جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هدف ترامپ از پاکسازی‌های جدید در پنتاگون چیست؟

پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۳۳
کد مطلب: 744882
یک پایگاه آمریکایی احتمالات جدیدی درباره دلیل پاکسازی‌ اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در پنتاگون مطرح کرده است.
هدف ترامپ از پاکسازی‌های جدید در پنتاگون چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک پایگاه آمریکایی گزارش داده پاکسازی‌های اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پنتاگون ممکن است با برنامه‌های او برای خروج سریع نظامیان آمریکا از خاورمیانه قبل از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش ارتباط داشته باشد.

ترامپ چند روز پیش، «مارک اسپر» را از سمت وزیر دفاع آمریکا اخراج و «کریس میلر» را به جای او منصوب کرد.

پایگاه آکسیوس گزارش داده کریس میلر فردی را به عنوان مشاورش انتخاب کرده که نشان می‌دهد هدف دولت ترامپ از پاکسازی‌های اخیر احتمالاً سرعت بخشیدن به روند خروج نیروهای آمریکایی از خاورمیانه (غرب آسیا) قبل از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش در ماه ژانویه است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته موج اخراج‌ها در پنتاگون و به خدمت گرفتن «داگلاس مک‌گره‌گور» را تا حدودی می‌توان روش خاص ترامپ برای توبیخ دیگران بنا به دلایل شخصی دانست؛ اما مقام‌های ارشد کاخ سفید از مقام‌های جدید پنتاگون خواسته‌اند اظهارات علنی بیشتری درباره خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی مطرح کنند.

یک مقام ارشد دیگر گفت ترامپ که سال ۲۰۱۶ با وعده خارج کردن نظامیان امریکا از خاورمیانه روی کار آمد از سرعت پایین خروج نیروهای آمریکا از این منطقه احساس سرخوردگی می‌کند.

ترامپ چندین بار تا به حال به مشاورانش گفته خواستار خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تا قبل از کریسمس است.

مک‌گره‌گور، مشاور جدید سرپرست وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ با فاکس‌نیوز گفت که او به ترامپ توصیه می‌کند «در اسرع وقت» از افغانستان خارج شود. مک‌گره‌گور علاوه بر این گفته که آمریکا منافعی در سوریه ندارد و باید به سرعت از این کشور خارج شود.

پنتاگون در بیانیه‌ای به آکسیوس، انتخاب مک‌گره‌گور به عنوان مشاور ارشد کریستوفر میلر را تأیید کرده است.

از زمانی که رسانه‌ها «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به عنوان برنده انتخابات اعلام کرده‌اند، ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده است. با این حال، او به سرعت طی روزهای اخیر مقام‌های ارشد پنتاگون را اخراج کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *