جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

در این اماکن احتمال ابتلا به کرونا بیشتر است

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 745243
پژوهشگران آمریکایی در جدیدترین بررسی های خود دریافتند که اماکنی چون مترو، رستوران ها، سالن های ورزشی، هتل ها، کافه ها و اماکن مذهبی مهمترین عامل گسترش و سرایت بیماری همه گیر کرونا محسوب شده و همچنین شیوع این بیماری در محله های کم درآمد بیشتر است.
در این اماکن احتمال ابتلا به کرونا بیشتر است
به گزارش جهان نيوز به نقل از بهداشت نیوز، بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده جدید در ایالات متحده امریکا، مشخص شده است که امکانی از جمله متروها، رستوران ها، سالن های ورزشی، هتل ها، کافه ها و اماکن مذهبی بیشترین انتقال بیماری همه گیر کرونا را به خود اختصاص می دهند.

جور لسکووک (Jure Leskovec)، نویسنده ارشد مقاله و از پژوهشگران این پروژه تحقیقاتی که دانشیار علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد نیز است در یک جلسه مطبوعاتی گفت: « به نظر می رسد ۸۰ درصد از انتقال و گسترش این بیماری در این مکان ها اتفاق می افتد. در کنار این اماکن، محل های کوچک تر با فضای محدود و تهویه نامناسب که تعداد افراد زیادی در آن حضور دارند، نیز پرخطر محسوب می شوند.»

به نظر محققان با محدود کردن این مشاغل و استفاده از ۲۰ درصد حداکثر اشغال در این مکان ها می توان بیش از ۸۰ درصد از عفونت ها را کاهش داد.

محققان دانشگاه استنفورد و پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن با مدل سازی گسترش احتمالی بیماری کرونا در ده کلانشهر ایالات متحده امریکا از جمله آتلانتا، شیکاگو، دالاس، هوستون، لس آنجلس، میامی، نیویورک، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو و واشنگتن دی سی به این نتایج دست پیدا کردند.

طبق این مدل سازی مشخص می شود افرادی که در محله های کم درآمد زندگی می کنند بیشتر به کرونا مبتلا می شوند. یکی از دلایل احتمالی این اختلافات می تواند این باشد که در محله های کم درآمد تعداد بیشتری از کارگران به کار مشغول هستند که در حین قرنطینه سراسری بیشترین ضربه را دریافت کرده اند. دیگر اینکه این مکان های یاد شده در محله های کم درآمد شلوغ تر از همان مکان ها در محله های ثروتمند است و با تعداد بالای بازدیدکننده، تعداد مبتلایان نیز افزایش پیدا می کند.

لازم به ذکر است که این مدل سازی در حقیقت یک شبیه سازی است نه یک آزمایش واقعی و داده ها بر اساس ده منطقه شهری ایجاد شده اند و اماکنی چون مدارس، خانه های سالمندان و زندان ها در نظر گرفته نشده اند.

شرح کامل این تحقیقات و بررسی ها در آخرین شماره مجله طبیعت (Nature) به چاپ رسیده و قابل دسترس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *