شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۱

ظریف: وضعیت برجام بستگی به رفتار آمریکا دارد

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب: 744757
وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص وضعیت برجام با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفت: همه چیز بستگی به نوع رفتار ایالت متحده دارد و ما منتظر اقدامات آنان هستیم.
ظریف: وضعیت برجام بستگی به رفتار آمریکا دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» شامگاه سه‌شنبه و در بدو ورود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به خبرنگاران گفت: وضعیت آتی توافق هسته‌ای بستگی به رفتار ایالات متحده آمریکا دارد.

وی در خصوص پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند اما آنچه حائز اهمیت است رفتارها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران درباره اهداف سفر به اسلام‌آباد گفت: ما با پاکستان به عنوان یک همسایه بسیار ویژه گفت‌وگوهایی مستمری داریم و این رایزنی‌ها به صورت دوره‌ای ‌انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاخیر در روال گفت‌وگوهای مستمر دو کشور به دلیل پاندمی کرونا گفت: امروز بسیار خرسندیم که مجدداً فرصت سفر به اسلام‌آباد را داریم.

وزیر امورخارجه ایران گفت: موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان را با دوستان پاکستانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: وضعیت جهان اسلام موضوع و نگرانی مشترک تهران و اسلام‌آباد است و هر دو کشور در قبال عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی آن را با حساسیت دنبال می‌کنند.

ظریف افزود: در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان ساعاتی پیش وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

ظریف در این سفر دو روزه با «عمران‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه‌های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا ۴ فرد و ۶ نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد.
ظریف هرگز کم نخواهد آورد.
سیدمحمدحسین
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ترامپ شارلاتان‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا به زباله‌دان تاریخ پیوست. آغاز سقوط آزاد و شکست آمریکا در جهان مبارک.
Iran, Islamic Republic of
کاری کرده اند که عربستان هم گفته است منهم شروطی دارم که باید در برجام باشم.
Iran, Islamic Republic of
دلار دوباره رفت بالا..
Iran, Islamic Republic of
دستگاه دیپلماسی بداند جبران خسارت‌ها توسط دولت حیوان صفت آمریکا محال است. برای نمونه و حداقل جبران بخشی از جنایت ترامپ در به شهادت رساندن سردار دلها حاج قاسم سلیمانی این است که ترامپ توسط اینترپل دستگیر و تحویل دستگاه قضایی ایران اسلامی شود.
Iran, Islamic Republic of
نکند کالای ضروری در حال ترخیص از گمرک و بنادر سر از دپوی مجدد در انبارهای دولتی و خصوصی درآورند؟!
Iran, Islamic Republic of
علی‌رغم اینکه سازمان بورس توصیه کرده شرکت‌ها سود سهام را از طریق سجام به شماره حساب سهامداران واریز نمایند، ولی بسیاری از شرکت‌ها به این توصیه عمل نمی‌کنند و مجددا مردم را روانه بانک‌ها می‌کنند! نصف شعب هم که تعطیل شده‌اند و بانک‌ها هم از قبل شلوغ‌تر شده است! لازم است با متخلفین که سود سهام را سجامی به حساب سهامداران واریز نمی‌کنند برخورد شود.
برجام کلاه سر ایران رفت تحریمها برداشته نشد تحریمهامعلق شد.
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف / مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود .
Iran, Islamic Republic of
...