پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴

کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوس سبب تشدید شیوع کرونا شد/ احتمال رسیدن به آمار هزار کشته کرونایی در روز وجود دارد

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 745215
رئیس شورای شهر تهران گفت: کاهش ساعت فعالیت اصناف و ناوگان حمل و نقل عمومی سبب افزایش ازدحام و تشدید شیوع کرونا شده است.
احتمال رسیدن به آمار هزار کشته کرونایی در روز وجود دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی گفت:‌ در بسیاری از کشورهای دنیا چندین روز جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در نظر گرفته شده که شامل روزهای اهدای کتاب، کتاب و کتابخوانی، عاشقان کتاب و هفته کتاب است و گسترش این موضوع  باید هر چه بیشتر در کشور ما  مورد توجه باشد البته بسیاری از مردم در ایران نیز کتابخوانی برایشان اهمیت دارد.

وی در ادامه درباره تخلفات انجام گرفته در منطقه 5 در زمینه قراردادهای مشارکتی گفت: این تخلفات مربوط به دوره‌های قبل و عمدتا دهه‌ گذشته بوده و اگر قصوری هم این دوره باشد مربوط به تداوم روند گذشته است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: همه مقصران باید مورد پیگیری قانونی و مجازات قرار گیرند و احقاق حق شهروندان پیگیری شود که ما تذکرهای لازم را در این زمینه داده‌ایم.

هاشمی درباره روند افزایش پاندمی کرونا گفت: به اذعان مسؤولان بهداشت و درمان کشور آمار فوتی‌ها در حال افزایش است و حتی صحبت از رسیدن آمار فوتی‌های روزانه به عدد هزار شده و این در حالی بوده که محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا تأثیر جدی در کاهش ترددها و رفتار مردم ایجاد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش فعالیت اصناف و ساعت تردد وسایل حمل و نقل عمومی ازدحام جمعیت ایجاد شده که تشدید شیوع کرونا را به همراه داشته است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت نه تنها به پیشنهاد شورا بلکه به تأیید مجمع نمایندگان تهران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و حتی استانداری رسیده و بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام گرفته است مسیرها مشخص و طی شده و در حال حاضر از رئیس‌جمهور توقع اجرا وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مقدس
Iran, Islamic Republic of
به فکر تعویض نام بزرگراهها و کوچه و خیابان‌ها باش !!
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره؟
Iran, Islamic Republic of
خب وقتی جلوی حراج فروشگاه‌های زنجیره ای گرفته نمیشود ...و به خبرنگار صدا و سیما به خاطر گزارش از این فروشگاه دستبند زده میشود بعله باید هم به این رقم برسیم ...
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر فقط حرف می زند.