جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هیلاری کلینتون: رژیم تحریم‌ها علیه ایران فروپاشیده/ سانتریفیوژ‌ها می‌چرخند و تهران در حال تقویت روابط با پکن است

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 745169
وزیر خارجه سابق آمریکا در یادداشتی به انتقاد از عملکرد ترامپ و سیاست خارجی او پرداخت و نوشت در حال حاضر سانتریفیوژ‌ها می‌چرخند و تهران در حال تقویت روابط با پکن است.
کلینتون: رژیم تحریم‌ها علیه ایران فروپاشیده
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هیلاری کلینتون از گزینه‌های احتمالی حاضر در دولت آینده «جو بایدن» با انتشار یادداشتی طولانی  در «فارِن‌افرز» با عنوان «بازاندیشی امنیت ملی»، مخاطرات پیش‌روی امنیت ملی آمریکا و چگونگی مواجه با آن‌ها را بررسی کرده است.

کلینتون در این یادداشت می‌نویسد: امسال سالِ اعتراض‌ها و شیوع کرونا بود و مردم آمریکا همچنان به پرسش‌های همیشگی درباره عدالت نژادی، نابرابری اقتصادی، توزیع نامتوازن کمک‌های بهداشتی می‌پردازند، اما وضعیت و بحران کنونی، پرسش‌ها درباره اولویت‌های امنیت ملی آمریکا را هم پیش روی ما قرار می‌دهد.
آمریکا به شکل خطرناکی برای مقابله با طیفی از تهدید‌های جدید آمادگی ندارد؛ از بیماری‌های همه‌گیر احتمالی و تشدید بحران اقلیمی تا تهدید‌های چندوجهی چین و روسیه.

به‌روزکردن توانمندی‌های دفاعی، تحکیم پایه‌ها و مبانی قدرت ملی از طریق حمایت از نوآوری‌های بومی و تقویت صنایع راهبردی و زنجیره‌های تامین (کالا)، راهکار‌های اصلی کلینتون برای مقابله با تهدید‌های امنیت ملی آمریکاست.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یادداشت خود با انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ و با ادعای اینکه توانایی دولت اوباما در ائتلاف‌سازی علیه ایران و تحریم‌های بین‌المللی، تهران را مجبور به آمدن به پای میز مذاکره کرده نوشته است: ترامپ خیلی راحت توافق برجام را برهم زد و همان‌گونه که انتظار داشتیم اکنون سانتریفیوژ‌های ایرانی می‌چرخند؛ رژیم تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از هم پاشیده و تهران در حال تقویت روابط خود با پکن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *