شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۸
حریرچی:

الان تعطیلی قاطع می‌خواهیم/ با تعطیلات عید جابجا کنید

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 744823
برای کنترل کرونا هر چه دیر اقدامات موثر را انجام دهیم، مشکلات طولانی‌تر می‌شود و اثرات منفی اقتصادی بیشتری در پی خواهد داشت.
الان تعطیلی قاطع می‌خواهیم/ با تعطیلات عید جابجا کنید
به گزارش جهان نيوز، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در دوره اوج، اقدامات کوچک جواب نمی‎دهد، موثرترین اقدام تعطیلی دو هفته‎ای است. در شرایط اوج کرونا و تا وقتی آی‌سی‌یوهای پر است، کارهای مقطعی جواب‌گو نیست و حتما باید تعطیلی کامل اجرا شود. در ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین نیروهای مسلح نیز نظرشان به این اقدام است. امیدواریم تصمیم گیری نهایی شود.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: امروز فردی پیشنهاد می‎کرد که دو هفته الان تعطیل کنید، در عید حساب کنید آن را. برای کنترل کرونا هرچه دیرتر اقدامات موثر را انجام دهیم، مشکلات طولانی‎تر می‎شود و اثرات منفی اقتصادی بیشتری در پی خواهد داشت.

او گفت: ۶۵ نفر از روسای دانشگاه های علوم پزشکی در نامه ای به وزیر بهداشت، خواستار  تعطیلی حداقل ٢ هفته ای در کشور شده‌اند.

حریرچی گفت: مدتی است علت اصلی و اول فوت در کشور کرونا است و سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان، علل دیگر مرگ در کشور است که نسبت به پارسال بیش‌تر شده. 

او خطاب به مردم گفت: بس است که خواهران، برادران، همسر، فرزندان و پدران و مادران مان فوت کنند یا در بیمارستانها زجر تنفسی بکشند. مردم فقط به منافع خود توجه نکنند، برای مبارزه با این بیماری خطرناک همه دست به دست هم دهیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: موفقیت اصلی وزارت بهداشت، دولت و نظام در فروردین و اردیبهشت ماه ناشی از همکاری بین بخشی بود اما در چندماه گذشته این گونه نبود.

بیشتر بخوانید:
ستاد ملی کرونا پاسخ دهد؛ کرونای افسارگسیخته اینگونه مهار خواهد شد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الان ما چی کار کنیم خوب.....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
.
امرار معاش مردم چه مي شود؟؟؟؟.
Iran, Islamic Republic of
معیشت مردم در قبال سلامت مردم قابل قیاس وسنجش نیست
Iran, Islamic Republic of
واقعا پیشنهادی غیر کارشناسی ودر حد یک طنز ارائه گردید.چه معنایی داره جابجای تعطیلات عید!!!!
فکری به حال قرنطینه کلی وسفت وسخت کشور بگیرید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
طب سنتی و اسلامی رو ول کردن چسبیدن به برجام پزشکی سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی. مردم شدن موش آزمایشگاهی
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا همه موافق تعطیلی دوهفته ای هستند. پس چه کسی مخالف است؟
Iran, Islamic Republic of
تعطیل شود همه میرن مسافرت عشق و حال.