جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۷۹
یادداشت حسین شریعتمداری//

آب در هاون می‌کوبید!

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب: 744760
مدیر مسئول روزنامه کیهان مذاکره با آمریکا را مصداق آب در ‌هاون می‌کوبید، دانست و نوشت: مذاکره با آمریکا به هیچ‌وجه اتفاق نخواهد افتاد و بازگشت آمریکا به برجام که بعضاً به آن دل‌بسته‌اند تنها با سه شرط امکان‌پذیر خواهد بود.
آب در هاون می‌کوبید!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان   آب در هاون می‌کوبید، نوشت: 

۱- شکست ترامپ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا که با افتضاح و رسوایی این «احمق درجه یک» همراه بود، بی‌تردید رخدادی مسرت‌بخش و بایسته شادمانی است. ترامپ در دوران ۴ ساله ریاست خود بر کاخ‌سفید هیچ فرصتی را برای دشمنی و کینه‌توزی علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم این مرز و بوم از دست نداد و یکی از وحشیانه‌ترین جنایات او ترور ناجوانمردانه و منجر به شهادت سرداران رشید اسلام، شهید سلیمانی و ابو‌مهدی المهندس بود که انتقام خون پاک آنان هرگز از فهرست اقدامات ضروری و غیر‌قابل انصراف نظام و ملت غیرتمند این مرز و بوم پاک نمی‌شود. همین یک نمونه از جنایات دونالد ترامپ کافی است تا همه ملت‌های مسلمان (غیر از دو فرقه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی) از شکست توأم با خواری و ذلت او شادمان باشند و پیشانی شکر بر زمین بسایند، اگرچه داغ شهادت سردار سلیمانی و همرزم پاکباخته‌اش سردار ابو‌مهدی جز با قصاص خون آن عزیزان و بر زمین ریختن خون ناپاک ترامپ از دل‌ها زدوده نمی‌شود.

۲- و اما، به همان ‌اندازه که شادی ملت‌ها و مخصوصاً ملت شریف ایران از شکست مفتضحانه ترامپ، طبیعی و بایسته است، شادی و کف و سوت جماعت غربزده برای پیروزی جو بایدن، مضحک و غیر‌قابل توجیه و شانه به شانه بلاهت است. این ابراز خوشحالی از جانب هواداران جو بایدن و برخی از کشورهای اروپایی می‌تواند تا حدودی قابل توجیه باشد چرا که احمق درجه یک، بسیاری از مناسبات تعریف شده آمریکا با اروپا و شماری از کشورهای دیگر را برهم زده و فروریخته بود اما، ابراز خوشحالی مدعیان‌اصلاحات و برخی از دولتمردان با هیچ منطقی سازگار نیست چرا که جو بایدن در تمامی دوران مسئولیت خود، چه هنگامی که معاونت اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بر عهده داشت و چه طی ۳۰ سالی که یکی از سناتورهای مطرح و فعال بود، هیچ فرصتی را برای مقابله و دشمنی با ایران اسلامی از دست نداده است و بسیار بدیهی است که در جایگاه جدید یعنی ریاست جمهوری آمریکا از اهرم‌های فراوان دیگری که پیش از این در اختیارش نبود برای مقابله با نظام و ملت ایران استفاده خواهد کرد.

جماعتی که این روزها از آمدن بایدن ابراز خوشحالی می‌کنند باید به این سؤال بسیار ساده و همه فهم پاسخ بدهند که او با ترامپ چه تفاوتی دارد؟ تنها تفاوتی که برخی از ذوق‌زدگان به آن اشاره می‌کنند این است که ترامپ قاتل شهدای بزرگوارمان سردار سلیمانی و ابو‌مهدی است که به یقین می‌دانند جو بایدن بعد شهادت آن عزیزان ضمن حمایت از جنایت ترامپ، تاکید کرد که هیچ آمریکایی از کشته شدن آنها متاسف نیست! و باید کشته می‌شدند! و... کاش آقایان سرمست از پیروزی بایدن فقط به یکی از تفاوت‌های بایدن و ترامپ در مقابله با ایران اشاره می‌کردند و سپس به سوت و کف خود برای روی کار آمدن او ادامه می‌دادند!

۳- بسیار بعید به نظر می‌رسد که جماعت یاد شده-برخی از مدعیان اصلاحات و شماری از دولتمردان- از هویت جو بایدن و کینه عمیق و بارها اعلام شده او علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم بی‌خبر باشند و پرسش این است که با وجود اطلاع از خباثت بایدن چرا اصرار دارند آمدن او را به فال نیک! بگیرند؟!

تنها پاسخ این سؤال (تاکید می‌شود که تنها پاسخ این سؤال) آن است که قصد دارند از این رهگذر، بر ناکارآمدی هفت سال و چند ماهه خود در اداره امور کشور و خسارت‌های فراوانی که به ملت تحمیل کرده‌اند سرپوش بگذارند و همه مشکلاتی که آفریده‌اند را به حساب ترامپ فاکتور کنند! البته داستان به این نقطه ختم نمی‌شود و از اظهارات گاه و بیگاه آنها می‌توان حدس زد درپی آنند که بار دیگر پای مذاکره با آمریکا را پیش بکشند و فاجعه دیگری نظیر برجام را به ملت تحمیل کنند که در این خصوص باید گفت آب در ‌هاون می‌کوبند، چرا که مذاکره با آمریکا به هیچ‌وجه اتفاق نخواهد افتاد و بازگشت آمریکا به برجام که بعضاً به آن دل‌بسته‌اند تنها با سه شرط امکان‌پذیر خواهد بود؛

اول آنکه تمامی تحریم‌ها لغو شود و ثانیاً دارایی‌های بلوکه ایران بازگردانده شود و ثالثاً خسارت‌های وارده جبران شود، یعنی آنچه از برجام انتظار می‌رفت و بدون آن اساساً برجامی وجود ندارد و مانند امروز فقط یک جسد متعفن است. و صد البته مجازات قصاص برای ترامپ و سایر عوامل شهادت شهید سلیمانی و شهید ابو‌مهدی که جای خود دارد و هرگز صرفنظر کردنی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باشه
Iran, Islamic Republic of
یادتونه چقدر ذوق زده شده بودید وقتی عموترامپ با شعار پاره کردن برجام روی کار آمد واز این رهگذر برجامیون را در داخل له کردید ، حالا ترامپ برای همیشه رفته وباید آماده باشید تا شرایط قبل از ترامپ را بپذیرید.!!
Iran, Islamic Republic of
خنده داره ،همچی میگه شرایط قبل ترامپ انگار عمه من بود تو اون موقع هم باچمدون ارز وارد میکرد!!!
شرایط قبل از ترامپ
Iran, Islamic Republic of
نقض فاحش برجام از دولت اوباما شروع شد تصویب قانون تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند و غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ایران و تمدید 10 ساله تحریم آیسا در دولت اوباما اتفاق افتاد.
United Arab Emirates
در ضمن همان اوبامایی که این بایدن خدای اصلاح طلبها معاونش بود
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین در این مقاله خیلی تقلا کرده تا خوشحالی خود وهمفکرانش را از رفتن ترامپ به نمایش بگذارد !
حاج حیدر
Iran, Islamic Republic of
دنیای دیروز، امروز و فردا دنیای مذاکره است. عاقبت همه جنگ و دعواها مذاکره و صلح است
Iran, Islamic Republic of
عاقبت دنیای مذاکره تون رو دیدیم سی برابر کردن قیمت دلار
عاقبت همه دعواها مذاکره و صلح است
Iran, Islamic Republic of
....
جلوتر از رهبری حرکت نکنید.
Iran, Islamic Republic of
همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره نمی کنیم جنگ هم نخواهد شد.
پاسخ به 07:17
Iran, Islamic Republic of
ما از رفتن ترامپ خوشحال هستیم زیرا اصلاح طلبان دیگر نمی توانند شکست برجام و ناکارآمدی خودشان را به گردن ترامپ بیندازند و فرار به جلو بکنند.
اگر شما دلواپسان داخلی کاسبان تحریم می گذاشتید الان اینگونه نبود.!!!!
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
کاسب تحریم تئوریسین گندمه
Denmark
اونی که می گفت دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک؛ رفت!.
Iran, Islamic Republic of
به قول مقام معظم رهبری : مذاکره نخواهیم کرد
Romania
ولی همه میدانند ته دلشان چیست.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
همه مردم ایران از رفتن قاتل سردار سلیمانی شاد و مسرور شدند.
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی از پیروزی و آمدن بایدن اینگونه وحشت زده شده اند وتحلیلهای آبکی ارائه میدهند؟
هاشمی : به ۷:۲۱
Iran, Islamic Republic of
آیا تعابیری که شما در روزنامه هایتان موقع امضای برجام نوشتید آبکی نبود از جمله :
جهان به احترام ایران ایستاد !
کلید چرخید ایران خندید !
و آقای روحانی می گفت باید برجام امضا شود تا مشکل محیط زیست و آب خوردن و ...حل شود !
و نیز یکی از نمایندگان طرفدار برجام گفت اگر برجام امضا نشود هر روز ۱۷۰ میلیون دلار ضرر خواهیم کرد حساب کردم که در ۴ سال باید ۲۴۸ هزار میلیارد دلار سود از برجام برده باشیم پس چرا اوضاع اقتصادی کشور چنین است
Denmark
لغو تمام تحریمها بالمره!!!!

خخخخ

این تیتر روزنامه های افسادطلب بود!!
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی از امدن بایدن انقدر ذوق زده شدن و حکم وکیل مدافع پیدا کردن؟!
United Arab Emirates
هیچکس از آمدن بایدن احمق وحشت زده نشده ....
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری در این چند سال صدها مقاله در رابطه با خسارت محض برجام وکلاه گشادی که سر ایران رفته نوشته است ، خب حالا اگر دولت بتواند در ادامه برجام ودر مقابل خسارت یک طرفه ای که به زعم شما بر ایران رفته ،کشورهای غربی را به انجام تعهدات برجامی ملزم نماید و چکها برجام را پاس نماید چه اشکالی دارد؟
Romania
کاملا درسته ، چک اول در رابطه با رفع تحریم تسلیحاتی بود که همه دیدیم با خواری وذلتی که برای امریکاییها به همراه داشت پاس شد
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
تحریمهای بانکی و نفتی چرا لغو نشدند ؟!
تحریمهای سازمان ملل تمامشان لغو شدند این فقط تحریمهای یکجانبه ترامپ است که باقی مانده
Denmark
درختی که تو 4 سال اول میوه نده؛ سال آخر هم چیزی نمیده!!
Iran, Islamic Republic of
میگه نمیدونی ، درخت پسته بعد از 7 سال میوه میده
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا پسته جزو میوه ها شده است ؟!!!!
United Arab Emirates
مثل اینکه به درختان گلابی برجام پسته پیوند زده اید
محسن
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
بعد هفت سال میوه ش شده دلار 32 هزار تومنی......
Iran, Islamic Republic of
بحث سراین است که نمیتواند ونمیشود. !!
تنها اسرائیل و عربستان و شیوخ منطقه و دلواپسان و کاسبان تحریم از عدم رابطه ایران با آمریکا سود می برند!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
تنها کاسبان مذاکره از وضع موجود سود میبرند و لا غیر
United States
"مذاکره با آمریکا به هیچ‌وجه اتفاق نخواهد افتاد" اگر این دستور یا هر چیز شبیه به یک دستور است، آقای شریعتمداری و همفکران ایشان باید تمام تبعات اقتصادی این استراتژی را بعهده بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
کسی که خودش رو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد، روحانی قبل از رئیس جمهور شدن: 80 درصد مشکلات نتیجه سو مدیریت است و 20 حاصل تحریم هاست، تبعات اقتصادی فعلی 80 درصدش به سومدیریت دولت تبخیر امید اصلاح طلب برمیگرده، و 20 درصدش مربوط به تحریم هاست...
Iran, Islamic Republic of
مگر روحانی و ظریف و اصلاح طلبان تبعات مذاکرات و برجام خسارت بار را بعهده گرفتند؟!
Romania
تبعاتی که شماها خسارت محض میخوانید وجود ندارد !!!
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
برجام خسارت محض بود زیرا زیرساخت های صنعت هسته ای ایران را نابود کرد اما زیر ساخت های تحریمهای ظالمانه حفظ و تقویت شدند.
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری که بر همه امور اشراف دارند فرمودند "برجام خسارت فراوان داشت ولی اصل صنعت هسته ای حفظ شده است "، حالا شما روی هوا می فرمایید برجام خسارت محض بود وزیر ساختهای صنعت هسته ای را نابود کرد ،
اکبرک
Iran, Islamic Republic of
این جمله از ایشان نیست.جهان نیوز دقت کن.
Iran, Islamic Republic of
بتن ریختن قلب راکتور اراک و جمع آوری 14 هزار سانتریفیوژ و اکسید کردن 200 کیلو گرم اورانیوم 20 درصد غنی شده و 10 تن اورانیوم 3/5 درصد غنی شده و تشدید تحریم ها خسارت محض بود.
صنعت هسته ایی چه خیری برای ایران داشت.
سوال
Iran, Islamic Republic of
هزینه و فایده برجام چی بود؟!
Iran, Islamic Republic of
دلار 30 هزار تومنی، گرانی مسکن 600 درصدی، پراید 140 میلیونی، تورم بالای 50 درصدی، شکستن کمر مردم
بله که بعهده گرفتن. روحانی و ظریف همواره از برجام بعنوان افتخار یاد می کنند.
Iran, Islamic Republic of
نه که این دولت مذاکره نکرد و‌وضعمون این نشد؟! جوری از مذاکره خرف میزنید انگار کشور تو این هفت سال دست انصار حزب الله بوده .نه داداش .
Denmark
شما فعلا بدهکارید
ادای طلبکارا رو درنیارید
7 ساله ملت را تحت بیشترین فشارها گروی مذاکرات تون بود دریغا از یک عذرخواهی هم که نداشتین
پدرام
Iran, Islamic Republic of
گمان میکنیدامریکااین شروط رامیپذیرد؟
Iran, Islamic Republic of
آگه حاج حسین اراده کنه ، آمریکا می پذیره
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت تنها راهکار خروج از بن بست خسارت محض برجام اجرای این شروط است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خدایا ... کی دست از التماس به آمریکای فریبکار برای رفع تحریم برمیدارند و بالاخره کی کشور ایران بدون توجه به آمریکا تنها به منابع داخلی و قدرتمند خود خواهد اندیشید .
Iran, Islamic Republic of
هر وقت از دست این غربگراها خلاص شدیم!
Iran, Islamic Republic of
یعنی ۳ شرط شما آب در هاون کوبیدن است؟؟!! تحقق ۳ شرط شما که با سکوت محقق نخواهد شد و باید جلسه ای و یا نامه نگاری هایی شود تا شرایط شما اجرایی شود.....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
.....
نیکی
Iran, Islamic Republic of
شادی و سوت و کف جماعت غرب زده به امید فریب افکار عمومی و ماندن در قدرت است لذا از شادی ذوق مرگ شده اند
Iran, Islamic Republic of
جماعت غربزده از آمدن بایدن خوشحال نیستند بلکه خوشحالند که ابر سیاه رفت و رفاه وآسایش به زندگی مردم لبخند میزند.
سگ زرد برادر شغاله
Iran, Islamic Republic of
خیلی باید ساده لوح باشی که فکر کنی با رفتن ترامپ و آمدن بایدن رفاه و آسایش به زندگی مردم لبخند می زند !
Iran, Islamic Republic of
به قول ترامپ ، خواهیم دید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تندروی های داخلی و خارجی ایران و البته مردم عادی را به این روز انداخته . دنیای امروز دتیای ارتباطات و سیاست است . و منزوی کردن ایران با دست خودمان ما را به ابن نقطه رسانده که ما هر روز از سایرین عقب می افتیم!!!
Iran, Islamic Republic of
نه خیر اقاجان دولت سالها در اختیار اعتدالی ها بود مجلس دهم هم که در اختیار پس ربطی به داخل نداره.
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله که سردار قلم یادشان نرفته چه کسی میگفت آمریکا از برجام خارج نمی شود ، امیدواریم دوباره این تحلیلها تکرار نشود.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی بستر را برای خروج آمریکا از برجام آماده کرد جز روحانی که گفت اگر آمریکا خارج شود ما خارج نخواهیم شد و خیال ترامپ را راحت کرد
Iran, Islamic Republic of
حرف درستی زد ، ما ماندیم ودر مرحله اول تحریم 11 ساله تسلیحاتی لغو شد ومجبورند بقیه را نیز لغو کنند.
Iran, Islamic Republic of
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج شود.
Iran, Islamic Republic of
تحریم تسلیحاتی هم گل کاری برجامیون بود و مال 11 سال پیش نبود بلکه برای 7 سال پیش است.
Iran, Islamic Republic of
چه دستاوردخیال انگیزیییی!!!
چنان رونق اقتصادی ایجادکنم
محسن
Iran, Islamic Republic of
هر وقت تونستی هواپیمای جنگی و تسلیحات بخری بگو لغو شد.
United States
مذاکره کردید و حلیم را با دیگش دادید رفت!!
سعید11
Iran, Islamic Republic of
سلام این چند ماهه مانده دولت روحانی رو هم تحمل میکنیم .بحمدالله مجلس که دست اصوالگراهای جوان هست.
Iran, Islamic Republic of
ممنونم ازتون تقطیع قشنگی انچام دادین .مررسی ازجهان !!
بی نام
Iran, Islamic Republic of
باشه حرقهای قشنک میزنی!
منصور
Iran, Islamic Republic of
خودگویی وخودخندی عجب مردهنرمندی؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سرباز قلم ، ملت به موقع خودش ، تصمیم مقتضی میگیره ، لطفا شما با این تحلیلها آب در هاون نکوبید.
Iran, Islamic Republic of
درود بر دیدبان بصیر انقلاب جناب شریعتمداری.
آقا دوستت داریم