سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۹
۲۴
نگاهی به اخبار هدفمند دو گزارش نیویورک تایمز و آسوشیتدپرس

رهبر دوم القاعده چرا باید در تهران کشته شود؟!/ نحوه کشته شدن ابو محمد المصری چه خبر امنیتی داغی را مجددا تایید می‌کند؟!

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 745231
سوال اساسی این است که رابطه ایران در حال حاضر با القاعده چگونه است؟ جواب این سوال به یک تدبیر امنیتی مرسوم در جهان برمی‌گردد
رهبر دوم القاعده چرا باید در تهران کشته شود؟!/ نحوه کشته شدن ابو محمد المصری چه خبر امنیتی داغی را مجددا تایید می‌کند؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: دور جدیدی از عملیات رسانه‌ای برای متصل نشان دادن ایران با القاعده توسط رسانه‌های آمریکا آغاز شده است. این طراحی جدید رسانه‌ای توسط نیویورک تایمز آغاز و با ورود آسوشیتدپرس وارد مراحل جدی‌تر شده است. بر اساس ادعاهای این رسانه‌ها، ابو‌محمد المصری مرد شماره دو سازمان تروریستی القاعده و یکی از مغزهای طراح حملات تروریستی 1998به سفارتخانه‌های آمریکا در آفریقا 3 ماه پیش در یکی از خیابان‌های تهران توسط توسط کیدون، واحد ویژه سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد کشته شده است.

در اینباره بیشتر بخوانید:
الف: موضوع مرتبط دانستن ایران با گروه‌های تروریستی موضوع جدیدی نیست و خط ثابت رسانه‌های غربی در چند دهه اخیر بوده است. در این میان در ده سال اخیر تلاش ویژه‌ای برای مرتبط نشان دادن القاعده به ایران صورت گرفته است. دلایل این موضوع نیز روشن است؛ آمریکایی‌ها در جهان به عنوان عامل اصلی بوجود آوردن القاعده شناخته می‌شوند و برخی مقامات آمریکایی خود نیز به این موضوع به صراحت اعتراف کرده‌اند.  اما پس از حوادث مشکوک یازده سپتامبر، مقامات آمریکا، القاعده را در راس فهرست دشمنان خود قرار دادند و با استفاده از حربه بزرگنمایی دشمنی با این گروه تروریستی خودساخته، جنگ‌های افغانستان و عراق، ایجاد پایگاه نظامی و جاسوسی متعدد در خاورمیانه، دوشیدن کشورهای عربی، مهار ایران و... را ساماندهی کردند. در چند سال اخیر نیز آنها با پیوند دادن القاعده به ایران تلاش می‌کنند، اقدامات ضدامنیتی و تحریم علیه ایران را بیشتر توجیه کنند. تا قبل از این آمریکایی‌ها با تلاش گسترده‌ رسانه‌ای تلاش کردند که حضور برخی از رهبران القاعده و خانواده‌های آنها در ایران را در افکار عمومی غربی تثبیت کنند. اینک به ظن خود بعد از رسوب این ذهنیت رسانه‌ای در افکار عمومی، اگر قرار است عملیات رسانه ای وارد مرحله دوم خود شود، اینبار کشته شدن یکی از رهبران القاعده در تهران باید تصویر شود.

ب: اما سوال اساسی این است که رابطه ایران در حال حاضر با القاعده چگونه است؟ جواب این سوال به یک تدبیر امنیتی مرسوم در جهان برمی‌گردد و آن اینکه هیچ کشور و سرویس امنیتی در جهان نمی تواند، نسبت به گروه های تروریستی و معارض امنیت خود، بی تفاوت باشد. درباره القاعده سالها تلاش شد که به عنوان قطب مقابل تفکر تفکر جهادی انقلاب اسلامی معرفی شود و یکی از هسته‌های تولید ناامنی برای ایران باشد؛ بنابراین نفوذ در این گروه برای مهار آن توسط ایران موضوع خیلی عجیبی نیست. این نفوذ نیز از جنس مهار است و جلوگیری از اقدامات ضدامنیتی آنها در ایران است ولی رسانه های غربی تلاش می‌کنند این تدابیر را موضوعی از جنس شراکت، همسویی و همکاری‌های تروریستی نشان بدهند.

ج: اما جدای از اینکه المصری کجا کشته شده، هدف آمریکا و اسرائیل از ترور نفر دوم القاعده چیست؟! موضوعی که آمریکایی‌ها می‌خواهند جای بیاندازند این است که آنها به دنبال انتقام از نفر دوم القاعده بوده‌اند ولی شواهدی وجود دارد که می‌گوید، آمریکایی‌ها با توجه به انتشار اخباری مبنی بر وضعیت بد سلامتی الظواهری و ایجاد ابهام در رهبری آینده القاعده؛ عملا تلاش جدیدی را برای حذف رقبای گزینه مطلوب خود برای ریاست و کنترل بیشتر القاعده آغاز کرده‌اند.

