پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جانسون ترامپ را رئیس‌جمهور سابق نامید

پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 744909
نخست‌وزیر انگلیس در سخنان اخیر خود دونالد ترامپ را رئیس‌جمهور سابق آمریکا دانست.
جانسون ترامپ را رئیس‌جمهور سابق نامید
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود «دونالد ترامپ» را رئیس‌جمهور سابق آمریکا دانست.

جانسون که برای نمایندگان مجلس انگلیس سخنرانی و جزئیات مکالمه تلفنی خود با «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، را بیان می‌کرد، ترامپ را رئیس‌جمهور سابق آمریکا دانست.

به گفته جانسون در این مکالمه تلفنی او و بایدن درباره مسائلی از جمله «پای‌بندی دو طرف به حقوق بشر، پیمان آتلانتیک شمالی، و تغییرات آب‌وهوایی» رایزنی کرده‌اند.

جانسون همچنین از اینکه بایدن و «کاملا هریس» معاون او، درباره چنین مسائلی با او تعامل کردند، خوشحال است.

نخست‌وزیر انگلیس در بخشی از سخنان خود با اشاره به دونالد ترامپ گفت: «من با رئیس‌جمهور قبلی آمریکا نیز رابطه خوبی داشتم و مقاومتی در این باره ندارم.»

در ادامه نیز او افزود: «این وظیفه نخست‌وزیر انگلیس است که با کاخ سفید رابطه خوبی داشته باشد.»

پس از گذشت چند روز از آغاز شمارش آرا، شنبه هفته جاری (۱۷ آبان) رسانه‌های مختلف از پیروزی نامزد دموکرات‌های آمریکا خبر دادند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که بایدن با کسب ۲۰ رای الکترال ایالت پنسیلوانیا به عنوان چهل‌وششمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد.

دونالد ترامپ هنگامی که آرای انتخاباتی را در ایالت‌های مهم و سرنوشت‌ساز همچون میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا از دست داد، مدعی وقوع تقلبی آشکار در انتخابات شد. او حتی وعده داده که به زودی اسناد بسیار زیادی در این‌باره منتشر خواهد کرد. وکیل ترامپ هم تاکید کرده که مدارکی از وقوع تقلب گسترده در انتخابات آمریکا دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *