کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵ راهکار خانگی برای درمان سرگیجه

25 آبان 1399 ساعت 15:17

انجام برخی راهکار‌های خانگی می‌تواند شما را از شر سرگیجه خلاص کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، هرچند برخی دارو‌های بدون نسخه نیز برای درمان سرگیجه موجود هستند، اما گاهی اوقات نیازی به دارو نیست، به خصوص هنگامی که درمان‌های طبیعی بدون هیچ گونه عوارض جانبی تاثیرگذار هستند و سرگیجه را به خوبی رفع می‌کنند.

وقتی شخص دچار سرگیجه می‌شود، باید بلافاصله بنشیند تا در صورت زمین خوردن احتمال آسیب‌دیدگی در او کاهش پیدا کند. به علاوه، سرگیجه می‌تواند علامت یک بیماری زمینه‌ای یا چندین اختلال متفاوت باشد. سرگیجه ممکن است بار‌ها و بار‌ها تکرار شود تا زمانی که علت اصلی آن مشخص شود و سپس از بین برود.

اگر به طور معمول سرگیجه دارید، باید با پزشک‌ مشورت کنید تا علت اصلی آن مشخص شود. اگر این مشکل برای اولین بار است که در‌ شما رخ داده، گزارش زیر را بخوانید و راه‌حل‌های خانگی ذکر شده در آن را امتحان کنید.

چای زنجبیل
طبق مطالعات صورت گرفته، ریشه زنجبیل می‌تواند سرگیجه را کاهش دهد. برای استفاده از این خاصیت زنجبیل، می‌توانید تکه‌ای از آن را به مدت ۵ دقیقه در آب بجوشانید و سپس مصرف کنید. برای کاهش تلخی این جوشانده می‌توانید به آن عسل اضافه کنید. نوشیدن چای زنجبیل دو بار در روز می‌تواند به کاهش حالت تهوع، سردرد و سایر علائم سرگیجه کمک کند.

بادام
بادام منبع غنی ویتامین A، B و E است. خوردن روزانه آن می‌تواند به کاهش علائم سرگیجه کمک کند.

آب بنوشید
کمبود آب می‌تواند باعث بروز علائم سرگیجه شود. حتی دهیدراته شدن خفیف هم می‌تواند باعث تحریک این اختلال شود. هیدراته نگه داشتن بدن (نوشیدن آب کافی) سرگیجه را به حداقل می‌رساند.

روغن‌های معطر
روغن‌های معطر از ساده‌ترین و موثرترین درمان‌ها برای بسیاری از مشکلات هستند. آن‌ها حتی می‌توانند به مدیریت علائم سرگیجه، از جمله حالت تهوع و سردرد کمک کنند. برای تسکین فوری سرگیجه می‌توانید از روغن نعناع فلفلی، زنجبیل، لیمو و اسطوخودوس در دستگاه پخش‌کننده بو استفاده کنید.

عسل و سرکه سیب
گفته می‌شود که هم عسل و هم سرکه سیب باعث افزایش جریان خون در مغز می‌شوند. برای درمان علائم سرگیجه دو قاشق عسل با یک قاشق سرکه سیب را مخلوط کرده و سپس ترکیب به دست آمده را مصرف کنید.


کد مطلب: 745283

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745283/۵-راهکار-خانگی-درمان-سرگیجه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com