د: نیویورک تایمز درباره نحوه ترور المصری در خیابان پاسداران تهران و دلیل اینکه این ترور توسط اسرائیل صورت گرفته، نوشته است: «این کشتار هدفمند توسط دو فرد مسلح با موتورسیکلت با شیوه ترورهای قبلی دانشمندان هسته‌ای ایران به دست اسرائیلی‌ها همخوانی دارد.» در حالیکه در چندماه گذشته تلاش پیچیده‌ای برای ابهام آفرینی در ترور دانشمندان هسته‌ای توسط رسانه‌های وابسته به انگلیس و عربستان صورت گرفته، این استدلال نیویورک تایمز در واقع یک سند و اعتراف بزرگ در اینباره است که دانشمندان هسته‌ای ایران مستقیما توسط سرویس امنیتی اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و حواشی بوجود آمده درباره این پرونده‌ها، به اصل واقعیت ماجرا نمی‌تواند ضربه بزند.

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دشمنی آمریکا جنایتکار شماره یک با ملت ایران پس از ترور شهید سلیمانی آشکارتر شد .
Iran, Islamic Republic of
بايدن عامل جنگ بوده خدا بخير كند دارند بهانه تراشي ميكنند
Iran, Islamic Republic of
نترس مگه کشکیه با موشک هامون سوراخشون می کنیم .....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2001 تاکنون در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه با تروریست های القاعده همکاری می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای جهان تیغ بطور ضمنی ارتباط ایران با القاعده را تایید کرده و دلیل آنرا نفوذ برای مهار ذکر کرده این اذعان مورد سوء استفاده زیاد دشمنان می شود...
Iran, Islamic Republic of
خوب اوردید چرا نتوانستيد ازش مراقبت كنيد ?!!
Iran, Islamic Republic of
واشنگتن در حالی ایران و چهار کشور دیگر را به عدم همکاری با تلاشهای آمریکا در مقابله با تروریسم متهم کرده است/ و این درحالی است که واشنگتن خودش همراه با چند کشور دیکر ازسال 2001 تاکنون از تروریسم، القاعده، طالبان و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان، منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
ملت ما از تیرماه 1367 تاکنون هرگز جنایت حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران فراموش نخواهد کرد.
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
مهم اینه که موساد به راحتی آب خوردن در ایران عملیات انجام میدهد از انهدام تاسیسات نطنز گرفته تا ترورهای دانشمندان هسته ای و این مورد آخر
Denmark
یادتون نیست خبرشو زدید گفتید تو پاسداران کشته شد
Iran, Islamic Republic of
این چه امنیتی است که راحت در وسط تهران ترور می کنند و یا سایت نطنز ما را منفجر می کنند و هر روز به بچه های ما در سوریه حمله می کنند بدون انکه جواب بدهیم.
Russian Federation
الان یکی میاد کامنت میزاره موشک نقطه زن داریم!
Canada
خوب خودت داری جواب خودت و میدی،.....
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ، این جور ترورهای محدود در تمامی کشوره حتی اونیی که ادعای ابرقدرتی دارن و چندین سرویس امنیتی و اطلاعاتی دارن هم اتفاق میوفته.
Iran, Islamic Republic of
......
s
Iran, Islamic Republic of
برای تکذیب این خبر تصویر مقتول ها را منتشر کنند تا با تطبیق آن ها مخاطب خودش قضاوت کند. تکذیب شفاهی کافی نیست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
از یادداشت‌ها آقای جهان‌تیغی خوشم میاد و تحلیل‌هاش به طور محسوسی از سایر اخبار قوی‌تره
Roya
Iran, Islamic Republic of
سخنگوی وزارت خارجه میگه تو ایران کشته نشده و شما تیتر میزنید تو خیابان پاسداران کشته شده؟ عجب!!!
Canada
........
علی
Iran, Islamic Republic of
عبارت" به شیوه ترور دانشمندان هسته ای "را از کجا آوردید؟ حتما از خودتون درآوردید.... درست و صادقانه خبر رسانی کنید.... .
علی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاتحلیلها خیلی محافظه کارانه است .
Iran, Islamic Republic of
این ترور و نیروهای قبل نشان از ضعف و سیاسی کاری وزارت اطلاعات، داریم ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
این خیابان پاسدارن چه خصوصیتی داره که تمام تمام سیاسیون خارجی در اونجا خونه دارن و در این منطقه هم ترور میشن مثل اون لبنانی که یک مدت پیش ترور شد.
منطقه حفاظت شده برا خارجی هاست؟
امیر علی
United Arab Emirates
....