پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۶
یادداشت حسین شریعتمداری//

هولوکاست اصحاب اُخدود

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب: 745166
مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: علاوه‌بر استناد به کلام وحی (سوره مبارکه بروج) ، اسنادی از قول مورخان مسیحی وجود دارد که به وضوح نشان می‌دهد هولوکاست (زنده سوزاندن انسان‌ها) یک بار در تاریخ اتفاق افتاده است و آن‌هم توسط یهودیان (اجداد صهیونیست‌های کنونی) علیه مسیحیان مظلوم نجران.
هولوکاست اصحاب اُخدود
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان  «هولوکاست اصحاب اُخدود»، نوشت:

در بند پایانی یادداشت روز شنبه ۱۰ آبان ۹۹ (دامنه بلند یک پیام کوتاه‌) که به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسوی اختصاص داشت، آورده بودیم: «درخصوص افسانه جعلی هولوکاست نکته با اهمیت دیگری نیز هست که در فرصتی دیگر به آن خواهیم پرداخت». درپی این وعده، شماری از خوانندگان ضمن پرس و جو از نکته مورد اشاره، خواستار پرداختن به آن شده بودند. یادداشت پیش روی پاسخی به این درخواست خوانندگان عزیز کیهان است. بخوانید!

در یادداشت روز شنبه به اسناد غیر قابل انکاری اشاره کرده بودیم که از جعلی بودن هولوکاست مورد ادعای صهیونیست‌ها و دولت‌های غربی حکایت می‌کرد ولی اکنون درپی آنیم که نشان بدهیم در اسناد تاریخی از یک هولوکاست واقعی یاد شده است که یهودیان آن زمان- بخوانید اجداد صهیونیست‌های این زمان- عامل آن بوده‌اند؛ جنایت هولناکی که به صورت یک داغ ننگ ابدی بر پیشانی صهیونیست‌ها - و نه یهودیان - نقش بسته است.

۱- در آیات ۴ تا ۷ سوره بروج از «اصحاب اُخدود» یاد شده است؛ وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِ * وَالْیَوْمِ الْمَوْعُودِ * وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍ* قُتِلَ اَصْحَابُ الْاُخْدُودِ * النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ * إِذْ هُمْ عَلَیْهَا قُعُودٌ * وَهُمْ عَلَى مَا یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ * وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا اَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ *

«قسم به آسمان که دارای برج‌هاست / و سوگند به روزی که [برپا شدنش را] وعده داده‌اند / و قسم به شاهد و مورد مشاهده / مرگ بر اصحاب اُخدود باد (خندق‌های پر از آتش) / آن آتشی که آتش‌گیرانه‌اش فراوان و بسیار بود / هنگامی که آنان (اصحاب اُخدود در اطرافش [به تماشا] نشسته بودند / و آنچه را از شکنجه بر مؤمنان وارد می‌کردند، تماشاگر و ناظر بودند / آنان (اصحاب اُخدود) از مؤمنان انتقام نگرفتند مگر به خاطر آنکه به خدای توانای ستوده‌شده ایمان داشتند».

 و اما، ماجرا اینگونه بود که ذونواس پادشاه یمن که آخرین نفر از سلسلة پادشاهان «حمیری» بود، به دین یهود گروید و قوم حمیر نیز به پیروی از او یهودی شدند. در آن هنگام اهالی «نجران» در شمال یمن کماکان مسیحی بودند. سرکردگان یهود پادشاه را ترغیب کردند که به نجران برود و مردم آن سامان را به آئین یهود دعوت کند و ذونواس همراه با سران یهود به نجران رفت و از مسیحیان خواست که آئین مسیحیت را رها کرده و یهودی شوند. مردم نجران به درخواست همراه با اصرار ذونواس پاسخ منفی دادند و اعلام کردند که هرگز از دین خود دست نمی‌کشند.

ذونواس دستور داد گودال‌های بزرگی حفر کنند و با هیزم انبوه و فراوانی که در آن گودال‌ها ریخت، آتش سوزنده‌ای برافروخت و زنان و مردان مسیحی را که حاضر به پذیرش دین یهود نبودند همراه با کودکان به درون آتش ‌انداخت و زنده زنده سوزاند. جمعی را هم با شمشیر گردن زد. مورخان تعداد مسیحیان کشته‌شده در آن جنایت وحشیانه را بیست هزار نفر یاد کرده‌اند.

۲- علاوه‌بر کلام وحی که در آیات اول سوره بروج از این جنایت هولناک خبر می‌دهد و اصحاب اُخدود را سزاوار عذابی سخت می‌داند، مورخان غیر مسلمان فراوانی از جمله مورخان مسیحی قبل از اسلام اعم از سریانی و حبشی، نیز که برخی از آنها خود شاهد آن جنایت ددمنشانه ‏(هولوکاست یهودیان علیه مسیحیان) بوده‌اند، ماجرای آن هولوکاست را به تفصیل ذکر کرده‌اند. در این میان نامه شمعون، اسقف «بیت اَرْشام» به رئیس ‌دیر «جبله» از کهن‌ترین این اسناد است که نویسنده آن در سال ۵۲۴ میلادى -۸۶ سال قبل از بعثت پیامبر اعظم (ص)- به عنوان سفیر صلح امپراطور روم شرقى به سوى مُنذر سوم، پادشاه حیره اعزام شده بود.

۳- مورخان مسیحی ضمن شرح و توصیفی که از آن واقعه هولناک و جنایت اجداد صهیونیست‌های کنونی ارائه داده‌اند، به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که در آن ماجرا، یکی از مسیحیان نجران که موفق به فرار شده بود خود را به دربار قیصر، امپراطور روم رساند و از ذونواس و جنایتی که علیه مسیحیان مرتکب شده بود، شکایت کرده و درخواست کمک کرد.قیصر نامه‌ای به «نجاشی»، پادشاه حبشه که مسیحی و هم‌پیمان امپراطوری روم بود، نوشت و از او خواست انتقام خون مسیحیان نجران را از ذونواس بگیرد. در نامه شمعون، اسقف بیت اَرشام آمده است که نجاشی از شنیدن این جنایت به شدت برافروخت و سپاهی به یمن اعزام کرد.

سپاهیان او، لشکر ذونواس را به سختی شکست داده و گروه زیادی از آنان را به قتل رساندند و سرزمین یمن به دست نجاشی افتاد و به یکی از ایالات حبشه تبدیل شد.

۴- در یادداشت کیهان ۱۰ آبان ۹۹ (دامنه بلند یک پیام کوتاه) به اسناد غیر قابل تردیدی اشاره کرده بودیم که نشان می‌داد هولوکاست مورد ادعای صهیونیست‌ها و دولت‌های غربی، یک دروغ بزرگ و افسانه‌ای جعلی است و دقیقاً به همین علت است که هرگونه تحقیق درباره آن جرم تلقی می‌شود ولی در نوشته پیش‌روی، علاوه‌بر استناد به کلام وحی (سوره مبارکه بروج) به اسنادی از قول مورخان مسیحی اشاره کرده‌ایم که به وضوح نشان می‌دهد هولوکاست (زنده سوزاندن انسان‌ها) یک بار در تاریخ اتفاق افتاده است و آن‌هم توسط یهودیان (اجداد صهیونیست‌های کنونی) علیه مسیحیان مظلوم نجران.

و بالاخره انتظار آن است که اهالی فیلم و سینما، مخصوصاً دست‌اندرکاران سینمای متعهد و ارزش‌گرا، جنایت اصحاب اُخدود را همراه با مستندات آن بر پرده سینما آورند و در همان حال اسنادی را که نشان می‌دهد هولوکاست مورد ادعای صهیونیست‌ها یک افسانه جعلی و دروغ بزرگ تاریخی است بر ملا کنند. خدای مهربان، روح مطهر برادر عزیزمان مرحوم فرج‌الله سلحشور را با انبیاء و اولیاء -که دلباخته آنان بود-  محشور فرماید.

آن مرحوم به جد درپی آن بود که زندگی حضرت موسی علیه‌السلام را به تصویر بکشد و پرداختن به ماجرای تاریخی اصحاب اُخدود را هم در برنامه کاری خود داشت. دیروز با‌خبر شدیم که قرار است سریال حضرت موسی علیه‌السلام در ۵۰ قسمت با کارگردانی برادر گرامی و توانمندمان آقای ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته شود که امید است ماجرای اصحاب اُخدود نیز در آن جای ویژه‌ای داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز هم سفارشي گرفتي جهان جان ؟!!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
سوژه تموم کردی جهان ؟
هاشمی
United States
...
گیلانی
Iran, Islamic Republic of
شما با اصحاب اخدود نسبتی دارید که دفاع می کنید؟!
Syrian Arab Republic
اشتباه منفی زدم
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
مطلب بسیار مفید وبموقعی بود. ممنون ازجهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
اگر صهیونیست ها بر ایران مسلط شوند همین کار را انجام میدهند.اما این آرزو را به گور خواهند برد و روز نابودی شان نزدیک است. آن شاء الله
Canada
....
با وجود کشتار ویروس کرونا در جهان نیازی به هولوکاست نیست!!!
United States
مگر کسی گفت نیازی به هولوکاست هست !
Iran, Islamic Republic of
انتظار آن است که اهالی فیلم و سینما، مخصوصاً دست‌اندرکاران سینمای متعهد و ارزش‌گرا، جنایت اصحاب اُخدود را همراه با مستندات آن بر پرده سینما آورند و در همان حال اسنادی را که نشان می‌دهد هولوکاست مورد ادعای صهیونیست‌ها یک افسانه جعلی و دروغ بزرگ تاریخی است بر ملا کنند.
احسان
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا که...
پینگل طرف گم شده بود جامعه جهانی نگران شده بودند همه استوری همدردی گذاشته بودند و از پلیس بین الملل خواستند تا نهایتا أصحاب خدود اونو به آغوش گرم پدر و مادر رسوندند.
بوشناس
Iran, Islamic Republic of
پیر و پاتیل های آلبانی دست بکار هستند . توصیه میکنم این افراد کم کم بدنبال یادگیری و آموزش پخت حلوا باشند
Iran, Islamic Republic of
به نظرت کدامشان شاهد مردن پیر زن ها وپیرمردهای کامنت زن پشت سیتم شان خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای اصحاب رسانه چرا درخصوص انفعال مجلس ودولتی ها درخصوص کرونا وانداختن بارمسئولیت برعهده مردم چیزی بیان نمیفرمایید