پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترامپ سه مقام ارشد دیگر کاخ‌سفید را اخراج می‌کند

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب: 744761
یک شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا درصدد است در روزهای پایانی دولتش، سه مقام ارشد دیگر کاخ سفید را اخراج کند.
ترامپ سه مقام ارشد دیگر کاخ‌سفید را اخراج می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه مقام ارشد دیگر از جمله رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را تا پیش از پایان دولتش برکنار خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته ترامپ «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور را برکنار کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر با اشاره به برکناری اسپر، گفت که «کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم وظایف وی را بر عهده خواهد گرفت.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، با وجود گمانه‌زنی‌هایی، تصمیم روز گذشته ترامپ به صورت غیر منتظره اعلام شد.

روابط رئیس جمهور آمریکا و اسپر در تابستان گذشته به دلیل اختلاف نظر  در خصوص استفاده از نیروهای ارتش برای سرکوب اعتراضات در شهرهای آمریکا رو به تیرگی رفت.

سی‌ان‌ان در گزارش خود نوشت: «برکناری اسپر آخرین برکناری در روزهای پایانی ترامپ در کاخ سفید نخواهد بود. «بیل بار» دادستان کل، «کریستوفر رای» مدیر اف‌بی‌آی و «جینا هاسپل» مدیر سیا احتمالا در لیست اخراجی‌های ترامپ قرار داشته باشند.»

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و واگیردار نیز امروز ابراز امیدواری کرد که در بحبوحه همه‌گیری کرونا از جمله اخراجی‌های دولت ترامپ نباشد.

وی گفت: «در حال حاضر هر دقیقه از زندگی من صرف تلاش برای پایان همه‌گیری است.»

فائوچی ابراز امیدواری کرد که بتواند به نقش خود در این موسسه ادامه دهد چون معتقد است که این کار را به خوبی انجام می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *