کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگرانی در آمریکا از آشوب تا روز ادای سوگند

24 آبان 1399 ساعت 10:23

عضو مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه «المیادین» گفت، گرچه نتیجه انتخابات قاطع بوده اما رفتار ترامپ این نگرانی را ایجاد کرده که تا ادای سوگند ریاست‌جمهوری ماه‌های پرآشوبی پیش رو باشد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «آتنا سلمان» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا (فلسطینی الاصل) در اولین گفت‌وگوی خود با شبکه‌ای عربی، گفت، اعتراض و به چالش کشیدن نتیجه آرای انتخابات بخشی از راهبرد «دونالد ترامپ» برای سلب اعتماد مردمی به انتخابات است.

این نماینده آمریکایی به شبکه لبنانی «المیادین» گفت: از نظر من نتیجه آنقدر قاطع بوده که «جو بایدن» سوگند یاد کند، حتی اگر ترامپ همچنان نتایج را نپذیرد؛ بیم آن دارم که طی چند ماه آتی و تا ادای سوگند ریاست‌جمهوری، شاهد ماه‌های پرآشوبی باشیم.
رئیس جمهور جدید، بیستم ژانویه در مراسمی رسمی سوگند خواهد خورد.

آتنا سلمان تأکید کرد، تا زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور است اقدامات وی قابل پیش‌بینی نیست خصوصا اینکه او به قانون احترام نمی‌گذارد، باید در مقابل هر تلاش ترامپ که صلح را در تهدید می‌کند، ایستاد.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا افزود: از تمام ابزارهای در دسترس برای انتقال مسالمت آمیز قدرت، استفاده خواهیم کرد.

برآورد نهایی شبکه خبری سی‌ان‌ان از شمارش آرا در دو ایالت کارولینای شمالی و جورجیا حاکی از آن است که دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا در ایالت کارولینای شمالی پیروز شده و جو بایدن نامزد حزب دموکرات نیز آرای ایالت جورجیا را بدست آورده است. بنابراین با توجه به نتایج حاصل شده، بایدن موفق به کسب ۳۰۶ رای الکترال شده و ترامپ نیز ۲۳۲ رای الکترال را به خود اختصاص داده است.


کد مطلب: 745088

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/745088/نگرانی-آمریکا-آشوب-روز-ادای-سوگند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com