جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

هک سایت تحت اختیار سازمان فناوری اطلاعات

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 744773
با افزایش حملات سایبری به سایت های دولتی، سایت رصد و پایش طرح دولت الکترونیکی هم هک شد.
هک سایت تحت اختیار سازمان فناوری اطلاعات
به گزارش جهان نيوز به نقل از آنا، ۱۹ آبان ماه سایت رصد و پایش دولت الکترونیکی به نشانی (e-monitor.ito.gov.ir) مورد حمله سایبری قرار گرفته و هک شده است.

گفته می‌شود پس از هک شدن این سایت، پیغام Hacked By Angal۳۳۷ در صفحه اصلی این سایت درج شده است.

در ماه گذشته نیز تعدادی از سایت‌ها و درگاه‌های الکترونیکی دولتی نظیر سایت سازمان بنادر و دریانوردی هم مورد هجوم هکرها قرار گرفته و هشدارهای لازم به همه دستگاه‌های دولتی برای محافظت از سایت‌های خود داده شده بود اما این سایت که تحت اختیار سازمان فناوری و اطلاعات قرار دارد،  به دلیل عدم رعایت اقدامات امنیتی این سایت بسیار آسیب پذیر بوده است.

لازم به ذکر است طرح رصد و پایش دولت الکترونیکی دارای دو سایت فعال بوده که علاوه بر سایت هک شده، سایت (monitor.ito.gov.ir) نیز در حال حاضر در این زمینه فعال است.

بررسی‌های فنی علت هک شدن سایت نشان می‌دهد که بر خلاف پروتکل‌های امنیتی، تیم فنی و پیمانکار پروژه به دلیل تصمیم سازمان مبنی بر انتقال دیتا از سایت هک شده به سایت جدید، مسائل امنیتی را در سایت هک شده مورد توجه قرار نداده و همین امر موجب ایجاد رخنه در آن شده است.

بر اساس طرح دولت الکترونیک، دیتای دریافتی از تمامی دستگاه‌های دولتی، در هر دو سایت بارگزاری شده که هکران به آنها دسترسی پیدا کرده‌اند. در همین راستا با توجه به اتصال هردو سایت به یک سرور، امکان هک شدن سایت دوم و همچنین دسترسی مجدد هکرها به این اطلاعات بسیار بالاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
............
Denmark
فقط دسترسی بوده؟!
تغییر اطلاعات مد نظر هکرها نبوده؟!
حالا از کجا میخوان بفهمند در کدوم رکورد چه تغییراتی بوده!