جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

هشدار درباره برگزاری ترحیم‌های خانگی

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 744790
برگزاری مراسم‌ ترحیم خانگی از منابع انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود و افراد باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.
هشدار درباره برگزاری ترحیم‌های خانگی
به گزارش جهان نيوز، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره موضوع کرونا در پایتخت اظهار داشت: وضعیت پایتخت به لحاظ کرونا بسیار وخیم است و افراد باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار حساس باشند و با کوچکترین علامت ابتلا به کرونا خودشان را قرنطینه کنند و اگر نتیجه تست آنها مثبت بود به هیچ عنوان ارتباطی با دیگران نداشته باشند.
 
وی افزود: در صورتی که یکی از اعضای خانواده مبتلا به کرونا شد از نیروهای اورژانس جهت انتقال بیمار به بیمارستان استفاده شود و یا مشاوره های لازم از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ انجام گیرد چرا که متاسفانه خانواده‌ها فرد مبتلا به وضعیت وخیم را با خود را از این بیمارستان به آن بیمارستان منتقل می‌کنند و نه تنها سایر افراد خانواده درگیر این بیماری می‌شوند بلکه سبب انتشار ویروس در نقاط مختلف شهر خواهند شد.
 
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن هشدار درباره احتمال انتقال کرونا در مراسم ترحیم‌های داخل خانه‌ها گفت: ترحیم‌های خانگی یکی از منبع‌های انتشار ویروس کرونا هستند بنابراین افراد باید حدالمقدور از حضور در چنین مکان هایی همچون سایر تجمع‌ها خودداری کنند.
 
خداکرمی درباره آخرین وضعیت بهشت زهرا گفت: در حال حاضر نگرانی  درباره تغسیل و تدفین اموات کرونایی وجود ندارد ولی اگر روند افزایش متوفیان کرونا ادامه داشته باشد و دو برابر میانگین مرگ طبیعی، فوت متوفی را داشته باشیم مسلماً سازمان بهشت زهرا هم با مشکل مواجه می‌شود.
 
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری تهران با دقت نسبت به رعایت پروتکل ها در بخش‌های مختلف از جمله سازمان بهشت زهرا خدمت رسانی های لازم را انجام داده است، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر تعطیلی تهران حداقل تا دو هفته انجام شود تا شاهد قتل زنجیره کرونا و کاهش آمار مبتلایان باشیم.
 
خداکرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 18 هزار نفر در تهران به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند و سه هزار نفر وضعیت بسیار وخیم دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....