و اعتماد و اتکا کند.

وی با تأکید بر جدی گرفتن اذهان عمومی و رسانه گفت: رسانه بخشی از این جنگ نیست و بعدی از این جنگ است؛ باید در طراحی کارها لحاظ رسانه‌ای مدنظر قرار گیرد.

انعکاس صحیح کار خالصانه اثر آن را فرامنطقه‌ای می‌کند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر این زحمات، خالصانه و بدون اینکه در ذوق مردم بخورد منعکس شود هرچند در یک منطقه کوچک انجام شود ولی تأثیر فرامنطقه‌ای خواهد داشت.

قمی گفت: ما برای نقد کردن تجربه تاریخی زمان زیادی نداریم و باید دوباره بتوانیم با مردم تخاطب کنیم و چون خادم مردم و خادم اسلام هستیم از اسوه و الگوی خود اینگونه فراگرفته‌ایم.

اجازه نمی‌دهیم فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی از دست بروند
وی با بیان اینکه مجاهدت در مهم‌ترین و مؤثر‌ترین میدان امروز سرنوشت ساز است، عنوان کرد: مسأله، مسأله انتخابات نیست، مسأله تجربه تاریخی یک ملت است که قرار است امت وسط، پیشگام و پیشرو باشند و قرار است تفاوت‌هایی را در این نبرد تمدنی رقم بزنند و ما اجازه نمی‌دهیم فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی از دست بروند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه قدم پیش رو دشوارتر از قدم قبل است، گفت: باید حس حضور قدرتمند جوانان مکتبی و صالح و انقلابی بیش از پیش ملموس باشد و جامعه این حلاوت را بچشد تا بتواند به آن سخن متفاوت و جدید انقلابی شما دلخوش کند و همراه‌تر در این مسیر استقامت، قدرتمند بایستد.

قمی افزود: اگر واقعا در این مقطع، شرایط خودمان را درک کنیم و رسالت تاریخی‌مان را انجام دهیم در پیشبرد انقلاب در مسیر رهوارتر و هموارتر، اتفاقات بزرگی می‌تواند بیفتد.


کد مطلب: 745293

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745293/قمی-زمان-میدان-آمدن-جوانان-انقلابی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com